n
דף הבית / חולון / גור לך: רועי גור בדרך לאלבום חדש

גור לך: רועי גור בדרך לאלבום חדש

לאחר הפסקה ארוכה מהמוסיקה חוזר רועי גור, כשהוא לפני אלבום שני, לשוחח על ההחלטה, על האופטימיות שבו ועל הסיבה שהוא כמעט לא שומע מוזיקה ישראלית וגם קישור לשיר החדש והכובש "ארבעה קירות"

רועי גור צילום : קטיה בורינידין
צילום : קטיה בורינידין

 

כמה זמרים אתם מכירים שעוצרים הכל באמצע ויוצאים לשליחות חברתית? עבור רועי גור זו לא הייתה דילמה. בגיל 25, אחרי עבודה עם אמנים כמו שלומי שבת, ששי קשת, מאיה אברהם ועוד, הוא החליט להתמקד בעבודתו עם ילדים ונוער ומאז משמש להם קואצ'ר ומטפל רגשי. בימים אלה הוא עובד על אלבום שלדבריו יהיה מאוד חברתי אשר בתוכו תמצאו את השיר "ארבעה קירות", דואט עם רז שמואלי בהפקתו של תומר כץ העוסק בתחושת הבדידות שקיימת במערכת זוגית. השיר מלווה בקליפ שכולו הומאז' לשנות ה-60, שמצליח לזקק רגע של רומנטיות בתוך השגרה הסיזיפית והקשה כשבני זוג הכלואים באולם קולנוע נטוש, מפיחים אותו לחיים וצופים בסרט בו הם היו רוצים לחיות.

. "בתקופת הקורונה כאבתי יותר ויותר את כאבה של החברה שלי – האוכלוסיות המוחלשות, בני המיעוטים, הדתה והטרדות מיניות, פגיעה במעמד האישה. הייתי שמח אם 2022 תהיה שנת שינוי" מסביר גור

הוא בן 37, ונחשב לאחד מחלוצי ההיפ-הופ הישראלי. ב-2006 שחרר סינגל ראשון, ואחד נוסף ב-2017 כחלק מאלבום הבכורה שלו "נסיך הגאות והשפל". הסינגל "ארבעה קירות" שרועי גור שר עם רז שמואלי ויצא באחרונה, הוא סנונית בדרך לאלבום שני. "יש המון אמנים שמעוררים בי השראה כמו ניק קייב, בוב דילן, קאט סטיבנס, לאונרד כהן, מאיר אריאל, הבילויים. לצערי חוץ מאלון עדר אני כמעט לא צורך מוזיקה ישראלית עדכנית", אומר רועי גור. "אני אדם של מילים, וכשאני שומע שירים שאני מרגיש שרמת הכתיבה שלה רדודה מאוד עם עברית נמוכה זה פשוט מייצר אצלי אנטגוניזם. אני יכול להבין את הרצון להשתמש בסלנג כדי להנגיש את השפה היומיומית לקהל בשירים, אבל איך אנחנו כאמנים נבטא את האמנות שלנו ונעשיר את הידע שלהם אם אנחנו עושים פורנוגרפיה מוזיקלית? אני מאמין שאפשר לייצר שירים קליטים ושתהיה בהם גם טיפת אינטליגנציה".

 

 

 

מה נותנת לך העבודה עם הילדים?

"עבדתי במהלך השנים כמנהל אמנותי ומוזיקלי במספר בתי ספר וכקואצ'ר לילדים ונוער. העבודה מאחורי הקלעים עם ילדים ונוער נתנה לי סיפוק אדיר. הידיעה שהייתה לי היכולת לתרום ממעט הידע שלי ולהשפיע על ההתפתחות והביטחון של ילדים ונוער הייתה בשבילי חוויה מתקנת, שאני לא יכול לתאר במילים. בתור ילד שחווה בתקופות מסוימות בגיל הנערות קשיים חברתיים, חרמות ודימוי עצמי נמוך זה תמיד מרגש אותי מחדש ומעניק לחיים שלי משמעות לעבוד עם ילדים על החיבור הפנימי. יש לי אהבה גדולה למקצוע שלי ולמתאמנים שלי, הם חלק אינטגרלי מהזהות שלי".

את ההשראה לכתיבת "ארבעה קירות" קיבל, לדבריו, מהבדידות שהציפה הקורונה. "כל אחד יכול לקחת את השיר לכיוון שלו, אך מבחינתי השיר הוא תופעות הלוואי שהקורונה הציפה – הקפאה של הזמן ולגיטימציה לריק ולכלום להיות. הפומו התמידי ותרבות הנראות שהרשתות החברתיות הציפה פתאום הפכה למינורית כשהבדידות, הבידול והשיסוע החברתי נכח, מצד אחד זה חשף אצלי פחדים שלא הכרתי ומצד זה יצר אצלי מקור של אופטימיות ופרופורציות, היכולת לשהות בריק וליהנות מהלבד שלי יצר אצלי חיבור פנימי שלם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות