n
דף הבית / בריאות / סופרפוד והטבות הבריאות

סופרפוד והטבות הבריאות

הרבה נאמר על מזונות על "סופר-פוד", אבל מה באמת חשוב לדעת על הדבר (בתמצית)?

סופר פוד
צילום: FREEPIK

באופן עקרוני, זה דיי חשוב לאכול תזונה מאוזנת ועשירה בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון – ועקב כך שהם תומכים מאוד בתזונה האישית, והתזונה האישית היא חלק עיקרי בסגנון החיים – תזונה מאוזנת ועשירה בכל הנזכרים לעיל, יכולה לתמוך עד מאוד בסגנון חיים בריא. תזונה עשירה יכולה להיות קשורה לתחושה נהדרת בגוף, כמו גם לבריאות איתנה בכל מיני היבטים.

סופרפודס יכולים לסייע בזה. אם כי חשוב להפריד בין המיתוג לבין הדבר – שכן, סופרפוד הוא תגית שיווקית, שאומרת – יש כאן "סופר אוכל", וזה נהדר. וזה בהחלט יכול לכוון את הדרך למזונות עשירים מסוימים. ועם זאת, זה שהפרסומות אומרות שזה נהדר, לא מספק הוכחה לכך. מחקר אישי ומעמיק, מתבקש כאן, ואף ליווי על ידי אנשי מקצוע שניתן לסמוך ולהעריך אותם, בתחום זה.

על כן, אין הגדרה מדויקת לדבר שהופך אוכל רגיל, לאוכל-על, או סופרפוד, אלא שבאופן כללי נוכל להתייחס למזונות מסוג אלו כעשירים בערכים תזונתיים, המספקים כמויות גבוהות של נוגדי חמצון, כימיקלים מיטיבים שונים, וויטמינים, מינרלים וכיוצא בזה. רוב הסופר-פודים מבוססי צמח, אך חלקם יכולים להיות גם מן הדג והחלב. בין אם מדובר על סלמון, שקדים, וכן הלאה.. אם זה עשיר בערכים תזונתיים מיטיבים, זה יכול למצוא את מקומו בקטגוריה.

 

הטבות בריאותיות

מאכלי על ידועים ביתרונות רבים עבור גוף האדם – שיפור איכויות בריאותיות, כמו בריאות הלב, הרזייה ממשקל עודף, רמות אנרגיות משופרות כמו גם הפחתת תהליכי הזדקנות. נוגדי חמצון בסופר פודים רבים יכולים לסייע במניעת חמצן, בעוד השומנים "הבריאים" בהם יכולים לסייע בהפחתת סיכוני מחלות לב. ניתן למצוא ברבים מהם, סיבים – שיכול למנוע סוכרת, ובעיות עיכול, וכן הלאה. וזה לא הכל, הרשימה יכולה בהחלט להתארך.

כך או כך, סופרפוד יכולים להיות מטעמים נהדרים ובריאים, ולהיטיב עם הבריאות – ועם זאת, התזונה לא אמורה להתבסס עליהם. אפשר להתייחס אליהם כמו תוסף מזון – או כמו עיקר המזון, כאשר הם משמשים כגביע הקדוש, או הדובדבן על הקצפת. אין טעם לאכול מאכל מסוג יחיד כל הזמן, סביר להניח שזה לא יהיה בריא במיוחד (אם כי, כל מקרה לגופו), ועל כן – אם בכל מקרה רוצים להתביית על סופרפוד מסוים, יהיה זה נבון בהחלט פשוט להוסיף אותו לתזונה קיימת, שיש לקוות שהיא מלכתחילה שואפת לאיזון.

להוסיף סופרפודס לתזונה לא מאוזנת, זה כמו להוסיף מיץ פטל למי ביוב – זה לא יהפוך אותם לטעימים או נעימים יותר להרחה.

אשווגנדה – סופר פוד?

מה יכול לאפשר לשורש האשווגנדה להיכלל בקטגוריית הסופרפוד? ובכן, מחקרים מסוימים, קישרו בין הרכב מסוים בצמח עצמו, לבין פעילות אנטי-סוכרתית. כלומר, הצמח יכול לסייע בהורדת הסוכר בדם. הורדת הסוכר בדם, יכולה לעזור לבריאות הלב, לאיזון רמות האנרגיה, בהפחתת הסיכוי לסוכרת ומחלות לב, וכן הלאה. דברים, שלמעשה, סופרפוד אמורים לסייע בעבורם. זו על כל פנים התיאוריה שלנו, ואין זו המלצה להתחיל ולאכול מהצמח, אלא רק השערה לגבי תועלתו. אין להתייחס לאמור כייעוץ רפואי, אלא כחוות דעת ארעית ברחבי האינטרנט, ועל כן הבחירה של הקורא היא מתוקף מצפונו האישי.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

DOVRUT WOLFSON (3)

וולפסון אירח כנס משפטנים של משרד הבריאות

תפריט נגישות