n
דף הבית / בריאות / כולסטרול גבוה – הדרך הטבעית לאזן את המדדים שלכם

כולסטרול גבוה – הדרך הטבעית לאזן את המדדים שלכם

היום יש דרך אחרת לאיזון המדדים והיא לא כוללת תרופות

תזונה
צילום: freepik

כיום ניתן לטפל בכולסטרול באופן טבעי. הדרך לעשות זאת היא בעזרת עקרונות של אורח חיים בריא. 

יש דרך אחרת לאיזון המדדים והיא לא כוללת תרופות

מי שסובל ממדדי כולסטרול גבוה וודאי כבר קיבל מרופא המשפחה שלו טיפול תרופתי לאיזון המדדים וכבר הבין שככל הנראה הוא יזדקק לתרופה זו לכל החיים. אנשים רבים שמבינים זאת, רוצים לדעת האם קיים סיכוי להגיע לאיזון הכולסטרול בדרך טבעית וללא תרופות. 

כיום, בשנת 2022 אנו יודעים שקיימת דרך כזו והיא מצריכה מהאדם הסובל לסגל לעצמו אורח חיים שונה ממה שהוא היה רגיל אליו עד עכשיו. 

 

מהו אורח החיים המביא לעלייה בכולסטרול?

כיום קל להגיע לאורח חיים שאינו בריא וגורם לעלייה במדדים של הכולסטרול. כל המאכלים והשפע שנמצא מסביבנו מכילים המון מרכיבים שאינם בריאים לגוף. מי שלא נוטה לקרוא תוויות מזון לפני רכישה, אינו יודע מה הוא באמת מכניס לגוף. את התוצאות לרוב רואים בבדיקות הדם שאינן תקינות ואז מתחילה לחלחל המודעות לכך שקיימת בעיה בבחירת המזון שאנו מכניסים לגופנו. 

אנשים רבים ברגעים אלו חושבים מה הם יכולים לעשות כדי לאזן את המדדים והם בוחרים למצוא לעצמם דיאטה. האם הדיאטה תעזור? לא תמיד! דיאטה לאיזון המדדים חייבת להיות כזו שמותאמת לאדם מסוים והיא חייבת לבוא יחד עם פעילות גופנית נכונה. כאשר עושים שילוב מדויק בין השניים, רואים תוצאות והמדדים מתאזנים באופן טבעי ולפעמים לכל החיים במידה וממשיכים להקפיד. 

 

מהו אורח החיים במאזן את הכולסטרול באופן טבעי?

* תזונה מופחתת בשומנים לא בריאים

כולסטרול הוא למעשה סוג של מולקולה שומנית שיש לה המון תפקידים בגוף, אך כאשר היא נמצאת בעודף, היא לא מתפנה וגורמת להצטברות שלה בדפנות העורקים. הצטברות זו היא מסוכנת עבור הגוף ועשויה להביא למחלות לב. 

כדי לאזן את מדדי הכולסטרול, עלינו להרכיב באמצעות תזונאית תפריט ידע מופחת בשומנים שאינם טובים לגוף. לרוב מדובר על כל שומני הטראנס שנמצאים בחטיפים ומזונות מעובדים. הדגש בתפריט דיאטה כזה יהיה על מזונות טבעיים המשלבים המון ירקות. 

כאשר תעקבו אחר התזונה שתינתן לכם על ידי התזונאית, יכול להיות שיהיה לכם קשה לבצע אותם בזמנים של שבירת שגרה.  אירועים קטנים הם מתכון ברור לשבירה של השגרה כי שם מגישים סוגים שונים של מאכלים שעשויים לגרור אתכם מלבצע את תכנית התזונה. במצב זה יהיה עליכם לדעת לבחור נכון את המאכלים שכן אפשריים עבורכם. 

 

* פעילות גופנית מותאמת

פעילות גופנית מותאמת היא פעילות שיש בה תכנית אימונים שנבנתה בהתאם למטרות שלכם. רובנו לא יודעים לעשות זאת לבד ומתחילים בעשיית ספורט שלא תמיד מתאים למטרות ולכן התוצאות מזעריות. 

ניתן כיום לבנות תכנית ספורט מותאמת אישית על ידי מאמן כושר אישי. מאמן אישי יחבר תכנית שמותאמת גם לתפריט הדיאטה שלכם וגם למצב הגופני שלכם. אף אדם לא יכול להתחיל לבצע פעילות גופנית עצימה אם לא ביצע פעילות גופנית זמן רב. יש לבנות את השרירים בהדרגה. מי שלא מבצע זאת בהדרגה עלול להיפצע וכתוצאה מכך להפסיק את האימונים לזמן רב. 

 

* הפסקת עישון

גורם נוסף אינו תורם כלל לאיזון מדדי הכולסטרול ואף מעכב הוא העישון. אנשים רבים מעשנים בין קופסא לשניים ביום וזהו מצב מאוד בעייתי עבור הגוף. כחלק מאורח החיים הבריא שאתם מתחילים להכניס לחייכם, כדאי גם לבחון את האפשרות להפסיק לעשן. גם כאן מומלץ לעשות זאת בהדרגה.

 אנשים רבים הנמצאים בדיאטה חוששים כי לאחר שיפסיקו לעשן, יתחילו בתהליך עלייה במשקל. זה נכון שדבר זה מתרחש, אך אם ממתינים קצת זמן וממשיכים בהקפדה על אורח החיים החדש, מצב זה מתאזן ומתחילים לרדת במשקל.

 

* שינה טובה ואיכותית

לא כולם יודעים, אך לשינה יש השפעה מאוד גדולה על שריפת השומנים בגוף. כאשר הגוף לא ישן טוב, אין לו זמן לעכל בצורה טובה את כל מה שנכנס לגוף והתוצאה צבירת שומנים שאינה הכרחית במקומות שונים בגוף, בניהם הכולסטרול על דפנות העורקים. שינה טובה, רצופה ואיכותית תביא לירידה במשקל. 

 

 

*התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

DOVRUT WOLFSON (3)

וולפסון אירח כנס משפטנים של משרד הבריאות

תפריט נגישות