n
דף הבית / בריאות / הדרך הנכונה לטיפול משולב בנשים בשנת 2022 תפתיע אתכן

הדרך הנכונה לטיפול משולב בנשים בשנת 2022 תפתיע אתכן

נשים רבות סובלות מתופעות גופניות, מנטליות או הורמונליות ומגיעות למבוי סתום כשמחפשות פתרון לבעיה

ג'ונו 360
צילום: עינת ברקן

היום יותר ויותר מבינים שגופה של אישה שונה מגופו של גבר. אצל כל אישה, קיימת מורכבות הורמונלית, ריגשית וכללית שמצריכות התייחסות מותאמת כשמגיעים לטיפול בה. יחד עם זאת, לא פעם נשים יוצאות לחפש פתרון לבעיה כלשהי ולא יודעות לאיזה טיפול לפנות. אחרי אבחנה רפואית וטיפול רפואי, שלא תמיד מוצאים מענה מוחלט לבעיה, בייחוד אם היא כרונית. פעמים רבות הפתרון המדויק, שנותן מענה כולל, נמצא במקום אחר לגמרי.

במיוחד בעשור הזה, כדי לפתור בעיה מהשורש יש לשלב כוחות ולהתאים לכל אישה את הטיפול המשולב המתאים עבורה מתוך מכלול שיטות, אחרי אבחנה מדויקת.

 

האבחנה:

תהליך השילוב יכול להתחיל כבר באבחנה משולבת: קונסוליום סיעור מוחות אבחנתי, שמאפשר לבחון את הנושאים אותם העלתה המטופלת ממספר זוויות. יש מספר נקודות חשובות וחדשניות בקונסוליום אבחוני:
ראשית, הוא מאפשר למטופלת להכיר מספר תחומי טיפול ומספר דרכי פתרון, עניין שמדייק את הדרך הנכונה ביותר לפתרון הבעיה.
שנית, וזה הייחוד המשמעותי: במקום שמישהו יבחר טיפול עבורה, יש לכל אישה יכולת לבחור בעצמה את הטיפול, על סמך הפגישה עם המטפלות והטיפולים שיכולים לסייע לה. לא סתם אומרים שלנשים יש אינטואיציה חזקה יותר… חשוב גם להמליץ על בדיקות ואבחנות רפואיות אם לא נעשו עד כה, כדי לקבל את התמונה המלאה. כך, למעשה, באה לידי ביטוי החשיבה המקיפה ומציאת הפתרון ב-360 מעלות.

 

ג'ונו 360
צילום: עינת ברקן

 

הפתרון

לגבי הפתרון, אין שיטה אחת מנצחת כשמגיעים לטיפול בבעיה, בייחוד אצל נשים. נשים הן מורכבות, וחוות במהלך חייהן תופעות שהשורש שלהן טמון בשילובם של גורמים שונים: הורמונלי, פיסי, הרגלי ורגשי. לכן, הדרך הנכונה והטובה ביותר לפתרון היא אבחנה מקיפה, של 360 מעלות, מנקודת מבטן של מומחיות שונות מתחום הרפואה המשלימה גוף ונפש, ואפשרות בחירה בשילוב המתאים, כשכל המטפלות מסונכרנות ביניהן. טיפול תהליכי משולב, הכולל יותר משיטה אחת וכך מאפשר מענה מקיף ועמוק יותר. כך יוכלו נשים לקבל מענה מדויק ועדכני על בעיות ונושאים שהן מתמודדות איתם ביום יום ולא זוכים למענה הולם, החל מבעיות מחזור, פוריות, היריון ולידה, ועד לתופעות גיל המעבר, כאבים כרוניים, ענייני עיכול וחיזוק אנרגטי, ובעצם כל נושא שאישה חווה.

בנוסף לכל אלה, כשהטיפול מוענק ע"י מטפלת אישה, בייחוד בזמנים כמו היום, מידת הפתיחות מולה רבה יותר, בייחוד בכל הנוגע לנושאים אינטימיים ואישיים כמו ענייני פוריות, הריון, גיל מעבר, וכאבים פנימיים. חשוב ליצור מרחב בטוח לנשים שמרגישות קשיים בהתמודדות עם נושאים הורמונליים ואינטימיים ומחפשות בנוסף לטיפול, גם אמפתיה ויכולת הכלה. העובדה שהמטפלת יכולה להזדהות עם הבעיות שמועלות בפניה, וחלקן אף חוותה על בשרה, מייצרת פתיחות ואינטימיות ייחודיות בטיפול ומקדמת אותו פלאים.

 

תמונה כמעט מלאה של צוות המטפלות
צילום: עינת ברקן

 

 הרבה מעבר לטיפול – יתרונות התמיכה הקבוצתית

תמיכה של 360 לא חייבת להיות רק בטיפול פרטני. היא יכולה להיות גם חלק מתמיכה קבוצתית, ושם קיים ערך מוסף אדיר. ראשית, למרות האינטרנט המפוצץ במידע וקבוצות הפייסבוק, עדיין יש הרבה חוסרי מידע ומידע לא מדויק, כיוון שקשה מאד להבין מה נכון ומתאים יותר ומה פחות. אז נוקטים בשיטת ה"מצליח": מנסים, ומקסימום מצליחים. הבעיה היא שתהליך כזה יכול לקחת זמן רב, ופעמים רבות נכשל בגלל חוסר התאמה או ידע לא מדויק.

סדנה, המשלבת כמה אג'נדות, יכולה להיות יתרון משמעותי:

  • מידע משולב: סדנה יכולה לשלב בתוכה ידע רפואי וידע משלים, מפי אנשי ונשות מקצוע מוסמכים, שמעבירים את הידע מתוך ניסיונם הרב ובאופן מותאם אישית למי שיושבת מולם.
  • תמיכה רגשית וקבוצתית: הדבר הטוב ביותר עבור אישה הוא להיות חלק מקבוצת נשים שעוברת מה שהיא עוברת, כדי לחלוק את התחושות, כדי לשתף, וללמוד מהאחרות גם על עצמך. אין דבר מעשיר יותר, מפרה יותר משיתוף הדדי מונחה. החוויות העוצמתיות ביותר שניתן לחוות הן פעמים רבות חוויות שנחוות בקבוצה. הקשרים בין משתתפות בקבוצה יכולים להיות קשרים שילוו אותה כל חייה אחר כך.
  • מחיר: סדנה נותנת מענה מקיף מאד ויחד עם זאת פחות יקר מתהליך פרטני. היא משלבת מכל העולמות, ויחד עם זאת יוצרת תהליך משמעותי ומקדם, וכל זאת במחיר נמוך יותר ממפגשים פרטניים.

 

לסיכום: תהליך משולב, קבוצתי או פרטני, הוא בשורת העשור הזה. מטרת התהליך המשולב היא בראש ובראשונה "לתפור" חליפת טיפול מותאמת אישית, ושמה ולשרת קודם כל את טובת המטופלת ולא שיטה מטפל או אג'נדה מסוימת. מי שתבין את יתרונות השילוב, תתן לעצמה מתנה לכל החיים ותוכל לקבל כלים לפתור בעיות כרוניות, שלא נפתרו עד היום.

 

הכותבת היא עינת ברקן, מטפלת ברפואה סינית ויפנית ומנהלת רשת ג'ונו 360 -רשת רפואה משלימה משולבת לנשים.

טלפון: 050-3232648

כתובת: סניף ת"א: קהילת ונציה 12, נאות אפקה תל אביב, סניף ראש העין: האגס 14 ראש העין

אתר: https://juno360.co/

 

 

תמונה צוות המטפלות JUNO
צילום: עינת ברקן

 

 

 

באדיבות: https://www.mokasini.co.il/

 

*התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-17 at 13.38.52_0b43e988

נשיא המדינה העניק אות הוקרה למיכל נח מוולפסון

תפריט נגישות