n
דף הבית / רכילות / מהו ה"קסם" שתמיד יגרום לו/לה לפנק אותנו?

מהו ה"קסם" שתמיד יגרום לו/לה לפנק אותנו?

אם הייתם יודעים שיש קסם קטן ופשוט, חינמי, שיגרום לצד השני לעשות דברים שיעשו לנו טוב על הנשמה לא הייתם מנסים?הרי מה שגורם למערכות יחסים להישחק, להסתיים או לא להתחיל זה המובן מאליו. התחושה שאנו לא מוערכים. ויש בנו ילד קטן שרוצה להרגיש שרואים אותו. ילד שמתאמץ לקבל משוב חיובי. גם בעל חיים ירצה את בעליו כשיקבל ממתק או מילה טובה. ואנו?

זוג בארוחה
צילום: pexels

בכל מערכות היחסים שהיו לי, בן זוגי היה מביא לי ספל קפה בבוקר למיטה, טקס קבוע. זה החל בפינוק חד פעמי שלא פסק. איך? הודיתי לו על המחווה בחיוך רחב ובמילים טובות. היה לו כייף להרגיש שאני אוהבת ומעריכה את המחווה הקטנה הזו שלו. בסופו של דבר הרי זוגיות היא לעשות טוב אחד לשני. בפעם השנייה שהוא הביא לי קפה חייכתי ואמרתי תודה כאילו אני עושה זאת בפעם הראשונה. והוא הרגיש מוערך. וכך מידי יום נתתי לו להבין שאני לא לוקחת את המחווה הזו שלו כמובנת מאליה. ואם קרה שלא הכין לי כי הוא מיהר או היה תשוש מעייפות, קמתי אני להכין לו. לא התלוננתי, נהפוך הוא.

סיפור הקפה הינו דוגמא אחת מיני רבות כי חיינו מכילים מחוות רבות שאנו עושים זה למען זו. הוא מזמין אותי למסעדה ואני מוקירה לו על כך. הוא עושה דברים למעני ואני מראה לו בשפת גוף ומילים כמה זה משמח אותי. כל גבר אוהב רוצה לשמח את בת זוגו. ואין על כלי ההודייה לעודד מחוות שכאלו. אמירת תודה והערכה באה להראות לנו את הטוב שיש לנו, גורמת להתמקד במה שאנו מקבלים… תודה שאתה יוצא איתי היום למרות שאני יודעת שהיה לך יום מעייף, תודה שהשקעת והכנת ארוחת ערב איזה כייף לי שאתה כזה בשלן, תודה על הפינוק המושלם הזה… תודה שאכפת לך, תודה שאתה בחיים שלי ועושה אותי כל כך מאושרת…

פינוק
צילום: pexels

איך כלי ההודיה משפיע בתחילתו של קשר או בדייט הראשון? במפגשים ראשונים אנו בוחנים את ההתנהגות של הצד השני. מעבר לחיצוניות, האם הוא נדיב? איזה מקום נבחר לדייט ראשון? מה מזמינים? מי משלם? כל אחד מאתנו רוצה להרגיש מוערך על ידי הצד השני כבר במפגש הראשון. תמיד אודה לו על כך שהזמין אותי ושילם את החשבון. גם אם זה מאד מובן לי מאליו, זו לא מחווה שצריכה להילקח כמובן מאליו. אם בחר מסעדה יוקרתית אשבח את טעמו ואחמיא לו. ללטף אגו גברי, וגם נשי… במילים מדויקות ומתכוונות ולא במטרה להתחנחן סתם, זה מעודד את הצד השני להמשיך ולתת. ממש כמו אפקט פבלוב- הודייה והערכה- תגרום לנו לתת ולהשקיע יותר.

תודה היא כלי נפלא גם בזוגיות שלנו עם עצמנו. נסו לזכור מידי יום להודות על דברים טובים שיש לכם: על כך שאתם קמים בריאים, שיש לכם אוכל במקרר, שיש לכם בית נאה, שיש לכם את האפשרות להתפנק בבית קפה, שיש לכם המון דברים שמשמחים אתכם, כל דבר שעושה לכם טוב. תראו שעם הזמן תרגישו מאושרים יותר. מבטיחה לכם! למה? כי בתרבות השפע אנו נוהגים להשוות לסביבה ולרצות כל דבר שאין לנו. ובתרבות השפע אין סוף לשפע. אם נבין שהשפע הוא קודם כל בתוכנו, שהשפע צומח ונמצא בדברים הפשוטים היומיומיים נגיע לאושר אמיתי. ואין על אושר אמיתי ופנימי להיות עוגן משיכה לחברים ולבני זוג.

 

כתבה: רונית נוביק, מנטורית ויוצרת רב-תחומית

הכתבה מאתר ובשיתוף אתר מוקסיני https://www.mokasini.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ריקוד

רקדניות בית הספר לריקוד של לילך פרידמן רקדו את "נובה"

תפריט נגישות