דף הבית / כללי / שוב: תלמידי ראשון לציון ייצגו את ישראל בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית

שוב: תלמידי ראשון לציון ייצגו את ישראל בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית

רונן דמארי

 

עד כמה תלמידי ראשון לציון דומיננטיים בתחום הרובוטיקה בישראל? מתוך כ-70 קבוצות מרחבי הארץ שהתמודדו בתחרות הרובוטיקה הארצית, נבחרו תשע קבוצות, על פי קטגוריות שונות, שייצגו את ישראל בתחרויות הבינלאומיות בגרמניה ובאוסטרליה בחודשים הקרובים. ארבע מהן מראשון לציון. ראשון לציון ידועה כמעצמה בתחום הרובוטיקה מזה שנים. תלמידי העיר מהווים משתתפים קבועים בתחרות RoboCup הבינלאומית ולמעשה בשש השנים האחרונות, הם חזרו ארבע פעמיים עם גביע הזכייה ותואר אלופי העולם.

התחרות הארצית התקיימה השנה באוניברסיטת בר אילן. ארבע קבוצות מראשון לציון ייצגו את העיר: שלוש קבוצות ממרכז למחוננים רון ורדי המלוות על ידי המורה מיטל דומב וקבוצה נוספת מהמרכז העירוני למצוינות אותה מלווה בוגר קורסי הרובוטיקה במרכז העירוני למצוינות, עומר משי. כל הארבע ניצחו במקום הראשון בקטגוריית הנושא והגיל שלהן. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, בירך את התלמידים על ההישג ואמר: ״אני גאה בתלמידי העיר שבכישרון רב משלבים יצירתיות וטכנולוגיה ובונים רובוטים חכמים ומורכבים. אין לי ספק שגם השנה הם יחזרו כאלופי עולם".

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, הוסיפה: "זו גאווה גדולה למדינה ולראשון לציון בפרט, שנבחרות שלנו מצליחות כך. ישר כוח גם לצוות מכון ורדי ומרכז המצוינות העירוני שמנחה ומלווה את התלמידים. אני גאה בנערים והנערות שלנו, בשוויון המגדרי שיש בנבחרות ובמצוינות העירונית שהחל הצוות המקצועי המלווה כבר לפני כעשור. מאחלת הצלחה רבה לנבחרות העיר באליפות העולם ומשוכנעת שהחוויה וההתנסות תתרום להם בעתיד".

הקבוצה הצעירה ביותר "רובופייב" מהמרכז העירוני למצוינות, כוללת את תלמידי כיתות ד'-ה': יהב תושיה, רן ורדיאן, שירה רץ דיין, שני דאי ועידו הוברס, התמודדה בקטגוריית ריקוד עד גיל 13. התלמידים בנו שני רובוטים, חתן וכלה, שרקדו אחד עם השנייה. כל אחד מהרובוטים הורכבו ארבעה חיישנים ושישה מנועים.

הקבוצה השנייה, שהתמודדה בקטגוריית ריקוד למתחילים, נקראת "רובו-טויס" וחברים בה תלמידי שכבות ח' ו-ט'- רוני מרקוביץ, ארבל עוז, עדי פורת, עילם הבר ואביב קינן. התלמידים בנו הופעה של חדר ילדים שקם בלילה לתחייה, בין היתר- קוף עם מצלתיים, בלרינה, ארונית מסתובבת ופיצ'רים נוספים. סך הכל שולבו 18 מנועים על כל רובוט, שני חיישנים ותקשורת בלוטוס.

הקבוצה השלישית התמודדה בקטגוריית "הופעת במה למתקדמים", קטגוריה השמורה למי שזכה בעבר באליפות העולם. התלמידות מיכל לזר, נועם צבי, זואי רבי, מעין ברזילי ויובל ברנשטיין, יצגו את ישראל, ואת ראשון לציון כמובן, בתחרות שהתקיימה לפני כשנתיים בנגויה שביפן. התלמידות ממרכז למחוננים רון ורדי בנו הופעה של המערב הפרוע. עם סוס הולך, רקדן שרוקד למוזיקה קאנטרית ביחד עם הרקדנית מיכל לזר ועם רובוטית נוספת, ומערכות אוטונומיות כגון גדר שמסתובבת על ידי קרן לייזר וקקטוסים עם לדים וחיישן אולטקאסוני.

הקבוצה הרביעית, קבוצת Gnd התמודדה בקטגוריית כדורגל במשקל קל (עד 1.1קג). בקטגוריה זו כל קבוצה בונה ומתכנתת חלוץ ושוער המשחקים בזירת כדורגל.  על החלוץ והשוער מספר רב של חיישני פס, IR ומצפן במטרה לעקוב אחר הכדור, לתפוס אותו ולנוע לעבר השער של היריב ולהבקיע גול. הקבוצה זכתה במקום הראשון לאחר מספר משחקים צמודים ומותחים ולבסוף ניצחה במשחק האחרון 15-8 את היריבה מרחובות.

 

מקום ראשון בוגרות כתה יב מרכז רון ורדי בקטגוריית ריקוד
מקום ראשון בוגרות כתה יב מרכז רון ורדי בקטגוריית ריקוד
מרכז עירוני למצוינות מקום ראשון בקטגורית ריקוד
מרכז עירוני למצוינות מקום ראשון בקטגורית ריקוד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות