n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: באלו שמות תושבי העיר מעדיפים לקרוא לילדיהם?

ראשל"צ: באלו שמות תושבי העיר מעדיפים לקרוא לילדיהם?

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ישנה עלייה בכמות השמות הלועזיים הניתנים לתינוקות. אלו שמות מככבים ואלו שמות נמצאים דווקא במגמת ירידה? התשובות לפניכם

תינוק חדש בא לעולם. צילום: pixabay
תינוק חדש בא לעולם. צילום: pixabay

ברוך השם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לאחרונה את השמות הנפוצים ביותר שניתנו לילדים ולילדות בשנת 2019. מהנתונים כי עולה כי ההורים בראשון לציון העדיפו לקרוא לבנים בשם לביא שקטף את המקום הראשון. במקום השני ברשימה השם אריאל ובמקום השלישי השם נועם. בין השמות הנפוצים שניתנו לתינוקות שנולדו בשנה שעברה בעיר ניתן למצוא גם את השם הלועזי רוי שהולך וצובר פופולריות בשנים האחרונות. עוד ברשימת השמות הנפוצים מופיע השם דוד שגם לאחר אלפי שנים עדיין שומר על מקום של כבוד ברשימה שמורכבת בעיקר משמות עדכניים יותר. אגב, את הרשימה נועל השם יונתן.

ומה באשר לבנות שנולדו בראשון לציון בשנה שעברה? על פי הנתונים השם בו בחרו מרבית ההורים בעיר הוא מאיה, במקום השני ברשימה מופיע השם נועה ובמקום השלישי ברשימה השם ליה. עוד בצמרת הרשימה נוכל למצוא את השמות אדל, אמה, עלמה, אלמה, גאיה ושי-לי. את רשימת השמות הפופולריים נועלים השמות אליה, מיכל, אביב, ריף וירדן.

מעוניינים בהסתכלות רחבה יותר על התפלגות השמות במדינה? השם הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים בישראל בשנה החולפת היה דוד (1,488 ילדים נקראו בשם זה ב-2019). אחריו היה השם אריאל שניתן ל-1,341 ילדים שהם 2.1% מהבנים היהודים. השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות היהודיות זו השנה הרביעית ברציפות היה תמר (1,233 נקראו בשם זה). השם נועה עלה למקום השלישי ומאיה נשאר במקום השני. השם מוחמד הוא השם הנפוץ ביותר בישראל בכלל, ובקרב הבנים המוסלמים בפרט, אך הוא נמצא במגמה מתמשכת של ירידה, ופחות בנים נקראים בשם זה. בקרב הבנות המוסלמיות השם הנפוץ ביותר היה מרים (541 בנות נקראו בשם זה).

שמות רבים משותפים לשני המינים למשל: אריאל, עומר, נועם, אורי, דניאל, אליה, הלל. בקרב הבנות השם מאיה היה נפוץ במיוחד בהוד השרון וניתן ל-5.8% מהבנות שנולדו ביישוב זה. שם זה היה הנפוץ ביותר גם ביישובים: מודיעין, הרצלייה, רמת גן, יבנה, שדרות, באר יעקב, ראשון לציון, תל אביב-יפו, גבעתיים, חיפה, כפר סבא, ראש העין וחולון.

בקרב הבנים היהודים השם דוד היה הנפוץ ביותר ביישובים: יד בנימין, רכסים, כוכב יעקב, קריית ארבע, בני ברק, נתיבות, ירושלים ואופקים. השם אריאל היה הנפוץ ביותר ביישובים: כרמיאל, כפר יונה, רמת השרון, רעננה, קרני שומרון, גן יבנה, יהוד, מעלה אדומים, קריית אונו, טירת כרמל, יבנה, וחיפה. עוד עולה מהנתונים כי משה הוא השם הנפוץ ביותר לבנים באשכול החברתי-כלכלי 1 (הנמוך ביותר). השם דוד הוא הנפוץ ביותר באשכולות 4-2, השם לביא – באשכולות 8-5 ואיתן – באשכול 9. השם שרה הוא הנפוץ ביותר לבנות באשכולות 2-1, נועה – באשכול 3, אדל – באשכולות 5-4 ומאיה – באשכולות 9-6.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות