דף הבית / כללי / צאו להצביע – הפקקים מחכים לכם

צאו להצביע – הפקקים מחכים לכם

אילן שמש

למחרת הבחירות, אנחנו נתעורר לבוקר חדש. בוקר רגיל כמו כל הימים – לבוקר של פקקים. כל יום כל אחד מאיתנו מפסיד שעה שלמה על פקקים. שעה שלמה שיכלה להיות מוקדשת למשפחה, לילדים לחברים, להתפתחות המקצועית שלנו ולפעילות אזרחית. שעה שלמה. כל יום. לכן, אנחנו חייבים שהצבעה הקרובה שלנו תתייחס לכך.

מה הנקודות המרכזיות של המפלגות השונות בקשר לכך? ומה לדעתי באמת צריך לעשות? – בואו נראה. לליכוד אין מצע. אך רה"מ התייחס בעבר לנושא: "בזמן שאחרים רואים פקקים – אני רואה מחלפים". על פי מצע מפלגת "כחול לבן" יש להקים קבינט תחבורה שיתיר חסמים בירוקרטיים. הקמת רשיות תחבורה מטרופוליניות, עידוד תחבורה השיתופית, ועבודה מהבית. מפלגת הימין החדש: נושא התחבורה אינו מופיע כלל במצע של המפלגה! איילת שקד התייחסה לכך: וציינה את רכבת ישראל כפתרון לפקקים, ומניעה מועדים מונופולים ממשלתיים לשבות. מפלגת העבודה: השקעה מסיבית בתחבורה הציבורית במקום בסלילת כבישים, פריסת נתיבי התחבורה הציבורית, הקמת רשיות תחבורה מטרופוליניות  (בגוש דן, חיפה והקריות, ירושלים, ובאר שבע). מפלגת מרצ: הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות, סלילת לפחות 50 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית בשנה עם אכיפה קבועה, הגדרת יעד ממשלתי להעברת נסועה מהתחבורה הפרטית לציבורית. מפלגת גשר: השקעה בתשתיות התחבורה הציבורית, עידוד עבודה מהבית, ותחבורה שיתופית. איחוד מפלגות הימין: אין למפלגה מצע. רפי פרץ יו"ר המפלגה התייחס לנושא: השקעה בתשתיות ובתחבורה הציבורית. מפלגת ישראל ביתנו: אין התייחסות במצע של המפלגה לנושא. מפלגת זהות: השקעה בתשתיות הכבישים, הפסקת סיבסוד קווי התחבורה הציבורייים, וקידום תחבורה שיתופית. מפלגת כולנו: הקמת קבינט תחבורה, הקמת רשיות תחבורה מטרופוליניות, תקצוב והקמת תשתית הרכבות. מפלגת חד"ש-תע"ל: מתן עדיפות לתחבורה הציבורית, הפסקת ההפרטה של התחבורה הציבורית והבטחת איכותה וזמינותה.

להבנתי, הפתרון לבעית הפקקים נעוץ קודם כל תכנון נכון של שכונות. (לדוגמא – שכונה בלי מכולת תחייב את תושביה לנסוע ברכב הפרטי לכל מקום). הפתרון לתחבורה חייב להנתן בתחבורה ציבורית מעולה, המבוססת על אוטובוסים בעלי נתיבים משלה עירוניים ובינעירוניים, קדימות ברמזורים, אכיפה, תדירות גבוהה, ונגישה. כדי לקדם זאת – יש להקים רשויות תחבורה מטרופוליניות הן חיוניות. הן תאפשרנה את שיתוף הפעולה הדרוש בין ראשי הערים, לקידום רשת נתיבי התחבורה הציבורית הדרושה (כמו אוויר לנשימה). סלילת כבישים ומחלפים נוספים – לא תפתור את בעיית הפקקים.

הבחירות הקרובות הן על הפקקים. השעה ביום שאנחנו מבזבזים על הפקקים היא כל כך יקרה לנו.  תצביעו ותשפיעו.

 

אילן חבר בקבוצת התחבורה האזורית של המרכזים לצדק חברתי, להצטרפות: 054-6661621

אילן שמש
אילן שמש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות