דף הבית / כללי / פרשת "אחרי מות"

פרשת "אחרי מות"

בפרשת "אחרי מות" אנו מתוודעים לכך שארץ ישראל יש לה ישות מצד עצמה, והיא מקיאה את העמים החוטאים בעבודה זרה ובעריות ואת עם ישראל גם בנושא שמיטין ויובלות.

ניתן להבין כי אי הקפדה על יובלות ועבודה זרה  מביאות לגלות כי הן קשורות  לארץ ישראל והבטחתה לעם שנבחר על ידי הקב״ה. חריגה מהברית בין עם ישראל לאלוקיו תביא להקאת העם מהארץ וכך גם אם לא יקפיד על הטיפול באדמה שהיא לא שלו אלא של הקב״ה.

אולם מה מיוחד בנושא עריות שגורם להקאת העם מארצו ושליחתו לגלות?

ניתן לענות כי התאווה לעריות וזימה מונעת מהיצר החזק ביותר באדם. יצר זה שמהותו תאווה וסיפוק הרצונות המיידיים אינו מתאים לארץ ישראל, ארץ שנקנית ביסורים, ארץ שרחוקה ביותר מנוחות וסיפוקים מיידיים. ארץ ישראל נקנית על ידי עבודת יבוש ביצות , מותם של ילדים מקדחת, וקרבן של בנים בכל דור ודור.

לכן ארץ ישראל מקיאה את העם אם יחטא בעריות. הארץ אינה סובלנית למי שחותר רק לנוחות. זה טבעה של הארץ הזו. וזה גורלנו כבניה, ועדיין היא ארץ זבת חלב ודבש על כל המשמעויות האפשריות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות