n
דף הבית / כללי / פעילות חסד של נוער לוד בימי קורונה

פעילות חסד של נוער לוד בימי קורונה

עשרות המתנדבים של תנועת סח"י (סיירת חסד ייחודית) בלוד חילקו מאות חבילות מזון לקשישים ומעוטי יכולת ברחבי העיר במהלך המשבר

סיירת חסד ייחודית לוד בפתח יחידת הנוער העירונית
סיירת חסד ייחודית לוד בפתח יחידת הנוער העירונית
צילום: דוברות העירייה

"אני בהלם מרוח ההתנדבות ומבני הנוער הנפלאים שמתנדבים כאן. אלו שגרמו עושר רב למאות קשישים ונזקקים בעיר בתקופת מגיפת הקורנה, וממשיכים בפעילות המבורכת גם בימים אלו", כך מספר, אשר ניגרי בן (36) מנהל מחוז מרכז של תנועת סח"י (סיירת חסד ייחודית) שמלווה את הקבוצה בעיר וריכז את פעילותה בתקופת החירום בחודשים האחרונים. בסניף של התנועה בלוד פעילים מעל ל-40 בני נוער בגילאי 15-16. במהלך משבר הקורונה הוכפל מספר המשפחות שבהם מטפלת הקבוצה ובני הנוער חילקו למעלה מ- 1000 חבילות מזון ותמכו באוכלוסיית הקשישים והנזקקים בעיר.

ניגרי מספר על החלק המשמעותי בפעילות בני הנוער בימי הקורונה, איתור המשפחות הנזקקות: "בקבוצה יש לנו בני נוער שהם ממש יזמים, מוצאים את המשפחות, מבינים מה הסיוע הדרוש, דואגים שהמשפחה תקבל את הסיוע הדרוש והכל כמובן בסתר. זה מרגש לראות את ההשפעה של הפעילות על בני הנוער, פתאום זה כבר לא מגניב לעשות בלאגן – הכי מגניב הוא להיות זה שעוזר לחלשים".

הסניף של תנועת סח"י בלוד הוקם לפני כשלוש שנים. בשיתוף עם יחידת הנוער של עיריית לוד ובסיוע תרומה של תושבת העיר לשעבר שמאוד רצתה לראות את התכנית עובדת בעיר ילדותה ומסייעת לבני נוער. במהלך המשבר הארגון הוצף במאות פניות לסיוע מצד משפחות נזקקות בעיר, אך גם בעשרות פניות של בני נוער המעוניינים לסייע ולתרום לקהילה.

תנועת סח"י פרוסה כיום ב-36 מוקדים בישראל, והיא דואגת, מדי שבוע, לאלפי משפחות נזקקות, קשישים וניצולי שואה, על ידי חלוקת ארגזי מזון, מחצור הגלילית ועד לאופקים. החוזקה של סח"י היא שמתנדביה, בני הנוער, יודעים לאתר ולהגיע גם לנזקקים שלא מוכרים לשירותי הרווחה ולמועצות המקומיות, או כפי שקוראים להם בארגון "האנשים השקופים". ניגרי מוסיף: "סח"י היום היא אחת קבוצות הנוער הגדולות והמשפיעות בעיר. הייחוד של הקבוצה הוא שמגיעים אליה גם בני נוער שבדרך כלל לא מגיעים לתנועות נוער אחרות".

אתר סח"י לתרומות והתנדבות: http://sahi-israel.org/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

רז קינסטליך

יום הולדת לראש העיר רז קינסטליך

תפריט נגישות