דף הבית / כללי / "בואו יחד נפעל ונשפיע"

"בואו יחד נפעל ונשפיע"

מאת גבי טוטמן

שמי גבי, אני גרה בראשון לציון וכבת נוער טיפוסית בכל יום אני "משגעת" את ההורים שלי לגביי הסעות הלוך וחזור לים, לקניון, ועוד.
כמה קל היה יכול להיות אם יכולנו לרדת לחנייה של הבית, להתניע את המכונית ולנסוע לאיזה יעד שנרצה. אך ההורים של רובנו עובדים במהלך היום ורשיון נהיגה לא ניתן להוציא עדיין, לכן הפנטזיה הזו רחוקה מלקרות. דרך ההתניידות היחידה שלנו היא התחבורה הציבורית.
שנת הלימודים התחילה ובית הספר יגזול זמן רב ממהלך היום שלי. אני רוצה להספיק את סידוריי האישיים וגם לחיות חיי חברה רגילים, אך זמן הנסיעה הארוך והמייגע באוטובוס לא מאפשר לי זאת.
על פי סקר שנערך באוגוסט 2018 מטעם קבוצת "נחלצים מהפקקים" אשר הופנה לבני נוער, כ-65% מהמשתתפים נוסעים בתחבורה ציבורית בתדירות גבוהה ביותר: שלוש פעמים בשבוע ויותר. בנוסף, הגיעו אלינו תלונות רבות על זמן הנסיעה באוטובוסים וזמן ההמתנה הארוך.
לדוגמה, נסיעה לקניון הזהב מאזור מרכז ראשון בו אני גרה, תארך בקו 17 כארבעים דקות! ובקווים אחרים כגון קו 10 ו-5 אף יותר. מיותר לציין שבמכונית, הנסיעה תארך כמחצית מהזמן. בערים נוספות קורה אותו הדבר. ממה זה נובע? משתי עובדות:
ראשית, האוטובוס עובר במספר רב של תחנות שמרחקן מטרים ספורים אחת מהשנייה ולכן מתעכב בעצירות מיותרות, או לעיתים רק עובר על יד התחנה וכלל לא עוצר בה כי ריקה.
שנית, מגוון קווי אוטובוס עוברים באותו המסלול ועושים סיבובים רבים בכדי לעבור בכמה שכונות, במקום שלכל אוטובוס יהיה מסלול מסודר לשכונה שונה. בעקבות כך האוטובוסים נעשים צפופים יותר ויותר, תוסיפו לזה את מזג האוויר החם בארצנו והקושי רק גדל.
ידוע לנו כי קווים בינעירוניים כמו 164 ו-201 המקשרים בין ראשון לנס ציונה ורחובות, עוברים במסלול כמעט אחיד. הם משמשים את התושבים כבר שנים רבות. אך משום שהזמנים השתנו יש לשנות את המסלולים; למשל, יש להפחית את המעבר בתחנות שלרוב לא בשימוש, ולדאוג שכל אוטובוס יעבור בשכונות מסוימות בלבד.
בתקופה הקרובה יתקיימו בחירות לראשות העירייה ואנו, בני הנוער, הקבוצה שזקוקה הכי הרבה לאוטובוסים מהירים ויעילים – יכולה לגרום לשינוי. ואנחנו לא לבד, עם העלייה במספר המכוניות הפרטיות הנוסעות בכבישים, פקקי תנועה רבים נוצרים. לכן, אין זה מפתיע כי גם מבוגרים בוחרים לנסוע בתחבורה ציבורית ובכך להימנע מנסיעה במכונית הפרטית ומחיפוש אחר חנייה. בואו יחד נפעל ונשפיע!
גבי טוטמן חברה בקבוצת התחבורה האזורית של המרכזים לצדק חברתי, להצטרפות אילן: 054-6661621.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות