דף הבית / כללי / חג פורים 2019: נתונים והנחיות ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים

חג פורים 2019: נתונים והנחיות ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים

על פי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, במהלך חג פורים יש עליה בשיעור של 350% במספר מקרי היפגעות מאלכוהול של בני נוער בגיל 15-17. עוד עולה מנתוני ארגון 'בטרם' כי במהלך ימי החג מגיעים יותר בני נוער בני 15-17 לבתי חולים ביחס לשאר ימי השנה. הסיבות בגללן מגיעים בני הנוער לבתי החולים כולל, חבלות, תאונות דרכים, כוויות ופגיעה בפנים מהתפוצצות נפצים וזיקוקים והרעלת אלכוהול.

 

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "חג פורים, יותר מכל חג אחר, מסמל שמחה והנאה. החג מהווה גם אפשרות לצאת מהשגרה, להיות מישהו אחר ולהשתחרר מכבלים של נורמות קבועות. גם במסגרת החג חשוב מאוד לשמור על גבולות ברורים של בטיחות ואחריות. תפקיד ההורים לשוחח עם בני הנוער, להסביר להם על הסכנות ולוודא כי הם חוגגים את החג מבלי לסכן עצמם או אחרים. אף אחד לא רוצה לסיים את החג השמח בטרגדיה משפחתית או אישית".

 

 

הנחיות בטרם לבטיחות בפורים:

  • מסכות – מומלץ לא להשתמש במסכה מתחת לגיל 8. יש לוודא שפחתי העיניים במסכה נוחים ומאפשרים שדה ראייה שאינו מוגבל. יש לוודא שהמסכה אינה צמודה מדי לפניו של הילד ומאפשרת מעבר אוויר בחופשיות.
  • אין להשתמש בתחפושות המכילות חומרים דליקים כמו צמר גפן, נוצות או נייר.
  • לא משחקים בחזיזים, טילים, כדורי נפץ, זיקוקי דינור, כוורות, רוגטקות, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים
  • כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל
  • קפצונים משאירים תמיד באריזתם המקורית או בתיק ולא בכיס המכנסים. הם עלולים להתפוצץ מהחיכוך
  • לא מכוונים צעצועים מסוכנים לאזור הפנים ומפעילים רק במקומות פתוחים.
  • יש להקפיד על נעליים נוחות למניעת נפילה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות