דף הבית / כללי / מסיבת פתיחת עונה

מסיבת פתיחת עונה

גביע ווינר בעיצומו והליגה כבר מעבר לפינה
ביום חמישי שעבר, קיימה מכבי ראשון לציון את משחק האימון האחרון שלה לפני המשחק הרשמי הראשון, כשיצאה למפגש בחולון מול המקומית. אחרי מאבק צמוד והפכפך, הפסידה ראשון 87:86. דרו קרופורד היה הטוב בקבוצה עם 20 נקודות, טולפסון היה מצוין במחצית הראשונה וסיים עם 19 נקודות, סיגרס 15, ויניב סלומון עם משחק טוב ועשר נקודות. לצערם של הכתומים, בנוסף להפסד, הם איבדו לתקופה של חודש את הרכז עודד ברנדווין ששבר את ידו במהלך המשחק.
רגע לפני השריקה הראשונה, נסגר הסגל עם החתמתו של הזר מרפי הולוואי, ששיחק בעונה האחרונה בגלבוע גליל. הולוואי מצטרף לחבר אחר ששיתף איתו פעולה בעונה שעברה- ג'ייסון סיגרס, ויחליף בקבוצה את ג'ראלד בברלי שישוחרר.
הסנטר המצוין (27, 2.01), היה השחקן היעיל ביותר בליגה בעונה שחלפה, עם מדד של 20.5 וממוצעים של 16 נקודת ועוד 10 ריבאונדים למשחק. הוא לא סיים את העונה ועזב את הגליל בשל בעיות משפחתיות. בחודשים האחרונים שיחק בליגה הפיליפינית והשיג שם ממוצעים מטורפים של 27 נקודות, 18 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-3 חסימות למשחק. הוא דורג שביעי במלך הסלים, שלישי בריבאונדים ושני בחסימות ובחטיפות.
עוד קודם לגליל, שיחק הסנטר בליגה הלאומית במדי קריית אתא והפועל כפר סבא. גם שם היה המצטיין בקבוצתו עם ממוצעים של דאבל דאבל.
בתחילת השבוע, חזרה הקבוצה לחולון הפעם להתמודדות רשמית ראשונה במסגרת טורניר קדם העונה- משחקי גביע ווינר. ברבע הגמר פגשו הכתומים את הפועל אילת וניצחו 77:71 בדרך לחצי הגמר שנערך ביום שלישי, כשבמשחק המקביל, התמודדו קבוצות מכבי תל אביב והפועל תל אביב. טולפסון היה מצוין וסיים עם דאבל דאבל של 18 נקודות ו-10 ריבאונדים. גם אבי בן שימול סיים עם דאבל דאבל מרשים אפילו יותר כשקלע 10, ומסר לא פחות מ- 14 אסיסיטים.
למרות שהליגה תצא לדרך ביום ראשון הקרוב, שמוליק ברנר וחניכיו, יצטרכו לחכות שבוע נוסף, ויצטרפו אל שאר הקבוצות רק במחזור השני בו היא תצא למשחק חוץ מול הפועל ירושלים. ה"עיכוב" המאולץ של הכתומים, נגרם עקב השתתפותה של מכבי חיפה, יריבתה במחזור הראשון, בטורניר בארצות הברית.
בשבוע שעבר קיימה הקבוצה את מסיבת העיתונאים לקראת פתיחת העונה, שכלל גם אימון פתוח לטובת אוהדי הקבוצה.
ראשון הדוברים היה היושב ראש- יצחק פרי: "מכבי ראשון לציון פותחת את העונה ה-30 בליגת העל, וסך הכל שלוש קבוצות נמצאות תקופה כזאת בליגה – מכבי תל אביב, ירושלים ואנחנו. זה מעל דור ומראה את הנחישות והעוצמה והרצון של מכבי ראשון לציון להיות בליגת העל. בשבע השנים האחרונות היינו חמש פעמים בפיינל פור, כשראש העיר קרא לי לחזור לא הערכנו שכך יהיה, ופעם אחת אף זכינו באליפות. מכבי ראשון לציון הוא מועדון מכובד ומסתכל קדימה לארנה שהעירייה מתכננת. יש לנו קבוצה מעניינת, קבוצה עם שחקנים ותיקים, לצד שחקנים צעירים – יניב סולומון ועידן זלמנסון. ייקח קצת זמן, זאת לא קבוצה שביום אחד תתחבר, אבל המטרה היא להיות בצמרת של הליגה ולהביא כבוד לאוהדים". פרי המשיך והפתיע עם חרטה לגבי ההחלטה לא להשתתף במפעל אירופאי העונה- "מכבי ראשון לקחה החלטה לא נכונה השנה שהיא פרשה מאירופה. ההחלטה הייתה מבוססת על ההערכות על יכולת תקציבית שלנו לעמוד בדבר הזה וההערכה שנייה דיברה על השינויים של השחקנים בסגל. הדברים האלה גרמו לרגליים קרות והתקבלה החלטה לא להשתתף השנה בליגת האלופות שלטעמי הייתה מוטעית".
מאמן הקבוצה- שמוליק ברנר: "שמח לפתוח את העונה הזו, יש לנו קבוצה חדשה, הבסיס הישראלי שמלווה את הקבוצה בשנים האחרונות – ניצן, אבי, עידן זלמנסון, אליהם הצטרפו שחקנים חדשים – שני זרים עם ניסיון בליגה הישראלית, לצד שני זרים צעירים ומוכשרים. תהיה קבוצה מעניינת. קבוצה חדשה כמעט לחלוטין והכימיה זה לוקח זמן, וחיבור לוקח תקופה מסוימת. בטוח שנעשה את זה בצורה טובה. מעמד המאמן הוא בעיה בכלל בספורט הישראלי. זה לא מקום קל לאמן בו, זה כן מקום שיקר לליבי הייתי פה עם חלק מהמאמנים הבכירים בכדורסל הישראלי, זאת המציאות".
קפטן הקבוצה- ניצן חנוכי, דיבר על משחקי ההכנה ועל הסגל היחסית מבוגר של הקבוצה: "הגיל זה יכול להיות יתרון מהצד של הניסיון, עשינו פה דברים יפים והיינו חלק בלתי נפרד מהם. זה שיש ציפיות זה בסדר, אפילו צריך להיות ככה, אנחנו נשמח לעמוד באתגר ולראות שאנחנו עומדים בהם. זה יכול להיות יתרון לשחקנים הצעירים שיש לצידם שחקנים מנוסים. אף פעם אסור לשפוט על פי משחקי אימון, כשמנצחים הרבה זה יכול לעשות יותר מדי ציפיות, ופתאום אתה בא לליגה והפסד אחד מטלטל אותך. הפסדנו שני משחקים, אבל אנחנו לא מתרגשים מזה, אנחנו בתהליך בנייה וחיבור, אנחנו עדיין בעיצומו של התהליך. בליגה אנחנו נהיה בסדר, זה לא מדד גם שזה טוב וגם זה רע."
המילה האחרונה ניתנה לאלכסנדר ליפיץ, מנכ"ל איילנד טי.וי- הספונסר החדש של הקבוצה: "אנחנו קיימים רק שנתיים, אבל השגנו המון דברים בתקופה הזו. האפשרות לתמוך בקבוצה הזו היא מצווה גדולה. אנחנו רואים בזה אפשרות להחזיר קצת לקהילה שנותנת לנו כל כך הרבה. אני מקווה מאוד ששיתוף הפעולה הזה ימשיך לאורך זמן".

הולוואי וסיגרס, עוברים לכתום- צילום מנהלת הליגה
הקפטן, המאמן, יושב הראש והספונסר- צילום מנהלת הליגה
ברנדווין לפני שנפצע מול הרוש – צילום מנהלת הליגה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות