דף הבית / כללי / מלחמת התשה

מלחמת התשה

ויליאמס ובלייזר בנהריה- צילום לילך וייס מנהלת הליגה
ויליאמס ובלייזר בנהריה- צילום לילך וייס מנהלת הליגה

יום ראשון האחרון, היה כנראה היום הארוך ביותר שחוו גיא גודס וחניכיו העונה. אחרי שנסעו צפונה לנהריה באוטובוס למעלה משלוש שעות, הם לקחו חלק באחד המשחקים הטובים ביותר ששוחקו השנה ונכנעו רק לאחר 55 דקות נטו וכמעט שלוש שעות ברוטו של כדורסל ושלוש הארכות! התוצאה בסיום: 118:114 לנהריה.

זה היה משחק מצוין שכלל הכל. צמוד לכל אורכו, סלים בשניות האחרונות, מהפכים אין ספור וסיום דרמטי. בראשון לציון בהחלט יכולים להיות מאוכזבים אחרי שהמשחק היה להם בידיים יותר מפעם אחת, מצד שני, אם היו מנצחים, גם בנהריה היו יכולים לחוש בדיוק את אותן התחושות. נהריה פתחה טוב יותר והוליכה 11:5, אז התעורר המילטון שבהובלתו רצו הכתומים 13:0 ונטלו את היתרון בסוף הרבע. נהריה הפכה עם פתיחת הרבע השני אבל סווינג, דוברת ואריאל עם קליעות מחוץ לקשת, העלו את ראשון לציון ליתרון 44:37. הכתומים המשיכו עם תצוגה נפלאה מחוץ לקו השלוש וסיימו את המחצית ביתרון 49:41. אקס ראשון לציון- איגור קולשוב, היה זה שדאג להחזיר את נהריה לעניינים עם פתיחת הרבע השלישי, אבל קלי שחוזהו נגמר בקרוב וסווינג שהיה מצוין, הקפיצו שוב ל- 11. נהריה חזרה נפלא מפסק הזמן של דני פרנקו ובריצת 11:0, מחקה את היתרון לגמרי. קולשוב השלים מהפך בשביל המקומיים ואת הרבע השלישי סיימה ראשון לציון בפיגור 63:62.

ראשון השלימה ריצת 9:0 עם פתיחת הרבע הרביעי, אבל נהריה נשארה צמודה ולא נתנה לכתומים לברוח לאף מקום. 30 שניות לסיום קלע סווינג שלשה שהעלתה את ראשון ל- 80:78, נהריה איזנה בשתי קליעות עונשין והמשחק נכנס להארכה ראשונה. המקומיים פתחו טוב את חמש הדקות הנוספות ועלו ל- 84:81. ויליאמס לקח אחריות ואיזן את התוצאה ואף קבוצה לא הצליחה לברוח. 14 שניות לסיום במצב של 91:90 לראשון, איבדה נהריה כדור וסווינג העלה ל- 93:90. משחק גמור? תשכחו מזה. נהריה קלעה שתי קליעות עונשין והמילטון לא התרגש וקלע שתיים משלו בדרך ל- 95:92 כשעל השעון נותרו שבע שניות לשחק. ווטרס של נהריה קלע עוד שתיים מהקו ונהריה ביצעה עבירה מהירה על המילטון שקלע רק אחת וקבע 96:94. ווטרס רץ את כל הדרך ותוך ארבע שניות הצליח להגיע עד לטבעת וקבע 96:96 והארכה שנייה.

המילטון מול האקס קולשוב- צילום לילך וייס מנהלת הליגה
המילטון מול האקס קולשוב- צילום לילך וייס מנהלת הליגה

בניגוד לסיום ההארכה ההארכה בה נקלעו 9 נקודות משני הצדדים תוך 14 שניות, פתיחת ההארכה השנייה התאפיינה בבלבול גדול של שני הצדדים והחטאות רבות. כשהלחץ השתחרר, הייתה זו הפעם נהריה שגרמה לראשון לציון לרדוף אחריה. במצב של שוויון 103:101 לנהריה, החטיא ווטרס פעמיים מהקו ופספס הזדמנות לסיים את הדרמה. קלי איזן את התוצאה ובחצי הדקה שנשארה אף קבוצה לא הצליחה לעשות סל בדרך להארכה שלישית!

ראשון לציון עלתה ל- 106:103 אבל נהריה בריצת 5:0 הפכה את התוצאה. החלה סדרת החטאות משני הצדדים ממנה יצאה ראשונה דווקא נהריה שפתחה פער של 4 נקודות ממנו ראשון לציון כבר לא הספיקה לחזור למרות שלשה ענקית של בלייזר, אחרי שקולשוב הגיב לו מהצד השני. בסיום משחק ענק, ראשון לציון ירדה מנוצחת אבל נרשמה בדפי ההיסטוריה של העונה כשותפה למשחק אדיר. קלעו: סווינג 35, קלי 19, ויליאמס 18, המילטון 13, אריאל 11, בלייזר 10, דוברת 6, טישמן 2. אמש (לאחר סגירת הגיליון) אירחה הקבוצה לקרב צמרת את הפועל ירושלים ובשבת תארח את הפועל תל אביב. בסיבוב הקודם ניצחה ראשון לציון בדרייב-אין, 77:74.

מי שסיים את דרכו בקבוצה באופן מפתיע, הוא הזר המצוין ג'ונתן ויליאמס, שקיבל הצעה מהליגה הטובה בעולם, ביקש להשתחרר ובקבוצה החליטו לא לעמוד בדרכו. עם עזיבתו, מי שצפוי להישאר הוא ג'יימס קלי שחתם על חוזה זמני בקבוצה עד חזרתו של מונרו מפציעה והציג יכולת טובה מאוד. הקבוצה סיימה את דרכה בזירה האירופאית עם טעם מתוק של ניצחון 96:92 על אולם, ניצחון שהבטיח שאת הקמפיין הראשון שלה ביורוקאפ, היא לא תסיים אחרונה. ג'יימס קלי, הצטיין עם 27 נקודות, 14 ריבאונדים ועוד 4 חטיפות והוביל את הכתומים למהפך ענק אחרי שכבר היו בפיגור של 12 נקודות. השנה הראשונה ביורוקאפ, היא לא משהו שהכתומים ירוצו לספר עליו, בתקווה שבעונות הבאות הקבוצה כבר תעשה תוצאות הרבה יותר טובות גם בזירה זו.

נועם דוברת מנסה לעצור את גפני- צילום לילך וייס מנהלת הליגה
נועם דוברת מנסה לעצור את גפני- צילום לילך וייס מנהלת הליגה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות