דף הבית / כללי / מבטיחים וגם מקיימים?

מבטיחים וגם מקיימים?

מלינה דיין

מלינה דיין
מלינה דיין

"אסור להאמין לפוליטיקאים. הם מבטיחים הרים וגבעות לפני הבחירות ושוכחים מזה אחר כך". שמעתי את האמירה הזאת בגרסאות שונות אינספור פעמים, עד שגם אחת כמוני, מאמינה אדוקה בשיטה הדמוקרטית, מפקפקת לפעמים ומורידה ציפיות.

השבוע אחת המפלגות המרכזיות הצהירה לקראת הבחירות הכלליות, שתקדם תחבורה ציבורית בשבת, כך שגם מי שאין לו רכב או שאין לו כסף לשלם אלפי שקלים למוניות, יוכל להתנייד בשבת, לבקר בני משפחה, ללכת לים. בקרב הציבור יש 70% תמיכה ברעיון, אבל מסביבי אני שומעת בעיקר פקפוק וספקות: למה שנאמין להם? וגם אם ירצו, איך יצליחו לממש?

גם אני כמו אחרים, חוויתי אכזבות מפוליטיקאים, ואני לא מאמינה אוטומטית לכל הבטחה. אבל אני כן מוכנה לתת הזדמנות, שאם לא כן אני הופכת להיות שותפה לחסימת האפשרות לשינוי ושיפור. כדי להימנע מאכזבות, מה שחשוב לדעתי הוא להמשיך לעקוב ולבדוק את ההבטחות גם אחרי הבחירות ולגבות מחיר ממי ששוכח או מזלזל בציבור הבוחרים.
כמו בבחירות הכלליות, גם לפני הבחירות המקומיות פורסמו הבטחות רבות. היום, כשלושה חודשים לאחר הבחירות, אני עוקבת, לעיתים מתאכזבת וחושקת שיניים, לעיתים שמחה לראות שינוי והטבה.
בתחום התחבורתי עדיין לא חל השינוי המיוחל, אבל על פי הדיווחים נראה שהרוחות נושבות בכיוון הנכון.

בשבוע שעבר דווח שהושג סיכום להחזרת תנועת הרכבות מתחנת רכבת ראשונים בסוף שנת 2019. עוד דווח כי על פי החלטת העירייה ובהסכמה ושיתוף פעולה עם משרד התחבורה, התכנית להקמת רכבת קלה במסלול ממזרח למערב ראשון לציון ("הקו החום"), שהמימוש שלה היה צפוי לארוך עשרות שנים, תִּזָּנַח ככל הנראה לטובת בניית מערכת אוטובוסים מהירה (BRT) באותו מסלול.

מערכת כזאת עושה שימוש באוטובוסים רבי קיבולת שנוסעים בנתיב תחבורה ייעודי, תוך קבלת עדיפות בתנועה ומאפשרת פתרון הדומה לרכבת קלה, אך הוא בעל גמישות רבה יותר והעלות וזמן המימוש שלו קטנים משמעותית.

אלה חדשות טובות לעיר ולתושביה, שמשוועים להקלה בפקקים וחדשות טובות גם למי שמאמינים ששינוי אפשרי וממשיכים לתת הזדמנות, גם אם מלווה בחשדנות מסוימת, לפוליטיקאים שמבטיחים שינוי.

האם מדובר בהצהרות בלבד או בשינוי אמיתי? אין לדעת כרגע, נותר לנו רק להמשיך לעקוב ולוודא.

בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לפעילים הנהדרים בקבוצה שלנו שלא מוותרים, ממשיכים להאמין, לנסות לשכנע ולחתור לשינוי.

להצטרפות לקבוצת התחבורה האזורית של המרכזים לצדק חברתי, אילן 054-6661621

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות