דף הבית / כללי / טיול מסוג אחר: תלמידים התנדבו בבית אבות בטבריה

טיול מסוג אחר: תלמידים התנדבו בבית אבות בטבריה

רונן דמארי

 

לפני פחות מחודש התבשרה ראשון לציון על זכייתה בתואר "אות קהילה מתנדבת נוער" מטעם המועצה הלאומית להתנדבות בישראל, משרד החינוך, משרד הרווחה והמרכז לשלטון מקומי. אלא שהתרומה לקהילה, שתגיע לשיאה ביום המעשים הטובים בשבוע הקרוב עם למעלה ממאה אלף מתנדבים, לא מסיימת בגבולות העיר. יותר ויותר בתי ספר על יסודיים ברחבי העיר מחליטים לשלב התנדבות במהלך הטיול השנתי.

לאחרונה חזרה שכבת יא' ממקיף ח' ע"ש חיים בר-לב מטיול שנתי ברמת הגולן. 170 תלמידים וצוותי ההוראה עשו עצירה בדרך לארבע שעות ונכנסו לבית אבות בטבריה. התלמידים נכנסו באנרגיות חיוביות ושמחה, שיחקו עם דיירי המקום משחקי חברה, שוחחו איתם ושרו שירים. אחת התלמידות שהשתתפו, היליי חן, מספרת: "כשנכנסנו לבית האבות ונפגשנו עם הקשישים, חלק מהתלמידים התרגשו עד דמעות , נזכרו בסבים והסבתות שהיו להם. שיחקנו איתם משחקי חברה, רקדנו איתם ושרנו. השיא במפגש היה כשפגשנו קשיש שהראה לנו את היכולות שלו בהורדת ידיים ושכיבות שמיכה. הופתענו לשמוע שהוא בן 87 והצליח לגבור על תלמידים בני 17.

רכזת התפתחות אישית ומעורבות חברתית במקיף ח', סיגל גרינפלד- מיטלמן, מספרת: "מזה מספר שנים שאנחנו משלבים ארבע שעות של התנדבות בקהילה במהלך הטיול השנתי, עשינו את זה בדימונה, ירושלים, טבריה ונהריה, בהתאם למיקום המסע. ההתנדבות נעשית בבתי יתומים, הוסטלים של אנשים בעלי צרכים מיוחדים ומפעלים שבהם עובדים אנשים בעלי צרכים מיוחדים. כמו כן יש לעיתים התנדבות לפעילות חקלאית במסגרת "השומר החדש". התלמידים משקיעים 100% ממרצם בפעילות, עושים ככל יכולתם לשמח את המעורבים בעשייה. המשוב שאנו מקבלים ושקבלנו גם השנה מחמם את הלב. מבחינתנו אין ספק שפעילות זאת הינה תוספת משמעותית העיקר לתלמידנו וכך גם לכל המקומות בהם הם מתנדבים".

מקיף ח' לא לבד,  תלמידי כיתות ט' במקיף ד' שילבו בטיול השנתי לצפון הנגב, התנדבות באתר ארכיאולוגי פעיל לצד רשות העתיקות. זו השנה הרביעית שהתלמידים משלבים התנדבות בקהילה. הם חופרים, מנפים, מתעדים ועושים למעשה כל מה שנדרש מהם בשטח. אגב, התלמידים עצמם מתכננים את הטיול מתחילתו ועד סופו. הם לומדים על המסלול, שולחים כוח חלוץ לבניית התוואי, מתאמים עם ספקי מזון ואתרי לינה ומכינים את האוכל. למעשה אין כל הדרכה חיצונית, התלמידים הם מדריכי המסע.

במקיף ט' תלמידי בית הספר מתנדבים מזה שנים במסגרת הטיולים השנתיים. למשל התנדבות בבתי אבות, קטיף במסגרת "השומר החדש", התנדבות במוסדות לחינוך מיוחד, שיתופי פעולה עם בית ספר בדואי, אריזת מצרכים לנזקקים ועוד. גם במקיף י"ג משלבים התנדבות באתר ארכיאולוגי פעיל.

 

טיול שנתי
צילום: באדיבות העירייה
התנדבות בבית אבות בטבריה
צילום: באדיבות העירייה
טיול שנתי
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות