דף הבית / כללי / חלומות עם תאריך יעד

חלומות עם תאריך יעד

החופש הוא זמן מתאים כדי להיערך להצפת החלומות שלנו, חלומות שנותנים לנו תחושת סיפוק, הגשמה ביטחון ושמחה.
מה עושים? יושבים עם הילד ומפנטזים את החלומות. לאחר מכן בוחרים חלום אחד ואותו מתארים בפרוטרוט בלשון הווה: אני מקובלת חברתית, יש לי שתי חברות, אנחנו משחקות ביחד, פעם נפגשות בגינה, פעם בבית… נעים לי עם החברות.
לאחר התיאור שואלים: איזו הרגשה יש לך? איפה מרגישים את הרגש בגוף?
מציירים או גוזרים מעיתון תמונות שמשקפות את החלום, תמונות של עוצמה, כוח והשראה.
נותנים ליצירה שם ותולים.
בשלב הבא חוזרים מתמונת העתיד להווה:
המטרה: להיות מקובלת חברתית- מה אני צריכה לעשות היום כדי שאהיה מקובלת? מי אחראי להזמנת החברות? מה יקרה עם החברה לא תרצה להגיע? מה נעשה כשתגיע? ליד כל פעולה רושמים את התאריך.
המטרה: להיות ספורטאי- כדי שתהיה ספורטאי, מה אנחנו צריכים לעשות היום? אילו פעולות? מי אחראי לפעולות? הרשמה לחוג- אבא, קניית ציוד- אמא, התמדה באימון- אורן.
בכל חלום יש ערכים שהכרחיים להגשמתו. כדי להיות ספורטאי, נחוצים ערכים של נחישות, התמדה ואומץ.
איך הנחישות נראית בתהליך הפיכת הילד לספורטאי? 'אין לי חשק לקום בבוקר לאימון'- מה נעשה כדי שהנחישות תבוא לידי ביטוי? מה/מי יכול לעזור לו להיות נחוש?
ובנימה אישית: כילדה, רציתי להיות שחקנית. לא היה בנמצא חוג דרמה. הייתי בת פחות מתשע, ידעתי איך נראה החלום: אני מופיעה בהצגות לפני קהל. כדי להגיע לחלום עם תאריך היעד, חזרנו להווה, התאספנו ארבע חברות וחבר אחד, החלטנו שניקח סיפורים אהובים, נספר אותם ונציג. כל שחקן יגלם דמות שיבחר. החלטנו גם שלא נלמד בעל פה את התפקידים, אלא כל אחד יבטא את הדמות שלו בשפתו. היינו מתאספים באוהל בחצר ביתי וההצגה קרמה עור וגידים.
כדי שההצגה תתקיים, נדרשו ערכים של יצירתיות, אומץ, נחישות ותשוקה על מנת להוציא את החלום מהרעיון אל המעשה.
כן, גם ילדים יכולים להגשים חלומות, אז בואו נחלום כבר החופש הזה.
מניסיון, זה עובד.

קוראים המעוניינים לשאול את מרים זיסמן שאלות בנושא הורים וילדים מוזמנים לפנות אליה באמצעות המייל: [email protected]. טל': 050-9907793

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות