דף הבית / כללי / הכי יקר בעולם

הכי יקר בעולם

מבין כול הדברים החשובים באמת , אין לך חשוב ויקר יותר מילדיך. הם אלה אשר ממלאים את חייך ומעניקים לך את טעם החיים ממש. ולכן לא פלא ששאלות כדוגמת כיצד אוכל להכיר את ילדיי טוב יותר? איך אוכל להקל על חייהם? היש דרכים בחכמת הקבלה המסוגלות לסייע להורים כיצד לזהות את הכוחות הרדיקליים המשפיעים על ילדיהם? איך נדע לתעל אותם לדרך הנכונה?

שאלות מסוג זה מופנות אליי בכול הזדמנות. החל מפגישות ייעוץ, דרך תכניותיי ברדיו וכלה בהרצאות . לכן החלטתי להרים את הכפפה ולתת לכם ההורים דגימה קלה ופשוטה אשר תעניק לכם זווית הסתכלות נוספת על ילדיכם. יובן כי אין בנאמר כדי להוות קביעה מוחלטת וסופית וכי דבריי המובאים להלן הינם בגדר המלצה וכי בל נשכח כי מדובר בתחום סבוך ומורכב ביותר, שהרי כל ילד הוא עולם ייחודי ,שלם ומופלא לכשעצמו ואין בדבריי כדי להכליל באופן גורף את כלל הילדים באופן מדויק ונמרץ. יחד עם זאת, כל המובא במאמר זה מהווה קווים מנחים, בחונים ובדוקים בחכמת הקבלה שיש להתייחס אליהם בהתאם. למבקשים להעמיק ולהרחיב בנושא אמליץ לפנות לאיש קבלה מוסמך ומומחה שידע לסייע ולכוון אתכם נכונה.
מבלי להיכנס לפרטים עמוקים, אציין כי יום הלידה מייצג בין השאר את החלק הבסיסי הבונה את האישיות. וחודש הלידה מייצג את הרבדים העמוקים והעדינים ביותר : את הבעיות, את הילדות, את המטענים התת-הכרתיים אשר יהיה על ילדינו להתמודד עימם רגשית.
במאמר הבא נעמוד על המאפיינים וההדגשים של ילדיכם לפי חודש הלידה. הואיל ולוח השנה הלועזי נמצא בשימושם של רבים, הדברים להלן הומרו לנוחיותכם מחודשים עבריים לחודשים לועזיים, אך תוכנם נשאר אוטנטי ונאמן למקורות.
שימו לב, בשל אורכו של המאמר לא מוצגים כאן כל החודשים לקריאה בהרחבה www.kabalah.co.il

חודש ינואר
מסמל את " האני" הפרטי ואת הצורך העמוק לביטוי עצמי באופן ייחודי. מדובר על ילד אינדיבידואליסט ויוצא דופן מאחיו. מחד גיסא, ייתכן מאוד כי בתא המשפחתי נוצרה הפלייה בין הילדים ולכן הוא יחוש בדידות וסגירות. מאידך יכולה גם להיות תמונה הפוכה: הדגשת עצם ייחודו עד כדי מחנק, מה שעלול ליצור אצלו בעתיד קושי ביחסים במסגרות חברתיות ואף תחושת תסכול בזוגיות. כל זאת בגין מבנה נפשו הדורש עצמאות רחבה וקושי ניכר בשיתוף פעולה( בעיקר כשמדובר בילד בכור).
על ההורים לדעת כי זהו ילד שונה החש עצמו שונה מאחרים. רגיש, פגיע, מופנם ואינטליגנט. לכן אין להסתיר ממנו את שמתרחש בחיי הבית ואין להפלות בינו ובין אחיו. יש להרגילו לעבודת צוות ולפתח אצלו את תחושת הביטחון העצמי. בשל נפשו הרכה לא מומלץ להפעיל עליו לחץ חינוכי. על ההורים לזהות את כישרונותיו ולסייע לו לפתח את האיכויות הטמונות בו. בעל רגישות גדולה ביותר להיפגע עין הרע מצד קרובים. לרוב מדובר על ילד עם נטייה לאומנות ( ציור, נגינה וכד').

חודש פברואר
מסמל את התקשורת הטובה והיכולת להסתדר היטב במסגרות חברתיות. מדובר על ילד המצוי במצב רגשי דואלי, לדוגמה: ייתכן כי בחיי המשפחה הוא מקבל יחס טוב ואוהד ובביה"ס ההתייחסות אליו שונה. יתכן כי במסגרות מסוימות יחוש חזק ובטוח ובמסגרות אחרות יחוש חלש ופגיע. חודש זה מעיד על מסגרות חצויות ובעיות רגשיות. עלול להיות ילד להורים גרושים, פרודים או מסוכסכים, דבר שעלול להקרין באופן הרסני על יחסיו עם המין. עלול למצוא עצמו "נודד" בין בתים או בין מצבים בלתי שגרתיים . בתא המשפחתי עלול להרגיש בעל חשיבות פחותה, כזה שנמצא בעדיפות נמוכה. זקוק לתשומת לב רבה ולחיזוקים נפשיים. באם מדובר בילד בכור על ההורים לדעת כי הוא עלול להיות קנאי מאוד ,מלא תסכולים עד כדי הפניית אצבע מאשימה כלפיי הוריו על חוסר בתשומת לב. עשוי לנהוג בנחמדות מאולצת ובמניפולטיביות על מנת להשיג תשומת לב ויחס חם. זכרו כי מדובר בילד רגיש מאוד הזקוק לתמיכה, לעידוד ולדחיפה כדי שירגיש בטוח להוציא החוצה את מהותו האמיתית.

חודש מרס
מסמל את היצירה והעשייה. ילדים בעלי שמחת חיים הנזקקים למרחב גדול כדי לבטא את מהותם הפנימית. בביה"ס יסלדו מלימודים רגילים עם קושי ללמוד דברים בע"פ. אינם סובלים שיגרה חונקת ועלולים להיות מתוסכלים ממערכת חינוך דורשת ותובענית. זהו חודש המייצג את קסם הילדות, המון חן ורעננות ולכן ילידי חודש זה שואפים לחוות את ילדותם עד תום. באם מדובר בילד אמצעי במשפחה סביר להניח שהוא יהיה מפונק, אימפולסיבי, חסר סבלנות וגבולות עם נטייה לתחושת "מגיע לי הכול". הואיל ובתוך תוכם הם חשים שהכול צריך להגיע בקלות וללא מאמץ מצדם. על ההורים להרגיל את הילד, בעדינות כמובן, למחויבות ולאחריות על מעשיו. זכרו כי מדובר בילד נצחי השואף לחיי חופש ולחדוות הילדות. לפיכך יש לנהוג בו ברגישות אך באסרטיביות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

רז קינסטליך

יום הולדת לראש העיר רז קינסטליך

תפריט נגישות