דף הבית / כללי / הגביע שוב אדום!

הגביע שוב אדום!

שנה אחרי שאיבדה את התואר השני בחשיבותו, למכבי תל אביב, היא החזירה לעצמה את הגביע היקר אחרי ניצחון מתוק בגמר 28:25, על אלופת המדינה- מכבי ראשון לציון. בגמר שהתקיים בהיכל הדרייב-אין בתל אביב, נכחו 2000 צופים, וביניהם גם נשיא האיגוד האירופאי- מיכאל וידרר.
זה היה דרבי מצוין ומותח בדיוק כמו שדרבי בגמר צריך להיות. המשחק התחיל עם הגנות אגרסיביות משני הצדדים, כשהפועל משתחררת ראשונה, ומצליחה לברוח ל- 7:4 אחרי 12 דקות. אך מכבי לא נבהלה, ובמתפרצות חדות, הצליחה להישאר במשחק, הרבה הודות ללואיספה וקראציץ ששמרו אותה צמוד לאדומים. במצב של 12:11 להפועל, עידן מימון לקח פסק זמן, אחריו שוב ברחה קבוצתו ליתרון של שלושה שערים, ושוב מכבי צימצמה וחזרה להיצמד. דיאנוביץ היה מצוין בשער, והרבה בזכותו המחצית הסתיימה בתוצאה 15:13 לזכות הפועל.
גם המחצית השנייה נפתחה עם קצב מהיר, מכבי המשיכה לרדוף אחרי הפועל, אך ספגה מכה גדולה כשאיבדה את קראציץ שנפצע ולא חזר לשחק. הפועל ניצלה את ההלם והחיסרון של כוכבה של מכבי, בשביל לעלות ל- 23:19 כשעל השעון נותרו 14 דקות לשחק. סער פרנקל לקח פסק זמן בשביל לסדר מחדש את השורות, מכבי חזרה ממנו בצורה טובה יותר ושוב צימצמה עד לכדי שער אחד כשעל השעון נותרו שתי דקות. הפועל יצאה להתקפה קריטית, ועוז חממי המנוסה, העלה אותה ל- 27:25. מכבי עוד ניסתה לעשות משהו, אבל פדזה דיאנוביץ האדיר, עצר כדור נוסף, וערן צרפתי ממגרש שלם, חתם את תוצאת משחק ושלח את האדומים לחגוג עם הגביע, ואת הצהובים כחולים מאוכזבים אל חדר ההלבשה.
כבשו להפועל ראשון לציון: נובאק בוסקוביץ' 7, יוסיפ שנדריק 5, יובל גררה 4, אבישי סמולר, דניאל שקלים ועוז חממי 3 כל אחד, ערן צרפתי 2, יותם טל 1. פדז'ה דיאנוביץ' עצר 12 זריקות ובלט בדקות האחרונות.
כבשו למכבי ראשון לציון: איוון קראצ'יץ' 6, ולדי קופמן 5, רם טורקניץ 4, לואיספה ריינה חימנז ובר מסורי 3 כל אחד, עמית סטלמן 2, יוני רוזנטל ודניאל פרידמן 1 כל אחד. יוליאן סטראט סיים עם 6 עצירות, אלדר שיקלושי עם 5.
מאמן מחזיקת הגביע הטרייה- הפועל ראשון לציון, עידן מימון: "ראשון לציון אדומה! זהו תואר ראשון וחצי שלי כמאמן. אנחנו עובדים קשה, נותנים עונה יוצאת מן הכלל וזה היה הגושפנקא שלנו. אנחנו לא נעצור פה, נלך עד הסוף. השחקנים שלי התעלו, נתנו הכל, וראשון לציון אדומה, ראשון לציון אדומה!"
מאמן מכבי ראשון לציון, סער פרנקל: "רדפנו אחרי הפועל רוב המשחק, אבל לא נפלנו מהם. זה בסוף נגמר על פוזשן אחרון, זה היה יכול להיגמר גם עם שער של ולדי בזריקה האחרונה. הוכחנו שאנחנו קבוצה שיכולה להרים את עצמה למרות כל הקשיים והפציעות, ותוך יומיים-שלושה נרים את עצמנו ונגיע מוכנים לקראת המשחקים החשובים על המיקום בליגה שיש לנו."
למכבי, נותר עכשיו לעשות הכל בשביל לשמור על תואר האליפות בו זכתה בעונה האחרונה, ולפי איך שהעניינים בליגה מתנהלים, נראה כי הפועל יותר קרובה לדאבל, מאשר מכבי לאליפות.
ביום שישי, במשחק הליגה האחרון לפני הגמר, ניצחו שתי הפיינליסטיות. הפועל יצאה למשחק חוץ ברחובות והשיגה את ניצחון הליגה השמיני ברציפות שלה- 28:26. הפועל פתחה מצוין, הוליכה 14:8, אך רחובות הצליחה לחזור למשחק ואף להשלים מהלך ולהוליך בדקות הראשונות של המחצית השנייה. בסופו של דבר, הפועל החזירה לעצמה את היתרון ושמרה עליו עד לסיום. היא
ממשיכה להוליך בבטחה את הטבלה, ונכון להיום נמצאת בכושר הטוב ביותר בארץ, כשיש לה גם גביע כאסמכתא לכך.
מכבי ראשון לציון, הוציאה את כל העצבים של השבועות האחרונים, כשאירחה את הפועל רמת גן מהתחתית והביסה אותה 35:21. שליטה מוחלטת של האלופה מפתיחת המשחק ועד לשריקה הראשונה, לא איפשרה לרמת גן אפילו להתקרב. לואיספה וסטלמן הצטיינו עם 6 שערים כל אחד. במחזור הקרוב, מחזיקת הגביע הטרייה ומוליכת הטבלה, תארח למשחק המרכזי, את השנייה בטבלה- מכבי תל אביב. האלופה המדורגת רביעית נכון להיום, תהיה חייבת לשכוח מהאכזבה בגביע, ולחזור לעצמה במשחק חוץ קשה מול הפועל אשדוד.

מחזיקת גביע המדינה 2018- צילום עמית שיסל איגוד הכדוריד
מימון וחממי ברגע רומנטי- צילום עמית שיסל איגוד הכדוריד
טוקרניץ מול חומה אדומה- צילום עמית שיסל איגוד הכדוריד
הפנים אומרות הכל- צילום עמית שיסל איגוד הכדוריד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות