דף הבית / כללי / הגביע חוזר לראשון לציון!

הגביע חוזר לראשון לציון!

ביום שלישי- 13.03.2018 בהיכל הדרייב אין בתל אביב, תפגשנה שתי הגדולות של הכדוריד הישראלי, למשחק גמר גביע המדינה. אלופת המדינה הנוכחית- מכבי ראשון לציון, והמעוטרת ביותר בכדוריד הישראלי- הפועל ראשון לציון. שתיהן עברו בהצלחה את שלב חצי גמר הגביע שהתקיים ביום שלישי האחרון, וקבעו שגביע המדינה, יחזור בכל מקרה- אל ראשון לציון.
במשחק הראשון, פגשה הפועל ראשון לציון את הפועל אשדוד. על הנייר, ולפי כל התחזיות, זה היה אמור להיות ניצחון קל של עידן מימון וחניכיו, אך פתיחת המשחק לא בישרה טובות כשאשדוד עלתה ליתרון של 8:5, ובמקביל הורחק בכרטיס אדום ישיר, עידו לביא, אחרי שפגע בשחקן אשדוד- דור קלדרון. דווקא כשהיא בחסרון מספרי, הצליחה ראשון לציון לכבוש שלושה שערים ללא מענה, ולהשוות את התוצאה. מאותו הרגע, אשדוד נעלמה וראשון לציון החלה לשטוף את המגרש עם רצף שערים ללא מענה שהוביל למהפך גדול וליתרון 14:10. עד למחצית הצליחה אשדוד, הרבה בזכות דור קלדרון, להישאר במשחק ולהפסקה ירדה ראשון לציון ביתרון 17:14.
קלדרון שכבש לזכות אשדוד 7 שערים במחצית הראשונה, נפצע עם פתיחת המחצית השנייה ולא חזר לשחק. בלעדיו, לא היה לאשדוד הרבה מה למכור מול המכונה מראשון לציון. שחקניו של עידן מימון היו מרוכזים ושמרו על ההפרש שנע בין 4-6 שערים, כשבשער- מושיקו אלימלך, מצליח לעצור את שחקני אשדוד ולמנוע מהם לצמצם. הפרש השיא עמד על 28:22, ועד לסיום הצליחה אשדוד רק לצמצם מעט, אך בסיום ניצחון 30:26 של הפועל ראשון לציון, שחגגה עלייה לגמר הגביע.
כבשו: נובאק בוסקוביץ' 7, עוז חממי 6, אבישי סמולר 5, יוסיפ שנדריק 4, יותם טל 3, יובל גררה 2, גיא כהן, ערן צרפתי ודניאל שקלים 1 כ"א. פדז'ה דיאנוביץ' סיים עם 10 עצירות, מושיקו אלימלך עם 7.
עידן מימון אמר בסיום: "אני מאד מרוצה מהשחקנים שלי. עדיין לא היינו מספיק חדים, ואיבדנו את עידו לביא בתחילת המשחק וזה עשה לנו קצת בלאגן בהגנה, אבל זה תמיד כיף לחשוב על מה צריך לתקן אחרי שמנצחים. אנחנו ניקח את כל הדברים האלה ונבוא מוכנים לגמר. אני שמח שיש לי את הסגל הזה והפריבילגיה הזו. בסופו של דבר זוכרים את מה שקורה בגמר ולא בחצי הגמר".
במשחק השני, שנקבע להיות המרכזי של הערב, פגשה אלופת המדינה מכבי ראשון לציון את א.ס רמת השרון. האלופה שנמצאת בתקופה לא הכי נחמדה במשחקי הליגה, פתחה בסערה והוליכה 6:2 תוך זמן קצר. אחרי פסק זמן שהזעיק מאמן רמת השרון, היא הצליחה לחזור לעניינים ולצמצם עד ל- 10:8. ראשון לציון המשיכה לרוץ ושוב פתחה פער, אך רמת השרון שוב חזרה למשחק, ולמחצית ירדה האלופה כשהיא ביתרון 12:10.
קראציץ הפעיל מבערים עם פתיחת המחצית השנייה וכבש מספר שערים רצופים. בהגנה, עצירות גדולות של יוליאין סטראט כולל עצירת פנדל שלישי במשחק, עזרו לאלופה להגדיל את היתרון עד לחמישה שערים, כשלוח התוצאות הראה 19:14. סטראט עצמו, נפצע בחלק האחרון של המשחק, כשמהצד השני גם יובל כץ מרמת השרון נזקק לטיפול רפואי. רמת השרון אומנם הצליחה לצמצם, אך ראשון לציון שמרה על המשחק, ניצחה בסופו של דבר 25:23, וקבעה דרבי במשחק הגמר.
כבשו: איוון קראצ'יץ' 9, עמית סטלמן 5, ולדי קופמן 3, בר מסורי ורם טורקניץ 2 כ"א, לואיספה חימנז ריינה, שי הרשקוביץ, דניאל פרידמן ורותם סגל 1 כ"א. יוליאן סטראט היה מעולה עם 15 עצירות ב-44%, והוא נבחר לשחקן המצטיין.
מאמן האלופה- סער פרנקל, אמר בסיום: "רמת השרון קבוצה טובה מאוד. הובלנו לאורך כל המשחק, אבל לא היינו מספיק חדים כדי לשמור על הפער הגבוה. נלחצנו קצת בסוף, אבל בסך הכל הובלנו כל המשחק והיינו טובים בהגנה אנחנו אחרי תקופה פחות טובה ואנחנו מרגישים שאנחנו משחקים ומתנהלים טוב יותר. יהיה קלאסיקה בגמר. זה המפגש הכי גדול שיש בכדוריד הישראלי".

בולמים את אשדוד- צילום עמית שיסל איגוד הכדוריד

 

סטראט חוגג עלייה לגמר- צילום עמית שיסל איגוד הכדוריד
קראציץ בלט בהתקפה- צילום עמית שיסל איגוד הכדוריד

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות