דף הבית / כללי / האלופה היוצאת וזאת שבדרך

האלופה היוצאת וזאת שבדרך

הקבוצה המעוטרת ביותר בכדוריד הישראלי ומי שזכתה בדאבל בשנה שעברה, סיימה את העונה בתום המשחק הרביעי בשלב חצי גמר הפלייאוף מול הפועל אשדוד, כשהיא ללא שום תואר, דבר נדיר למועדון האדום.

החבורה הלוחמת של עידן מימון, שעברה עונה מטלטלת ומתישה כולל אירוע טראגי עם התאבדותו של אחד מכוכביה- נובאק בושקוביץ, אירוע שהשפיע רבות על המשך העונה של האלופה היוצאת. ביישורת האחרונה של העונה, פגשה ראשון לציון את ההפתעה הגדולה של ליגת העל בשנה האחרונה- הפועל אשדוד. למרות יתרון הביתיות של ראשון לציון שגם ניצחה את המשחק הראשון בנחלת יהודה, הפועל אשדוד לא התרגשה, ניצחה במפגש השני, חזרה לנחלת יהודה הנחילה הפסד צורב לקבוצה המקומית שהעביר את יתרון הביתיות אליה, והגיעה למשחק הרביעי בביתה שלה כשכל הלחץ על שחקניו של מימון. כבר מפתיחת המשחק הרביעי, רדפה ראשון לציון אחרי אשדוד שעלתה לפער שנע בין 2-4 שערים. את המחצית סיימה ראשון לציון בפיגור 12:8 והמומנטום של הקבוצה המקומית לא עצר גם עם פתיחת המחצית השנייה. המקומיים הגדילו את היתרון ככל שעברו הדקות והגיעו לשיא של 19:12 בדקה ה-41 של המשחק.

הפרש שבעת השערים החזיק מעמד דקות ארוכות, אך בחלק האחרון של המשחק, ראשון לציון העלתה הילוך בניסיון אחרון להציל את העונה, הצליחה בריצת 8:4 להוריד ל- 23:20, אבל שם גם הכל נגמר. אשדוד שמרה על היתרון בצד שלה עד לשריקת הסיום, ניצחה 29:24, הדיחה את הפועל ראשון לציון ועשתה היסטוריה אישית כשעלתה לראשונה לגמר הפלייאוף, שם תפגוש את הראשל"צית השנייה- מכבי, שהיא גם הפייבוריטית להשלים דאבל בסוף העונה.

ולמרות שהיא הפייבוריטית כבר מהמחזור הראשון של העונה, חצי הגמר של מכבי ראשון לציון לא היה טיול והיא העפילה לגמר הפלייאוף רק לאחר חמישה משחקים מול היריבה העיקשת מרמת השרון. יתרון הביתיות היה של מכבי וכך, אחרי שכל קבוצה שמרה על הבית, הגיעו שתי הקבוצות למשחק חמישי ומכריע בבית מכבי. כמו כל המשחקים בסדרה, גם האחרון היה מהנה ורב שערים. הדקות הראשונות היו צמודות, רמת השרון הוליכה 5:3 לפני ש-ולדי קופמן דאג לאזן את התוצאה עם שני שערים רצופים אבל פומרנץ האורח החזיר את יתרון שני השערים לאורחים. מכבי העבירה הילוך ובכמה מהלכי התקפה טובים הצליחה להפוך את התוצאה וליטול את היתרון שכבר עמד על 12:9. רמת השרון לא איבדה את הראש ועם שלושה שערים משלה הצליחה לאזן את התוצאה. עד למחצית הצליחה האורחת להחזיר לעצמה את היתרון ומכבי ירדה להפסקה בפיגור 15:14.

המחצית השנייה הייתה צמודה כמעט לכל אורכה כשהיתרון עבר מספר פעמים מצד לצד. במצב של שוויון 26, כבשו סידי וקופמן שני שערים, קפון האורח הורחק והשוער המקומי דן טפר, נעל את השער בדקות הסיום ואיפשר לשחקני ההתקפה להגדיל את היתרון בדרך לניצחון 31:28 ועלייה לגמר הפלייאוף.

מאמן הקבוצה סער פרנקל אמר בסיום: "זו פעם ראשונה של חמישה משחקים בסדרת חצי גמר, וזה הרגיש כמו גמר. כל הכבוד לרמת השרון שעשו סדרה ענקית והוציאו מאיתנו הכל. הייתה לנו תכנית משחק של להחזיק אותם עד 30 גולים, וזה עבד. אשדוד זו סדרה שונה לגמרי, עוד אי אפשר להגיד מה יהיה". המשחק הראשון בסדרה בין מכבי ראשון לציון להפועל אשדוד, התקיים כבר ביום שלישי בערב בבית מכבי (לאחר סגירת הגיליון) והמשחק השני יתקיים ביום שישי באשדוד.

 

מכבי חוגגת עלייה לגמר- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ
מכבי חוגגת עלייה לגמר- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ
ירמי סידי מול הגנת רמת השרון- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ
ירמי סידי מול הגנת רמת השרון- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ
חממי מול הגנת אשדוד- צילום הדר ואן קולא איגוד הכדוריד
חממי מול הגנת אשדוד- צילום הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות