דף הבית / כללי / בלי עין הרע

בלי עין הרע

כשליאת קיבלה טלפון מאישה אנונימית שהזהירה אותה לגבי הקשר שלה ומצבה הבריאותי, היא החלה לחשוש

"השיחה הראשונה היתה לפני כשבועיים" סיפרה ליאת בפגישתנו, "היא התקשרה ממספר שלא הכרתי קודם". ליאת חגגה לא מכבר את יום הולדתה העשרים וחמישה. מזה זמן מה היא החליטה שהיא לא תכנס מעתה לסתם עוד לקשר. הגבר הבא יהיה משהו רציני, שותף פוטנציאלי לשארית ימיה. את רועי הכירה כחודשיים קודם. הוא השאיר רושם ראשוני מעולה. הוא היה תשובה הולמת למה שהיא חיפשה במין הגברי. אחרי תקופת יובש של שנתיים, היא סוף סוף מצאה את מה שחיפשה. ליאת לא צריכה הרבה כדי להתאהב. החודשיים שבילו יחד היו יותר מנפלאים, ויכלו להימשך כך, אלמלא אותה שיחת טלפון עלומה. "שלום, זאת ליאת?" נשמע קול נשי מצדו האחר של הקו, "אני רוצה לעזור לך". ליאת מיקדה את תשומת ליבה. אותה אישה לא הציגה את עצמה וניגשה ישר לעניין. היא סיפרה לליאת את הפרטים שידעה עליה, והזכירה את שמו של רועי. "אם את רוצה אותו, תצטרכי לשלם לי אלף דולר, אחרת תיפרדו". ליאת חשבה שזאת בדיחה לא מוצלחת, אך ככל שהתארכה השיחה, היא הבינה "שההיא" רצינית בדבריה. היא לא הסבירה כיצד הגיעה אליה, רק אמרה שיש לה את הכוחות לעשות זאת. "אני אתקשר בעוד כמה ימים, עד אז תגידי לי מה החלטת" חתמה האישה את השיחה.

מרה שחורה

ליאת התלבטה אם לשתף את רועי, ולא רק בגלל "שההיא" הזהירה אותה, אלא גם בגלל שהוא השאיר אחריו קשר לא פתור. רועי היה זה שיזם את הפרידה מחברתו הקודמת, וליאת לא יכלה שלא לחשוב, שאולי בדרך מעוותת, האקסית שלו מעורבת. בסוף, כשהחליטה שאין הגיון בכך, שיתפה אותו. רועי סבר שאין מה להתעסק מה עם זה כלל, אך בכל זאת, טילפן אל המספר שהופיע לליאת על הצג, ולא היה בו מענה.

כעבור שבוע, סביב אותה שעה, "ההיא" התקשרה שוב. ליאת כבר זיהתה את המספר בטרם ענתה. הפעם הסלימה את פנייתה ,"אני רואה בעתיד שלך סרטן, בשד" אמרה "תני לי לעזור לך". ליאת ניתקה את השיחה וכיבתה את המכשיר הנייד. היא יצאה ממשרדה ובעצבנות יתר עישנה סיגריה בחדר המדרגות. היא שקלה אם לפנות למשטרה, אך לא ידעה אם יטפלו בתלונתה. מה שהטריד אותה יותר זה שאם אותה אחת אכן רואה את הנסתר. מי היא שתתעסק עם העולם הרוחני?! זה בדיוק מה שלא חסר לה בחיים, איזו מרה שחורה. שיקול זה הביא אותה למשרדי.

החלק שהפתיע אותי בסיפורה של ליאת היה שאותה אחת לא חסמה את השיחה. כשראיתי את המספר הבנתי למה, הוא הסתיים בספרות אפס אפס, מה שהסגיר שמדובר בטלפון ציבורי. איתרתי את המיקום הפיזי של אותו טלפון, כי "ההיא" התקשרה פעמיים מאותו טלפון, וקיוויתי שכך גם תנהג בעתיד. עוד הדהים אותי, ששתי השיחות קרו באותו יום בשבוע, וסביב אותן שעות. לא האמנתי שמדובר בצירוף מקרים בלבד. חשדתי בחובבנות. בכל זאת ציידתי את ליאת במתאם לנייד כדי שמהיום תוכל להקליט את שיחות הטלפון והמתנו בדיוק לאותו יום בשבוע לאחר מכן.

סוחטת לקוחות

עם חוקר נוסף חיכיתי בפינת הרחוב, ותצפתנו כל אחד שרק השתהה ליד הטלפון הציבורי. לקראת השעה אחת, הבחנו באישה, לבושה בשמלה מרופטת, יוצאת מהבניין שלידינו, כששתי שקיות זבל בידה. לאחר שחזרה מחדר האשפה, צעדה לכוון הטלפון הציבורי, חיטטה בתיקה ושלפה ספרון קטן. היא הכניסה כרטיס וחייגה. קיבלתי הודעת SMS מהמכשיר שנתתי לליאת אשר הודיעה שזאת הגברת שלנו. הן שוחחו מספר דקות והגברת עזבה את המקום. היא עלתה על קו אוטובוס ואנחנו בעקבותיה. בדרום תל אביב היא נכנסה לאחד הבתים, ואנחנו עלינו אחריה לזהות את מספר הדירה. לאחר כמה דקות ראינו אותה מהרחוב מנקה את הדירה. כעבור ארבע שעות, היא עזבה, כששקית זבל בידה. משם עלתה לאוטובוס והמשיכה עד לביתה. כעת ידעתי מיהי.

למחרת בבוקר עקבנו אחריה שוב. היא הובילה אותנו לדירה ביפו, ובשעת צהרים יצאה משם הישר לטלפון ציבורי ממול. היא הוציאה את הספרון הקטן וחייגה, הפעם למספר אחר. משם המשיכה לדירה נוספת. כבר ביום המעקב הקודם הבנתי שהיא עוסקת בניקיון בתים, אך קיוויתי לחשוף מידע נוסף. עדכנתי את ליאת והיא זיהתה את אחת הכתובות "אני לא מאמינה" אמרה "זה הבית של המיסטיקנית שהייתי אצלה לא מזמן". כעת ניתחנו את הקשר. "ההיא", אותה עוזרת בית, ניצלה את עבודתה ואספה מידע אודות לקוחותיה של מעבידה, והחליטה להשתמש בחולשתן לצורך סחיטה. התקשרתי למספר שצדתי ליד הטלפון הציבורי מאותו יום, ומצאתי בחורה נוספת שביקרה לאחרונה את המיסטיקנית.

עונש מספק

ליאת בחרה לא לפנות למשטרה, מכיוון שריחמה עליה. הסתפקנו בכך שיידענו את המיסטיקנית, בנוכחותה התעמתנו עם העוזרת. היא הודתה ישר, ונשבעה כי רק החלה בכך רק עתה עקב מצוקה כלכלית. יותר היא לא המשיכה בעבודתה וכמובן שנשבעה להפסיק עם זה. ליאת חשבה שזה עונש מספק.

כעבור עשרה ימים, ליאת התקשרה אלי ועדכנה אותי שרועי נפרד ממנה, מאיזה סיבה מטופשת. בכלל, בימים האחרונים התנהגותו היתה שונה מקודם, וליאת לא אהבה לגלות זאת. מה שהטריד אותה באמת זה הסמיכות למקרה שלנו. מאז, פעם בחצי שנה היא עוברת בדיקות לגילוי סרטן שד. שיהיה…

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות