n
דף הבית / כללי / "אני יוצא אדם אחר ממה שבאתי"

"אני יוצא אדם אחר ממה שבאתי"

מאות תלמידים מבתי ספר בכל רחבי הארץ נכחו בכנס פתיחת שנה של תוכנית תיקון עולם בראשל"צ, במהלכו זכו להשראה מהספורטאי הפראלימפי נועם גרשוני. "ביחד נזכה להמשיך לתקן את העולם"

נועם גרשוני תיקון עולם
נועם גרשוני תיקון עולם. צילום: אלירן אלגוזי

400 תלמידים מכל רחבי הארץ התכנסו לאחרונה במכללה למנהל בראשון לציון לכנס  פתיחת שנה של מנהיגים צעירים. התלמידים זכו לראות את ההצגה "בלי עין הרע" של תיאטרון הנפש המגולל את סיפורו המופלא של אסף בן שמעון על אובדן הראייה והמסע בדרך להגשמת חלומו להיות שחקן תיאטרון. 

לאחר מכן, התלמידים נפגשו עם נועם גרשוני, אלוף פראלימפי בטניס נכים ומרצה בינלאומי. נועם שיתף את התלמידים בסיפור חייו המדהים, בו הוא ניהל מאבק גבורה מופלא לאחר פציעתו הקשה במלחמת לבנון השנייה וכיצד התגבר על מכשולים פיזיים ובעיקר מנטליים. בנוסף, העניק לתלמידים כלים להתמודדות עם משברים וקשיים באמצעות חשיבה חיובית וקבלת החלטות. 

לבסוף, התלמידים נפגשו עם רווה בן משה לסדנת עמידה מול קהל וקיבלו ארבעה מפתחות לשכנוע. התלמידים עלו על הבמה והתנסו בקבוצות מול כולם בדילמות של בעד ונגד, וזכו לראות איך באמצעות מילים ניתן להשפיע על כל כך הרבה אנשים. 

התלמידים לא נותרו אדישים, היטיבו לבטא את תחושותיהם תלמידי ישיבת אמי"ת באר שבע, שאמרו: "צריך לעבד ולעכל את כל הטוב שקיבלנו היום, אני יוצא אדם אחר ממה שבאתי, רגיש יותר ושם לב לדברים בצורה אחרת, למדנו להעריך את מה שיש לנו וכשירדנו במדרגות ליציאה חשבנו כמה זה מורכב ולא נגיש לאדם נכה. למדנו שבעצם כולנו מוגבלים וכולנו נדרשים להתגבר על קשיים. ביחד נזכה להמשיך לתקן את העולם."

גם תלמידי מקיף ו' אשדוד התרגשו וסיפרו: "רציתי להודות על כנס מהמם, מלמד, מעניין בטירוף ופורה לנו ולתלמידים המשתתפים. עברנו חוויה מקסימה ברמה גבוהה מאוד. הילדים היו נרגשים עד שהגענו הביתה, ושמחים שנפלה בחלקם הזכות להיות חלק מפרויקט כה משמעותי לחיים." בנוסף, אולפנות אלומה ומזכרת בתיה סיכמו: "היה מקסים וממש מרגש."

 

תוכנית תיקון עולם פועלת בכ-230 בתי ספר ברחבי הארץ, מהם כ-150 בתי"ס על תיכוניים ויסודיים ועוד כ-80 מהחינוך המיוחד. במסגרת התוכנית מקיימים אנשים עם מוגבלות פעילויות משותפות עם ילדים ובני נוער, דוגמת טיולים, בילויים ומפגשים אישיים הנקראים בשם "צמד בסלון", בהם הם מרצים בפני תלמידים בבתי ספר ובבתים פרטיים בפני כיתות תלמידים ולעיתים גם עם ההורים. 

עמותת "עדי" מעניקה לילדים וצעירים עם מוגבלויות ברמות שונות מענה רפואי ושיקומי ברמה גבוהה. המרכזים פועלים בפיקוח משרד הבריאות, משרד החינוך והאגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות