דף הבית / כללי / רק בן אדם

רק בן אדם

אריק נשוי ואב לשניים, התגורר עם משפחתו בבסיס חיל האויר. החשד בדבר רומן שיש לאשתו נבע מתחושת בטן, הבעיה הייתה להוכיח זאת

הוא עמד בפתח משרדי עם מדיו הכחולים, כשכתפיו נושאות דרגות סא"ל , "זוכר או לא?" שאל. לא ציפיתי קודם לזכור, אך טעיתי. אריק עבר אצלי את התחקיר הבטחוני שלו, ואף שירתנו זמן קצר באותו בסיס. כיום הוא מתגורר בשיכון המשפחות של אחד מבסיסי ח"א בצפון. אריק עדכן אותי על קידומו הצבאי, מתי נולדו לו שני צאצאיו, והיכן הכיר את בקי אשתו. כששוחח עליה, שינה את טון דיבורו. החשד בדבר רומן נבע מתחושת בטן, לא ממשהו מוחשי. כשהיה חוזר הביתה מאוחר, כמעט תמיד מצא אותה משוחחת בטלפון. אריק לא יכול היה לקבל פירוט שיחות, כיוון שזה קו צבאי.

"כעבור מספר ימים קיבלתי שיחת טלפון "מחר בשבע אפס אפס, היא נוחתת בשדה דב" דיווח אריק בעגה צבאית. כמעט מצאתי את עצמי עונה לו "קיבלתי, קודקוד", אך הוא בטח לא היה מבין את הציניות שלי. התכוננתי בהתאם, ולמחרת בבוקר אני ואחד מאנשיי המתנו שם"

מכיוון שאריק אינו בקיא במעלליהם של חוקרים, הוא רצה מעקב בבסיס. "בטח נשאר לך אישור כניסה לכל הבסיסים" קבע. הוא התכוון לתעודת בטחון, וגם אם זה נכון, הרי שזה יהיה לא מקצועי לפעול בדרך זו. "אתה באמת חושב שזה מישהו מהבסיס?" שאלתי אותו. הוא לא ראה אפשרות אחרת, כיוון שרוב הזמן היא שם. זה מקום עבודתה ומגוריה. הפעמים היחידות שהיא יוצאת מהבסיס, זה לישיבות מטה בקריה או לסידורים בערים הסמוכות. למקרה זה, הייתה בעיה מקצועית אמיתית. לא יכולתי לתת לו מענה חקירתי, אם מתרחש משהו בתוך הבסיס, וכן בגלל המיקום המבודד של הבסיס, לא יהיה קל לתצפת אפילו את הכניסה. "יש לה רכב?" שאלתי. התשובה היתה חיובית, אך לקריה היא מגיעה בטיסה. סברתי שזה יהיה הדבר הראשון שנבדוק, אך אריק גרס שזה רק מרחיק אותנו מהמטרה. לא היו ברירות אחרות, ושכנעתי אותו להמר על זה.

 

טרמפ תמים?

כעבור מספר ימים קיבלתי שיחת טלפון "מחר בשבע אפס אפס, היא נוחתת בשדה דב" דיווח אריק בעגה צבאית. כמעט מצאתי את עצמי עונה לו "קיבלתי, קודקוד", אך הוא בטח לא היה מבין את הציניות שלי. התכוננתי בהתאם, ולמחרת בבוקר אני ואחד מאנשיי המתנו שם. קשריי מהעבר, נתנו לי את הזכות לחכות שם מבלי שישאלו אותי שאלות. חיילים רבים נוחתים בשדה דב, לכן עקבתי אחר תגי היחידה והדרגות. בשבע ועשרה זיהיתי אותה. היא יצאה והמתינה בתחנת האוטובוס שמחוץ לבסיס. לאחר דקות בודדות יצא מהבסיס רכב, ואסף מהתחנה את בקי וחיילת נוספת. סמוך לקריה הרכב נעצר ובקי ירדה ממנו. היא נכנסה לקריה ואנו נותרנו בחוץ. לקריה מספר רב מדי של כניסות ויציאות, בשביל שני חוקרים, לכן בחרנו לשמור על שני השערים ההגיוניים יותר. בחלוף שעות רבות מדי של תצפית, וכן התקרבותה של שעת הטיסה המיועדת של בקי חזרה לבסיס, לא נותרה בידי ברירה, נטשנו את התצפית, ושבנו לשדה דב.

ארבעים דקות לפני זמן הטיסה, הגיע רכב ונעמד מספר מטרים לפני שער הבסיס. מאחורי ההגה זיהינו דמות ולידו את בקי. היא יצאה מהרכב כעבור שלוש דקות ונכנסה לבסיס. התלבטתי לרגע כיצד לפעול כיוון שלא זיהיתי מגע בין השניים. יתכן שאותו רכב הוא בסך הכל טרמפ חזרה. מצד שני, העובדה שאותו גבר לא נכנס אל הבסיס מעידה שזה לא היה יעדו המקורי. וכן, אם זה אכן היה טרמפ, מדוע התעכבה בקי ברכב ולא יצאה מיד כשהגיעה. "יאללה, מה כבר יכול להיות?" החלטתי. אחרי היום המשעמם הזה, מקסימום נשרוף עוד שעת עבודה. הבחור סב על עקבותיו ויצא משטח הבסיס. בכביש החוף הוא פנה שמאלה לכוון צפון ואנחנו בעקבותיו. כשהחל לנסוע לכוון הבסיס של אריק, עדכנתי אותו טלפונית על האפשרות שהנהג הוא מישהו מהבסיס. לא היה חשיבות למספר הרכב כיוון שרכבים צבאיים אינם אישיים, כל פעם מישהו אחר משתמש ברכב. אריק מיהר אל שער הבסיס וצפה ממרחק. הוא ראה את הרכב, ומיד זיהה את האדם מאחורי ההגה. זה היה יניב, אחד הפקודים שמתחתיו. "רק היום כתבתי חוות דעת עליו, לקראת הדרגה" אמר אריק.

 

הנוהל חזר

שלחתי את אריק לעשות קצת "שיעורי בית". הוא הציץ בביתו ביומן הפגישות של אשתו ורשם את התאריכים שהיא ביקרה בת"א בשלושת החודשים האחרונים. דבר דומה הוא עשה במשרדו של הקצין שלו. התאריכים חפפו בכמעט כל המקרים. עתה נותר רק לחכות להזדמנות הבאה.

 

כעבור שבוע חזרנו על אותו נוהל, אך הפעם הרבה היה תלוי באריק. הוא זה שבירר עבורנו באיזה רכב יניב ישתמש באותו יום. ליווינו את בקי לקריה ושמרנו הפעם על השערים בהם ניתן להיכנס עם רכב. בתשע וחצי זיהינו את יניב והרכב נכנסים לקריה. לאחר השעה שלוש, הרכב של יניב יצא ובקי ישבה בו. הם נסעו ונבלעו בכתובת תל אביבית. בירור זריז לימד אותי שמדובר בדירת אחיו של יניב. הם יצאו כעבור שעתיים, ואנחנו וידאנו שהם היו לבד בדירה. יניב הקפיץ אותה לשדה דב, והמשיך צפונה.

אריק לא ידע כיצד לקבל את ממצאי. העובדה שמדובר בפקוד שלו, הגבירה את הקונפליקט. הוא חשש שאם "יפוצץ" את המקרה, הוא עלול להפוך לבדיחת הבסיס. אחרי חצי שנה נתקלתי בו ליד הקריה. הוא נפרד מבקי מבלי שגילה דבר ממה שידע, ועבר לשרת ולהתגורר במרכז. כששאלתי אותו לגבי יניב, הוא חייך ואמר שהוא לא קודם בסוף לדרגת סא"ל. "חוות הדעת, הא?" שאלתי. "אני רק בן אדם" אמר וחייך שוב. אנוכי ואנושי כאחד..

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות