דף הבית / כללי / פיב"א, מי זה בא

פיב"א, מי זה בא

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, בחולון שמחו מאוד על ההזדמנות להשתלב בליגת האלופות החדשה של פיב"א והיו מוכנים להתחיל אפילו משלב המוקדמות. בסופו של דבר, בעקבות ויתורה של מכבי ראשון לציון על השתתפותה (השתתפה בעונה האחרונה), לא רק שחולון תשחק במסגרת הליגה, היא אף תתחיל אותה ישירות משלב הבתים. ליגת האלופות של פיב"א נחנכה בתחילת העונה האחרונה. שלב הבתים כולל ארבעה בתים, שמונה קבוצות בכל בית. כל בית ישוחק בשיטת ליגה עם שני סיבובים, בסיומה תעלנה ארבעת הראשונות מכל בית לשלב שמינית הגמר, שייערך בשיטת הטוב משני משחקים, בדרך אל הפיינלפור שייערך בתחילת חודש מאי.
העונה האירופאית של חולון תתחיל באוקטובר. הגרלת הבתים והמשחקים תיערך בעוד כשבועיים, כשבין היריבות האופציונליות של הסגולים אלופת השנה שעברה- טנריף הספרדית, אלופת איטליה- ונציה, אלופת צרפת שאלון וסגניתה- שטראסבורג, בשיקטאש הטורקית, שלוש קבוצות יווניות בעלות שם ומוניטין בכדורסל האירופאי (אריס סלוניקי, פאוק סלוניקו וא.א.ק אתונה) וגם אלופת סלובניה, צ'כיה, פולין, בלארוס, הולנד, דנמרק, קפריסין, רומניה וקוסובו, קבוצות מליטא ומבלגיה.
מאמן הקבוצה, דן שמיר, התייחס לחזרה לאירופה ואמר: "המפתח הוא בנייה של סגל שחקנים שמסוגלים לעמוד בזה מבחינה פיזית וגם שחקנים רעבים שחשוב להם לשחק פעמיים בשבוע. לקבוצה יש הרבה אתגרים, גם למאמנים ולשחקנים, התאוששות, הכנות קצרות למשחקים, וגם למערכת הניהולית בכלל. הבעלים החליט ללכת על הדבר הזה כחלק ממהלך ארוך טווח, בנייה של המועדון ולמקם אותו בצמרת הכדורסל הישראלי, עם כל זה שיכול להיות לזה מחירים לא פשוטים במהלך העונה. רואים קבוצות שמוותרות על זה אחרי ניסיון, זה ביטוי לקושי, מודעים לזה, אבל החלטנו ללכת לאתגר הזה מתוך הדברים הטובים שיש. לשחק מול תחרות גדולה יותר, ולהוציא מעצמך יותר".
כפי שציין שמיר, בשביל להצליח בזירה האירופאית ובמקביל גם בליגה המקומית, תצטרך חולון סגל רחב וחזק שיוכל לעמוד בשני משחקים בשבוע, ובמקרים מסוימים אף יותר מכך, מה שיצטרך להוביל באופן ישיר גם לתקציב גדול הרבה יותר. העובדה שהספונסר הראשי, שלמה אייזיק- יו"ר "יונט", היה אחד מאלה שדחפו לשחק באירופה, יכולה להעיד על כך שבהחלט יש כוונה להעמיד תקציב גבוה יותר מהעונה האחרונה. בפעם הקודמת שהקבוצה השתתפה במסגרת אירופאית, היורוצ'אלנג', היא הגיעה עד לטופ 16, אך ההשתתפות בשתי זירות במקביל פגעה ביכולת הקבוצה בליגה. היא סיימה במקום התשיעי וסבלה מפציעות של שחקנים. את זה ינסו למנוע השנה, עם בנייה נכונה של סגל שחקנים.

בתמונה: יחפש שחקנים רעבים. דן שמיר (צילום: יוסי כהן)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות