דף הבית / כללי / עמותת אור ירוק: חוזרים מחופשת הפסח בשלום

עמותת אור ירוק: חוזרים מחופשת הפסח בשלום

חופשת פסח בפתח ומאות אלפי ישראלים צפויים לנסוע בכבישי הארץ בדרכם לטיולים ובילויים. בכדי שכולם יחזרו מהחופשה בשלום, גיבשנו, בעמותת אור ירוק, מספר טיפים שיוכלו לשפר את בטיחות הנסיעה בחופשה:

  • לפני הנסיעה – כולם חוגרים חגורה: לפני שיוצאים לדרך יש לוודא כי כל נוסעי הרכב ישובים במושבים המותאמים לגילם וחוגרים חגורות בטיחות כנדרש.
  • תכנון המסלול – תכננו מראש את המסלול בו אתם רוצים לנסוע, סמנו בו את נקודות התורפה שבהן עשויה להיות סכנה והפחיתו במקומות הללו את מהירות הנסיעה.
  • צמצום הסחות דעת – הימנעו מהתעסקות בטלפון הנייד במהלך הנהיגה וצמצמו הסחות דעת נוספות  – ניתן להשאיר את הטלפון אצל אחד מבני המשפחה שידאג להקריא ולענות על הודעות טקסט. במידה ואתם זקוקים לאפליקציית ניווט, דאגו להפעיל אותה לפני תחילת הנסיעה.
  • עצירה להתרעננות – נוחו לפני הנסיעה והקפידו על עצירות להתרעננות רק במקומות בטוחים ומוסדרים המיועדים לכך.
  • הימנעו מעצירה בשול – אין לעצור בשולי הכביש אלא במקרה חירום. עצירה בשוליים במקום שאינו מיועד לכך, מסוכנת.
  • במקרה שהעצירה בשול נדרשת

o       אין לעצור באמצע סיבוב.

o       יש ללבוש אפוד זוהר.

o       יש להדליק איתות חירום.

o       להניח משולש אזהרה 100 מטרים לפי הרכב ולהתרחק ככל הניתן מהכביש.

o       במידה ויש צורך להחליף גלגל והשוליים אינם רחבים מספיק, יש להתקשר לחברת נתיבי ישראל או למשטרה ולבקש שניידת תגיע למקום על מנת לספק אבטחה.

  • תעסוקה לילדים – הכינו מראש משחקים לילדים שמתאימים לנסיעה ברכב והם יכולים לשחק בהם באופן עצמאי. המשחקים יעבירו עבורם את זמן הנסיעה וימנעו מהם להסיח את דעתו של הנהג.
  • הקדימו היציאה – צאו לדרך לפני שעות העומס.
  • נראות בולטת – הדליקו אורות לכל אורך הנסיעה, גם ביום, כך יוכלו להבחין בכם ממרחק רב יותר.
  • הגנו על הרוכבים והולכי הרגל – חפשו בדרכים את רוכבי האופניים והולכי הרגל ובמיוחד את הילדים שביניהם. בחופשה הילדים אינם נמצאים במסגרות ורבים מהם מבלים בחוץ. הקפידו לנסוע במהירות נמוכה בקרבתם.
  • התאזרו בסבלנות – התייחסו בכבוד כלפי שאר משתמשי הדרך – כולם רוצים ליהנות מהחופשה ולהגיע הביתה בשלום.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חופשת הפסח היא הזדמנות עבור רבים לצאת ולטייל ברחבי הארץ, הכבישים עמוסים במטיילים שרוצים לנצל את הזמן לבילוי והנאה ועומסי תנועה רבים עשויים להיווצר. על מנת שכולם יוכלו לחזור לביתם בשלום מהבילויים השונים חשוב לצאת לדרך בצורה שקולה ומחושבת, לתכנן את המסלול מראש, להימנע מנסיעה במצב עייפות, להקפיד על עצירות להתרעננות במקומות המיועדים לכך ולהימנע משימוש בטלפון הנייד במהלך הנהיגה. עמותת אור ירוק מאחלת לכל עם ישראל חופשה מהנה ובטוחה וחזרה הביתה בשלום".

 

משפחה במכונית
אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות