דף הבית / כללי / עונת המעבר – חמישה צמחי מרפא שיקלו לכם על האלרגיה

עונת המעבר – חמישה צמחי מרפא שיקלו לכם על האלרגיה

עונת המעבר בעיצומה, ועימה מתגברים תסמיני האלרגיה השונים בקרב רבים באוכלוסייה. אבי ציטרשפילר, הרבליסט, עשבונאי ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית, מסביר מהי אלרגיה וכיצד ניתן להקל על התסמינים באמצעות צמחי מרפא.

מהי אלרגיה?

אלרגיה היא רגישות יתר של הגוף לחומר שבדרך כלל אינו גורם לתגובה כלשהי. התגובה האלרגית באה לידי ביטוי בתסמינים כדוגמת קשיי נשימה, אסטמה, ליחה, כיוח, אדמומיות, עיטוש, פריחות, יובש בעיניים, גירודים ונזלת. תגובה זו מתרחשת כאשר אנו נחשפים ל"אלרגן" המגיע ממספר מקורות: חומרים הנמצאים באוויר או במזונות שונים, תרופות, גורמי זיהום, גורמים פיזיים, מגע עם חומרים שונים וגורמים תורשתיים-גנטיים.

חמישה צמחי מרפא להקלה וטיפול באלרגיה:

התסמינים המטרידים של האלרגיה ניתנים לטיפול או לכל הפחות להרגעה באמצעות שימוש בחמישה צמחי מרפא:

  1. קלנדולה (ציפורני חתול) – צמח המסייע לטיפול בבעיות עור שונות הנגרמות כתוצאה מהתפרצות האלרגיה, באמצעות שיקום תאי העור, פינוי התאים המתים והצמחת תאים חדשים. הקלנדולה יעילה לטיפול בפריחות, אקזמה,פטריות ופצעי עור.

אופן השימוש: הוסיפו חצי ליטר מים רותחים לחופן פרחי קלנדולה למשך חצי שעה. הרטיבו רטייה עם המשרה הצהוב שקיבלתם והניחו אותה באזור הרלבנטי.

  1. קמומיל (בבונג) – לפרחי הקמומיל סגולות רפואיות רבות, ביניהם טיפול בדלקות עיניים (בתנאי שהקמומיל צומח באזור שאינו מרוסס), באקזמה, באלרגיה של העור, בתפרחות ובגירויי עור.

אופן השימוש: משרים את פרחי הקמומיל במים חמים למשך 20 דקות ושוטפים את האזור האלרגי במשרה הקמומיל. בנוסף ניתן להשרות בצנצנת זכוכית 50% פרחי קמומיל ו-50% שמן זית למשך שבועיים ולהשתמש במשרה לטיפול בבעיות עור שונות.

  1. קצח – גרגירי הקצח השחורים מסייעים למערכת הנשימה בכך שמונעים היווצרות סימפונות ולכן מומלצים לסובלים מאסתמה ומקשיי נשימה כתוצאה מאלרגיה. כמו כן, הקצח מסייע לחיזוק המערכת החיסונית ומשלים חסרים תזונתיים, בייחוד חומצות שומן חיוניות, חומצות אמינו ונוגדי חמצון.

אופן השימוש: לפתיחת דרכי הנשימה, הכניסו מרתח עם קצח (יחס של כפית קצח על כוס מים) למכשיר אדים קרים והפעילו אותו בחדר בזמן השינה. במקרה שאין מכשיר אדים קרים בבית, ניתן לקרב את ראשכם לסיר עם המרתח ולכסות את ראשכם והסיר במגבת, למניעת בריחת האדים. לטיפול בשפעות, הצטננות, נזלת, חום ושיעול הידועים כסימפטומים של אלרגיה, ערבבו קצח, דבש נוזלי וטחינת שומשום ואיכלו במהלך היום.

 

  1. שורש אסטרגלוס – האסטרגלוס מווסת ומשפר את תפקוד מערכת החיסון ואת תהליכי הספיגה בגוף, מחזק את מערכת החיסון ומסייע בריפוי מחלות שונות – החל מהצטננות חוזרת ושפעת ועד מחלות קשות. האסטרגלוס מעודד את פעילות תאי הדם הלבנים ומשקם יצירת תאי דם אדומים שהידלדלו במח העצם. כצמח מייבש, האסטרגלוס משפיע על הריאות ולכן הוא מומלץ לסובלים מליחה הנובעת ממקור אלרגי.

אופן השימוש: יש להרתיח כפית מהשורש על כמות של כוס מים (250 מ"ל) במשך כ-15 דקות, לסנן את המים ולשתות.

  1. לחך – צמח מייבש התומך במערכת הלימפטית ויעיל בטיפול בתופעות שיעול, עודף ליחה, דלקות בדרכי הנשימה ונזלת אלרגית. הלחך מגביר העברת נוזלים אל התאים ותורם לספיחת מים, לטיפול בבצקות ודלקות ולפינוי פסולת של פולשים מאזור הדלקת – כל זאת תוך חיזוק מערכת החיסון.

אופן השימוש: יש לאכול את העלים הטריים של הלחך בסלט או לחלוט את הצמח כשהוא מיובש. יצויין, שהצמח אינו מומלץ לנשים בהריון ואין לצרוך אותו במינון גבוה – לא יותר מחצי כפית (2 גרם) בכוס מים חמים.

המידע באדיבות אבי ציטרשפילר, תבלינאי, הרבליסט ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית. טל': 04-9533405, http://www.derech-hatavlinim.co.il/

ציפורן חתול
ציפורן חתול. צילום: הדס ניצן
קמומיל
קמומיל. צילום: הדס ניצן
קצח. חוות דרך התבלינים. צילום הדס ניצן (1)
קצח. חוות דרך התבלינים. צילום הדס ניצן (1)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות