דף הבית / כללי / "עבירה פלילית לכל דבר ועניין"

"עבירה פלילית לכל דבר ועניין"

התנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה במשטרה על כך שנעשה שימוש שקרי בשמה במהלך יום הבחירות של הסיבוב השני לראשות העיר ראשון לציון

רונן דמארי

 

מי שלח הודעה בשמה של התנועה לאיכות השלטון? התלונה הוגשה לאחר שבמהלך היום בו התקיימו הבחירות, נשלחה לתושבים הודעה שקרית הקוראת להם שלא להצביע לראש העיר לשעבר, דב צור.

בהודעה, שנשלחה ביום 13.11.18, נכתב: "התנועה לאיכות השלטון: בבואכם לקלפי זכרו – דב צור מושחת, לא מצביעים למושחתים. מנקים את הרשויות המקומיות".

בתנועה ציינו השבוע כי הודעה זו נשלחה ללא ידיעת אנשיה ובוודאי שלא בהסכמתה. הנהלת התנועה מסרה השבוע: "מדובר בהודעה שפוגעת קשות באמון הציבור בתנועה ובשמה הטוב של התנועה, שמקור כוחה נובע מהיותה א-פוליטית. כל מראית עין של תמיכה מוצהרת במועמד כזה או אחר פוגעת באובייקטיביות של התנועה, פוגעת באמון הציבור בה ובעשייתה הציבורית. ואכן, ביום הבחירות התקבלו תלונות רבות בקרב חברי התנועה בעניין ה"מעורבות הפוליטית" של התנועה בבחירות המקומיות בראשל"צ. הודעה שכזו, שהתחזתה להיות הודעה רשמית מטעם התנועה, יכולה להביא לשינוי ממשי בדפוסי ההצבעה של תושבי ראשל"צ".

עוד אומרים בהנהלת התנועה לאיכות השלטון: "באופן זה פגע שולח ההודעה פגיעה חמורה בזכות לבחור ולהיבחר. פגיעה זו שמה לה למטרה להונות את הציבור ולכן היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין המחייבת את התייחסות משטרת ישראל. על כן מבקשת התנועה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע להודעה השקרית שנשלחה בשמה של התנועה. ההודעה נשלחה ללא ידיעת התנועה, ללא הסכמתה ותוך ניצול ציני של שמה הטוב ומעמדה כארגון מוביל בישראל למלחמה בשחיתות".

 

מהמשטרה לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות