דף הבית / כללי / "נשירה מוגברת"

"נשירה מוגברת"

בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון דחה לאחרונה תביעה של תושבת העיר שביקשה לקבל פיצוי כספי בגין תוספת שיער שרכשה

רונן דמארי

 


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "גל גפן" Joffe.dana@gmail.com


בתביעה שהגישה תושבת ראשון לציון היא טענה כי רכשה מהנתבעת תוספות שיער, אולם המוצר שקיבלה לא תאם את המובטח – תוספות השיער נשרו ונגרמה לה עגמת נפש רבה.

מנגד טענה החברה הנתבעת טענה כי מדובר בעסקה שלא ניתן לבטלה, שכן מדובר בטובין שיוצרו במיוחד עבור התובעת על פי מידות ודרישות מיוחדות. עוד ציינה הנתבעת כי התובעת לא פנתה לטיפול ביחידת השיער שרכשה, וכי כפי הנראה לא טיפלה בה בהתאם להוראות שקיבלה.

"לאחר שנמצא כי ביחידת השיער שרכשה התובעת יש נשירה מוגברת הוזמנה לה יחידה חדשה, ללא עלות נוספת, אולם התובעת סירבה להמשיך ולשתף פעולה עם הנתבעת"

 

בדיון טענה התובעת כי מנהל הנתבעת ראה שתוספות השיער מתפרקות והציע לה פאה, אולם לא זה המוצר שרכשה. נציג הנתבעת טען כי עלות העסקה כללה הן טיפולים לשימור שיער (בשווי 6,000 ₪) והן את יחידת תוספות השיער (בשווי 9,000 ₪), וכי את הטיפולים כולם קיבלה התובעת. הוא הוסיף כי לאחר שנמצא כי ביחידת השיער שרכשה התובעת יש נשירה מוגברת הוזמנה לה יחידה חדשה, ללא עלות נוספת, אולם התובעת סירבה להמשיך ולשתף פעולה עם הנתבעת.

התובעת אישרה כי סירבה לנסות את היחידה החדשה שהוזמנה עבורה.

לאחר ששמע את טענות הצדדים החליט הרשם הבכיר איתי רגב לדחות את התביעה. בפסק הדין הוא נימק: "דומה כי הנתבעת בהתנהגותה ובמעשיה מאשרת שהמוצר שסופק לתובעת אכן לא תואם את המוסכם, וזאת ניתן ללמוד גם נוכח נכונותה של הנתבעת להחליף את המוצר על חשבונה. לו הייתה סבורה הנתבעת שלא נפל פגם במוצר שסיפקה, חזקה כי לא הייתה מציעה לתובעת להחליפו ללא תמורה נוספת (ולו הייתה מציעה את שירות החלפתו, מטעמים שירותיים וצרכניים, הייתה מבקשת כי התובעת תישא בעלות המוצר החדש או לפחות תשתתף בעלות זו). בנסיבות אלו היה על התובעת לאפשר לנתבעת לתקן את אי ההתאמה או להחליף את המוצר שנמסר לה באחר, המתאים לצרכיה ולתנאים שהוסכמו, אך התובעת אישרה כי סירבה לנתבעת לאפשר לעשות זאת, לאחר שאיבדה אמונה בתובעת, ובכך סיכלה את קיומו של ההסכם בין הצדדים".

עוד נאמר בפסק הדין: "כתוצאה מכך, אין להשית על הנתבעת את האחריות לאי ההתאמה של הממכר ולא מצאתי להורות על ביטול העסקה. בנסיבות אלו, איני נדרש גם להכריע בשאלה אם מלוא התמורה שולמה בעד תוספות השיער או שחלק ממנה יועד לטיפולים שקיבלה התובעת – כאשר הנתבעת אישרה שפירוט הסכומים בגין המוצרים השונים שרכשה התובעת (יחידת שיער וטיפולים) לא מופיע בהסכם בין הצדדים, וייתכן כי ניתן היה להגיע למסקנה שהתובעת לא יכולה הייתה לדעת מה התמורה ששילמה בגין כל אחד מחלקי ההסכם".

בנוסף צוין כי החברה הנתבעת עדיין עומדת לרשות התובעת וכי תפעל לדאוג לכך שיחידת השיער החלופית שהוזמנה תתאים לצרכיה של התובעת. הרשם המליץ לתובעת לקבל הצעה זו על מנת שהצדדים יפעלו בשיתוף הפעולה המתבקש לשם גיבוש הסכמות לשביעות רצונם של כל הצדדים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל joffe.dana@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פרי עם חבר על ארבע. צילום פרטי

ראשל"צ: "אנחנו לא מוסרים כלב לכל אחד"