דף הבית / כללי / נערכים לטיולים בטבע בימים החגים? מומלץ לקרוא לפני שעוזבים את הבית וישנים בחוץ

נערכים לטיולים בטבע בימים החגים? מומלץ לקרוא לפני שעוזבים את הבית וישנים בחוץ

לינה בשטח- הלינה בשטח היא טקס בפני עצמו. אחרי יום שלם של הליכות, ריצות, טיפוס, מים והרבה שטח, הדבר היחיד שמעניין את המטייל הוא להגיע לסוף היום, להקים מאהל, להכין כוס קפה שחור של שטח, לאכול משהו ולחלץ עצמות, לכן את הלינה צריך לתכנן היטב. בכל מדריך למטייל יש ציון מקום של חניון קרוב שניתן להקים בו אוהל. בד"כ מצוינים פרטים נוספים כמו: האם קיים במקום נקודת חשמל, תאורה מסודרת, מקלחות מסודרות, ברזיות, נקודות להבערת אש וכו'. מומלץ להגיע מוקדם בכדי לתפוס מקום ולפני רדת החשיכה.
אוהל– מומלץ לרכוש אוהל גדול יותר ממספר האנשים הלנים בו בכדי שיהיה ניתן לשים בתוכו גם תיקים ושאר ציוד. האוהל מומלץ שיהיה עם חלונות. אנחנו לא נמצאים באלסקה ולכן איננו צריכים אוהל אטום. האור הראשון של הבוקר שמפציע מהחלון הוא חוויה בפני עצמה ואם מטיילים במקום כמו מדבר יהודה, רצוי שיהיה פתח אוורור. לפני הקמת המאהל, צריך לוודא הקרקע מישורית ונקייה מאבנים.
אש- ותרו על הפחם הדחוס והמיובא, הפחמים המומלצים ביותר הם מעצי הדר כיוון שזמן בעירתם ארוך יותר והם מפיצים ארומה נעימה. כדאי להימנע מחומרי בערה סינטטים המזיקים לבריאות ומפיצים ריח וטעם לוואי.
כדאי להשתמש במדליק פחמים מהיר אש- זה גם אקולוגי וגם אינו משאיר ריח או טעם לוואי.
אם תיקחו נייר טואלט או קרטון ספוג בשמן ותניחו מתחת ובין הפחמים, זה יאפשר בערה ארוכה וידליק את שאר הפחמים מסביב.
מגבת שטח- מומלץ להשתמש במגבת שטח מיקרופייבר. למגבת שטח, בנוסף לתכונות מגבת הבית, יש תכונות נוספות כמו: יבוש מהיר כך שלא תתפוס ריח רע ותוכלו להשתמש בה מס’ פעמים במהלך הקמפינג, כמו כן מגבת שטח עוברת טיפול בקטריאלי למניעת התפתחות חיידקים ואף עיבוד הבד יוצר משקל נמוך ונפח אריזה קטן, מה שיקל עליכם בשטח
מזרוני שטח- מה שמיוחד במזרני השטח המומלצים הוא שהם מתוכננים אורטופדית לאפשר לינה נוחה גם על מצע קשה ומחוספס כמו כורכר או קרקע קשה אחרת. הם נוחים וקלים לנשיאה, לפרישה ולקיפול חוזר אל תוך הרכב.
חוקים שלא כתובים בשום מקום אבל כדאי לשמור עליהם לטובת טיול כייפי ונעים:
התחשבות והקפדה על שקט במקום הלינה. כולנו רוצים להגיע למקום לינה, לשים את הראש ולהתכונן ליום הבא. מוזיקה בפול ווליום, צעקות וצחוקים.. בואו נשמור את זה למקומות הבילוי.
ניקיון ושוב ניקיון- רצוי מאוד להביא שקיות אשפה מהבית, לאסוף אחריכם את שאריות המזון, לסגור את הזבל בשקית ולהשליך לפח אטום בהקדם כדי לא למשוך חרקים ושאר חיות למיניהם. אם אין בסביבה פח אטום, לשים באוטו עד שתגיעו לפח אשפה.
לא משאירים מחוץ לאוהל נעליים או בגדים. חרקים מסוכנים עלולים להזדחל בתוכם ולהפתיע אתכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות