דף הבית / כללי / נחלצים מהפקקים: הזדמנות להשפיע

נחלצים מהפקקים: הזדמנות להשפיע

און ארד

לאחר עשרות שנים של הסתמכות על הרכב הפרטי ככלי התחבורה המרכזי התחילו לקלוט במשרד התחבורה שזאת למעשה דרך ללא מוצא. למרות סלילת עוד ועוד כבישים, הפקקים רק מחמירים ומזה שנים אחדות מבינים במשרד, שרק תחבורה ציבורית יעילה תוציא את ישראל מהפקק הנצחי ועל כן התחילו לתת עדיפות לקידום הנושא.

 

תחילה השקיעו בפיתוח רשת הרכבות הארצית, מין ייצור כלאיים שמנסה להיות גם רכבת מהירה שמחברת בין הערים הגדולות, ובו בעת רכבת פרברים עם תחנות מרובות. כעת מקימים בגוש דן רשת של רכבות קלות שתתחיל לפעול במהלך העשור הקרוב, ולעוד 20 ואולי 30 שנים מתחננים גם רכבות תחתיות מהירות ("מטרו").

 

אולם לאחרונה נפל במשרד התחבורה האסימון – התגבשה התובנה שישראל לא יכולה לחכות יותר לפתרונות היקרים האלו שמבטיחים הקלה רק בעתיד הרחוק מאוד. חייבים מענה מהיר בהרבה. הפתרון בנמצא, ומיושם במקומות רבים בעולם בהצלחה הולכת וגוברת. מדובר ברשת של אוטובוסים משוכללים, שנוסעים על מסלולים מופרדים (נת"צים), מאפשרים עלית וירידת הנוסעים מכול הדלתות, לא מתעכבים בגלל מכירת הכרטיסים ע"י הנהג, ומקבלים העדפה ברמזורים. עלות ההקמה היא רק שבריר מעלותה של רשת רכבות קלות. בארץ הרעיון יושם לראשונה באזור חיפה והקריות (המטרונית), וכעת משרד התחבורה מקדם בגוש דן את פרויקט "מהיר לעיר", המתבסס על נת"צים ואמור להתחיל לפעול תוך שלוש שנים בלבד.

 

במשרד התחבורה הבינו שבמקביל הגיע הזמן לשדרג גם את מערך ההסעות בערים הסובבות את גוש דן. לפיכך יצא המשרד למבצע של "טיוב קווים" בערי השפלה, ובתוכם רחובות ונס-ציונה. המהלך מקודם בשיתוף עם העיריות, וכולל תכנון מחדש מהיסוד של מפת קווי האוטובוסים באותם ערים, מבוסס על ניתוח עדכני של צרכי התושבים. הללויה!

 

נציגי "נחלצים מהפקקים" נפגשו עם מתכנן מערך הקווים מטעם משרד התחבורה. בפגישה נחשפנו לשיקולים ולרעיונות בתכנון קווי האוטובוס העתידיים והתרשמנו שמדובר בניסיון כן לשפר משמעותית את מצב התחבורה ברחובות. על מנת לאשש את צרכי משתמשי התחבורה הציבורית בעיר, הצענו לפנות אליהם באמצעות סקר.

 

אנו קוראים לכל תושבי רחובות, ובפרט למשתמשי התחבורה הציבורית, לענות על הסקר הקצר. נשמח עם גם עירית רחובות, תאמץ את הסקר, ותעזור בהפצתו בקרב תושבי העיר.

 

היכנסו לסקר דרך הברקוד:

 

להצטרפות לקבוצת התחבורה האזורית של המרכזים לצדק חברתי, אילן 054-6661621

און ארד
און ארד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות