דף הבית / כללי / מסלול הייסורים בדרך למרפסת

מסלול הייסורים בדרך למרפסת

תושבים ברחוב אברבאנל בראשון לציון מלינים על מסלול קשיים בירוקרטיים שהם נאלצים לעבור בדרך לבניית מרפסת. העירייה: " אישור תב"ע, שתאפשר הבלטת מרפסות מעבר לקווי הבניין התקפים, נמצא בימים אלה באישור סופי"

רונן דמארי

 

המדובר בבניין העובר פרויקט שיפוץ חזיתות עירוני בשיתוף העירייה, במסגרתו החליטו בעלי הדירות והקבלן המבצע להגיש גם בקשה לבניית מרפסות. לדברי בעלי הדירות, לפני כשנתיים, לאחר תהליכים שארכו פרק זמן לא מבוטל, נתקבלו האישורים הנדרשים והתושבים התבקשו ושילמו לקבלן מקדמה של 2,000 שקלים עבור הגשת תוכניות מפורטות. במקביל החל הקבלן בשיפוץ הבניין עד לקבלת היתר בנייה סופי. אלא שלמרות הצעדים המתוארים, בעלי הדירות גילו כי המרפסת הנכספת רחוקה מהישג ידם: "בפרק הזמן הזה נתבשרנו שבעירייה הוחלט שהצד הדרומי של הבניין הוא חזית ולא עורף משום שהוא פונה לכיוון רחוב רמב"ם ועל כן יש צורך לעשות שינוי תב"ע. העיריה דרשה לצורך כך מכל דייר 1500 ש"ח. אמרנו לעצמנו 'נו טוב, רק שייתנו לנו כבר היתר בנייה'" ושילמנו את הסכום".

 

-מה קרה בהמשך?

"עברו עוד כמה חודשים ושוב "נתבשרנו" שההיתרים יינתנו בשלב ראשון לחזית הצפונית שפונה לכיוון אברבנאל ואילו החזית הדרומית צריכה לעבור אישור תב"ע מהתחלה. מאז עברה כמעט שנה ולא קרה כלום. פתאום בא אלינו הקבלן ודורש להוסיף 2000 ש"ח לכל המרפסות הדרומיות בטענה שמאז עלו המחירים. אספתי את כל הדיירים המדוברים והוסכם שלא משלמים שקל אחד מעבר למה שסוכם

זאת משום שהעיכוב נגרם שלא באשמתנו".

 

-מהן למעשה הטענות שלכם כרגע?

"הצד הדרומי בכלל לא יושב על רמב"ם אלא על כביש גישה אחורי שמחבר את אברבנאל 12 ועד 28. הטענה, כפי שאני הבנתי, של העיריה היא שזה מכיוון שמולנו

נמצא בנין חד קומתי ישן עם חצר ומאחר שממנו נשקף רחוב רמב"ם, אז אנחנו חזית ולא עורף. אני מתנגד לטענה הזו בכל תוקף משתי סיבות: קודם כל שתי הקומות הראשונות הם ממול לאותו בית ישן אז הם חזית או עורף? שנית, אם היה צריך לשנות את התב"ע למה אנחנו צריכים לשלם על כך? שלישית, מחר מחרתיים הבניין ייהרס וייבנה בניין של שבע קומות, גם אז נצטרך שוב לשנות את התב"ע ולשלם?

ואם יבנה הבניין, כבר לא נהיה חזית, יחזירו לנו את הכסף? אם היה צורך לשנות תב"ע של הבנין מדוע בכלל נתנו היתר לצד אחד? מה אנחנו מופרדים באוויר בין צפון לדרום? נכון להיום, שלושה חודשים חלפו ולא הוגשו שום התנגדויות ועדיין אין לנו היתר בנייה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "אישור תב"ע, שתאפשר הבלטת מרפסות מעבר לקווי הבניין התקפים, נמצא בימים אלה באישור סופי. לאחר האישור יוכלו דיירי הבניין לקדם ולהוציא את היתר בניה למרפסות".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות