דף הבית / כללי / מטיילים בעקבות הזית

מטיילים בעקבות הזית

בית הבד של הגולן, זוכה התחרות העולמית לאיכות הסביבה בסן פרנסיסקו (2010), פותח את שעריו לציבור הרחב ומזמין אתכם בחודש אוקטובר (לרבות חול המועד סוכות) למסע מרתק בעקבות הזית – לצפות בתהליך עיבוד הזית לשמן זית מהטובים בעולם ולמוצרי טיפוח טבעיים לגמרי.
בית הבד של הגולן הינו מפעל אקולוגי הממוקם בקצרין במבנה בזיליקה קלאסי, עשוי אבן בזלת מקומית ומשתלב בנוף הירוק של רמת הגולן. החלל הגדול, כמו לקוח מסיפורי אבירים, אוצר בתוכו פעילויות המחברות בין העבר הרחוק לטכנולוגיה עתידנית המשתמשת בזית על כל מרכיביו. מרכזי המבקרים, העיקרי בקצרין והנוספים בנמל הדייגים עין גב וברח' בן יהודה 17 ת"א, מספרים ומדגימים בטעימה והתנסות את תהליך הפקת שמן הזית כתית מעולה מן השיטות הקדומות ועד למכונות החדישות, את סוגי שמן הזית המיוחדים למקום ואת סדרת מוצרי הטיפול והטיפוח האישי Olea essence.
הסיור מתחיל בשיחת פתיחה והדרכה קצרה על "סיפור הבראשית" של בית הבד של הגולן. המבקר מתרשם ממכונות השמן העתיקות ועובר אל חדר הקולנוע לצפייה בסרט חווייתי המתמקד בייחודיות "בית הבד של הגולן" ותרומתו לסביבה ולאדם. לאחר הרקע ההיסטורי, עוברים המבקרים להתנסות מעשית בסבון הזיתים הגרגירי (פילינג) המיוצר מזיתים מרוסקים.
הסיור ממשיך לתוך המפעל ולמעבדות הפיתוח והייצור בהם בודקים את שמן הזית ברציפות כל השנה ומייצרים את כל מגוון מוצרי הטיפוח הטבעיים הידועים כ-from the sea of galilee" "Olea essence. כ- 60 מוצרים שונים פותחו ויוצרו במעבדות בית הבד של הגולן. הסיור עובר מהמעבדה דרך המפעל אל דלפקי הטעימה וההתנסות.
משך הסיור: 30-60 דקות עפ"י הרכב הקבוצה (ילדים או מבוגרים). מחיר כניסה: 14 ₪, שעות פתיחה: ימים א'-ה' (כולל חול המועד) 09:00-18:00, ימים ו' וערבי חג 09:00-15:00. חניה רחבה, המקום נגיש.

צילום: סמדר טלמון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות