דף הבית / כללי / "לא ידעתי, שכחתי לרשום"

"לא ידעתי, שכחתי לרשום"

במבצע שהתקיים על ידי פקיד שומה רחובות, נבדקו 113 בתי עסק ברחובות, נס ציונה וראשון לציון. מתוכם נמצא כי ב- 16 מבתי העסק לא נרשמו הכנסות כחוק

"אני בדרך כלל מוציאה חשבוניות" – כך תירצה גננת המפעילה גן ילדים בנס ציונה לאנשי הביקורת של רשות המיסים את העובדה שהחזיקה שיקים דחויים על סך 14,000 ₪ וכספים שהתקבלו באפליקציית ביט מבלי שנרשמו בספרי העסק.

במבצע שהתקיים לאחרונה על ידי פקיד שומה רחובות, נבדקו 113 בתי עסק בערים רחובות, נס ציונה וראשון לציון. מתוכם נמצא כי ב- 16 מבתי העסק לא נרשמו הכנסות כחוק.

במהלך הביקורת הגיעו המבקרים לביקורת אצל קבלן איטום בקריית עקרון, שם נמצאו שקים והעברות בנקאיות על סך 28,000 ₪, שלא נרשמו בספרי העסק. כשנשאל על כך, הסביר הקבלן: "זה על עבודות שעשיתי, לא רשמתי כדי לא לספוג את המע"מ".

בביקורת אחרת במלונית ברחובות, עלה כי תשלומים בסך 10,800 ₪ שהתקבלו מלקוחות שונים, לא נרשמו בספרי העסק. עוד נמצא כי בעל המקום אינו מנהל ספר אורחים כנדרש בחוק. בעל המלונית ענה בתגובה: "אתם צודקים לא רשמתי אין לי מספיק אנשים שירשמו".

במהלך המבצע הגיעו המבקרים גם למשפחתון בקרית עקרון, שם מצאו המחאות שונות על סך 26,000 ₪ שלא נרשמו בספרים. בעלת המשפחתון הסבירה למבקרים: "לא ידעתי, שכחתי לרשום".

מבצע הביקורות התמקד בעסקים בענפי המסחר, השירותים והמקצעות החופשיים. בין היתר נבדקו עסקים בהם עלו ליקויים בשנה האחרונה, עסקים בעלי מחזורי עסקאות גבוהים, ועסקים לגביהם התקבל מידע על אי רישום תקבולים לכאורה.

בתוך כך, התקיים בשבוע שעבר גם מבצע ניהול ספרים על ידי אנשי פקיד שומה של מס הכנסה רחובות ממנו עלה כי 10 אחוזים מתוך 41 העסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות כנדרש.

במסגרת המבצע נערכו  גם 34 ביקורות הנוגעות ליישום החוק לצמצום המזומן, במהלכן נמצאו 7 הפרות.

קוסמטיקאית מרחובות, טענה שאין לה הכנסות מחודש נובמבר האחרון. המבקרים שבדקו את יומן ההזמנות, דווקא כן מצאו הזמנות בסכום של 1,800 ₪ מיום הביקורת ואם לא די בכך אף עלה שהכנסות מהשכרה של וילה ודירת גג שנמצאות בבעלותה, לא דווחו כלל. הקוסמטיקאית הוזמנה להמשך הביקורת במשרד פקיד השומה ברחובות.

בחשבון הבנק של מרפאת שיניים מראשון לציון, נמצאו הפקדות בסכום של 104,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל מרפאת השיניים מיהר להבטיח למבקרים: "אנחנו נתקן את זה". בביקורת במסעדה עלה כי קניית ביקורת לא נרשמה בקופת המסעדה ובנוסף, נמצא שלא מנוהל יומן מלצרים. תגובתו של בעל המסעדה הייתה: "אני כבר יומיים חולה ולא בעסק היום הגעתי ולא יודע מה קרה".

מרשות המיסים נמסר: "מבצע הביקורת, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ולשימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות