דף הבית / כללי / כתב אישום ב"פרשת גל הירש"

כתב אישום ב"פרשת גל הירש"

פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב הגישה בסוף השבוע שעבר כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקוה נגד לימור ברזילי, עוזרת ויועצת לראש עיריית ראשון לציון לשעבר, במסגרת פרשת פינוי מוקשים, בגין מרמה והפרת אמונים

רונן דמארי

כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם הנאשמת. יצוין כי ברזילי אינה עובדת בעיריית ראשון לציון מזה מספר שנים ולמעשה סיימה את עבודתה עם התפוצצות הפרשה ותחילת החקירה.

על פי כתב האישום, לימור ברזילי ששימשה בתקופה הרלוונטית כעוזרת – יועצת ראש העיר ראשון לציון לשעבר, דב צור ומונתה להוביל את פרויקט הכשרתו לרחצה של המקטע הדרומי בחוף ימה של ראשון לציון, פעלה לאורך השלבים השונים של הפרויקט בהפרת אמונים. בתוך כך פעלה ברזילי כדי להטיב עם קבוצת אופק-דיפנסיב ואיש עסקים אשר פעל מטעמה, ותוך ניגוד עניינים בין חובותיה כעובדת ציבור לבין האינטרסים של חברת דיפנסיב-שילד, איש העסקים ושלה שמקורם ביחסי חברות קרובים וקשרים עסקיים.

על פי כתב האישום, מתוקף תפקידיה העירוניים, הייתה הנאשמת בעלת מעמד והשפעה בקרב עובדי העירייה. בכלל זאת, הייתה הנאשמת דמות מובילה, דומיננטית ומרכזית בהוצאתו אל הפועל של פרויקט חוף הים, מטעם ראש העיר, והייתה מעורבת בכל שלבי הפרויקט ובצמתי קבלת החלטות מרכזיות בו.

איש העסקים שקידם אינטרסים כלכליים שלו ושל שותפיו העסקיים בדיפנסיב מול עיריית ראשון לציון במסגרת פרויקט חוף הים, מוגדר על ידי הפרקליטות כאחד האנשים הקרובים ביותר לברזילי באותה העת וכאיש אמונה.

ברזילי מואשמת בכך שהייתה מודעת לאינטרסים העסקייים הכלכליים של איש העסקים ושותפיו בפרויקט חוף הים, ופעלה לקידומם. בין היתר היא העבירה לידיעתו של איש העסקים ולידיעת שותפיו בקבוצת אופק-דיפנסיב אומדן פנימי שנערך בעירייה בנוגע לעלות פרויקט חוף הים, מבלי שיידעה על כך את חברי ועדת המו"מ. בכתב האישום מצוין כי במעשה זה, העניקה הנאשמת יתרון לאיש העסקים ושותפיו על פני המציעים האחרים, שכן ניתנה להם האפשרות להציע הצעת מחיר שתהלום את ציפיות ועדת המו"מ ובכך להגדיל את סיכוייהם לזכות בביצוע הפרויקט.

בנוסף היא מואשמת בכך שפעלה על מנת שאיש העסקים ושותפיו יזכו בפרויקטים נוספים בסכום מצטבר של מאות אלפי שקלים.

בכתב האישום נאמר: "במעשיה המתוארים, הפעילה הנאשמת את כובד משקלה ומעמדה כיועצת ראש העיר ומנהלת הפרויקט לקידום האינטרסים הכלכליים של איגר ושותפיו אל מול הגורמים העירוניים, תוך שהיא מצויה בניגוד עניינים מהותי: הנאשמת פעלה כאמור, תוך שהיא מודעת לכך שהפרויקט צפוי להשיא רווחים לאיגר ולשותפיו וכן לחשיבות העסקית-אסטרטגית של הפרויקט עבור דיפנסיב.

לאורך כל שלבי הפרויקט הסתירה הנאשמת מאנשי העירייה, את קשריה עם איגר וקרבתה אליו, ואת קשריה עם דיפנסיב. במעשיה המתוארים, פעלה הנאשמת תוך סטייה מן השורה, תוך שהיא פועלת בניגוד להנחיות הממונים עליה, בניגוד לחובת הסודיות החלה עליה מכוח תקנות העיריות (מכרזים), בניגוד להצהרותיה והתחייבויותיה בהסכם העסקתה בדבר שמירת סודיות ואיסור הימצאות בניגוד עניינים, בניגוד להוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים ובניגוד לחובת השוויון החלה על רשות מקומית כרשות מנהלית. הנאשמת ביצעה בצוותא חדא עם איגר מעשי מרמה והפרת אמונים הפוגעים בציבור פגיעה מהותית בכל אחד מהערכים הבאים: טוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל.

לאורך כל שלבי הפרויקט, העניקה הנאשמת יתרון לאיגר ושותפיו על פני המציעים האחרים, וזאת על מנת להבטיח את זכייתם בפרויקט ואת המשך ההתקשרות עימם מעת לעת".

כאמור, כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון לפיו הנאשמת תודה ותורשע בעובדות כתב האישום. הצדדים יעתרו לעונש מוסכם של 100 שעות לתועלת הציבור וקנס בסך 15,000 ₪ ובנוסף, הפרקליטות תעתור לעונש מאסר על תנאי.

בפרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה הסבירו כי השיקולים להגעה להסדר טיעון היו נסיבות ביצוע העבירה אשר אינן מן החמורות והעונש ההולם בנסיבות אלה אשר מצוי ברף התחתון של מתחם הענישה. בנוסף, נסיבותיה האישיות של הנאשמת, הודאתה ולקיחת האחריות של הנאשמת לפני תחילת ההליך המשפטי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות