דף הבית / כללי / הנאים השכנים בעינייך?

הנאים השכנים בעינייך?

שי עמית

 

ביתו במדבר של דוד בן-גוריון, הידוע יותר כצריף בן-גוריון, כבר הפך מזמן לאחד הסממנים המוכרים ביותר של קיבוץ שדה בוקר, ובפסח הקרוב, המבקרים באתר יקבלו הזדמנות להקים צריף משלהם, ממש בסמוך לצריף המקורי אשר שימש כבית לראש הממשלה הראשון של ישראל.

בעזרת מוטות עץ, צבועים בצבעו של הצריף המפורסם, יקימו המבקרים צריפי עץ זמניים ואף יאבזרו אותם בחפצים מתאימים וסמליים שיתאימו להיכנס לצריף החדש.

 

בנוסף, מגוון תחנות משחק מהנות לכל המשפחה יהיו פרוסות ברחבי האתר, ויציגו אתגרים שונים בכל אזור.

בשולחן החול הנמצא לצד הצריף יכירו את חזון בן-גוריון לנגב, ובעזרת דגמים מחימר שיבנו המבקרים, יבנו ויפתחו את הנגב בהתאם. בסמוך למפת תבליט ענקית של האזור, יתקיים משחק סוער של סולמות ונחשים, משולב עם חידות על האזור, ועל היתרונות של הנגב, ולמרגלות פסלו של דוד בן-גוריון עומד על הראש, יחכה משחק "פלונטר" משפחתי, שיבדוק קצת את הגמישות של בני המשפחה.

 

בכל ימי חול המועד בשעה 15:00 תתקיים ההצגה "איש קטן גדול" העוסקת בשעות הקריטיות שקדמו להכרזת המדינה, בהן מתקיים מפגש דמיוני ומרתק בין הילד דוד גרין ודוד בן-גוריון.

 

בסיורים המודרכים שיתקיימו באתר, יכירו המבקרים טוב יותר את חייו של בן-גוריון, ואת הפריטים בהם בחר להציג בביתו. מדפי הספרים העמוסים, הדמויות ההיסטוריות אותן העריץ והסיפורים הקטנים מחיי היום יום בקיבוץ של ראש הממשלה ורעייתו – כל אלה ועוד ייחשפו אט אט במהלך הסיור המרתק, שבסופו יכירו את האיש הקטן-גדול הזה קצת יותר לעומק.

 

פסח בצריף בן גוריון. צילום: צביקה שמעיה
פסח בצריף בן גוריון. צילום: צביקה שמעיה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות