דף הבית / כללי / היתרונות של חיים ללא מכונית

היתרונות של חיים ללא מכונית

יואב ועקנין

אחד היתרונות הגדולים מבחינתי באורח החיים שבחרנו בו לחיים ללא רכב הוא ההשפעה על הילדים. היום רוב הילדים הולכים ברגל מפתח הבית ועד למכונית ומכאן הם פאסיביים לגמרי. ההורים חוגרים אותם במושב האחורי של המכונית, מורידים אותם בגן או בבית הספר וממשיכים לעבודה. הילדים משועממים במכונית ולרוב צופים במסכים שונים בזמן הנסיעה, או רבים ביניהם. ההורים לרוב עסוקים מידי בנהיגה או בשיחת טלפון בשביל לדבר עם הילדים שיושבים מאחוריהם. התופעה של שיכחת ילדים במכונית עלתה לכותרות בהיבט הבטיחותי, של הסכנה הנשקפת לילדים. רובנו מתעלמים ממסקנה נוספת שמתבקשת מאירועים אלה: במקום זמן איכות עם הילדים בבוקר, הסעתם ברכב פרטי הופכת להיות מטלה שצריך לסיים בדרך לעבודה.

ילדי כמעט לא מכירים את המציאות הזו של נסיעה בבוקר ברכב פרטי. מגיל מאוד צעיר הם מתניידים ברגל או באופניים בבוקר. אם אני ממהר- אני מרכיב את הבנות שלי על האופניים שלי (אחת מלפנים ואחת מאחור). זו עובדה ידועה שבשעות העומס התניידות בתוך העיר מהירה יותר ברכיבה על אופניים מאשר ברכב פרטי. בזמן הרכיבה הבנות יושבות קרוב מאוד אלי ואנחנו מדברים או שרים יחד. בימים שאנחנו פחות ממהרים, ילדי הולכים למסגרות ברגל או רוכבים בעצמם על אופניים. מגיל שנתיים לערך, שלושת ילדי החלו לרכוב על אופני איזון (אופניים ללא דוושות וללא גלגלי עזר) כמעט מידי יום. שני הגדולים עברו בקלי קלות לאופניים רגילים, ללא גלגלי עזר, בסביבות גיל ארבע. כמובן שרכיבה על אופניים והליכה לרגל מקנות לילדים ביטחון עצמי, כושר גופני והרגלי חיים בריאים. מחקרים מראים שילדים שמגיעים לגן או לבית הספר אחרי פעילות גופנית, הם רגועים יותר, לומדים טוב יותר ופחות נוטים לבעיות התנהגות.

הילדים שלנו הם מאוד עצמאיים ומנוסים בנסיעה בתחבורה הציבורית. יש להם כרטיס רב קו מגיל מאוד צעיר והם יודעים להשתמש בו. הם עוזרים זה לזה ולנו לעלות עם ציוד לרכבת או לאוטובוס. הם מאוד אוהבים את הנסיעות: אנחנו יושבים לידם או מולם והם יכולים לשוחח, לשחק וברכבת יש אפילו שולחן קטן ואפשר להוציא דפים וצבעים ולצייר. הילדים יודעים שלפעמים צריך למהר כדי להספיק לרכבת או לאוטובוס ומכירים את תחושת הסיפוק כשממהרים ומגיעים בזמן, כמו את האכזבה כשמפספסים בכמה שניות.

ברור שכדי שעוד ועוד אנשים ירגישו ביטחון לעבור לתחבורה ציבורית, נדרשת הקמת מערכת תחבורה ציבורית אזורית מעולה שמבוססת על נתיבי תחבורה ציבורית, תדירות גבוהה של אוטובוסים שמשולבים במסלולי אופניים וקישוריות לרכבות.

להצטרפות לקבוצת התחבורה של המרכזים לצדק חברתי אילן 0546661621

יואב ועקנין
יואב ועקנין

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות