דף הבית / כללי / הגביעים הם שלנו!

הגביעים הם שלנו!

ביום שני בשעה רבע לשמונה הייתה זו קפטנית הנשים קרן בן הרוש שהניפה גביע היסטורי ראשון לקבוצת הנשים של המועדון ושעתיים וחצי מאוחר יותר היה זה הקפטן הוותיק יובל נאמן, שהניף את הגביע ה-11 של קבוצת הגברים וסגר ערב מושלם למועדון הכדוריד של מכבי ראשון לציון!

יושב ראש הקבוצה- ראול סרוגו, הסתובב כמו חתן ביום חגו. אחרי האכזבה בעונה שעברה הוא החליט שהשנה הזו היא שלו וההשקעה הגדולה הניבה סוף סוף פירות ראשונים עם דאבל מרגש בגביע.

למעלה מאלף צופים, הגיעו כבר להצגה הראשונה- גמר גביע המדינה של הבנות בהיכל שלמה בתל אביב למפגש בין הדאבליסטית של העונה האחרונה- ארזים רמת גן נגד מוליכת הטבלה הנוכחית- מכבי ראשון לציון. על הנייר היה צפוי להתפתח משחק צמוד ומותח עד סופו אך בפועל שחקניות מכבי ראשון לציון שלטו על הפרקט מהרגע הראשון, הציגו הגנה נפלאה ומהלכים מדויקים בהתקפה בעזרתם ברחו כבר בדקות הראשונות להפרש משמעותי ולמעשה נתנו לרמת גן לרדוף ללא הצלחה עד לסיום. אחרי שעלתה ל- 8:3, שמרה ראשון לציון על ההפרש וירדה למחצית כשהיא מוליכה 14:9. המחצית השנייה נפתחה עם שלושה שערים רצופים של הצהובות כחולות וארזים רמת גן כבר הבינה שהיא איבדה את אחד התארים שלה. גם הרחקת שתי שחקניות לשתי דקות, לא עזרו לרמת גן שפשוט איבדה את עצמה מול הנחישות של ראשון לציון והדקות האחרונות היו חגיגה על הפרקט והכנה לחגיגה האמיתית שהגיעה בסוף. מאמן הקבוצה- גלעד מאור, שיתף את כל שחקניות הסגל ונתן לכולן לקחת חלק במשחק ההיסטורי. לוח התוצאות הראה בסיום את התוצאה 32:24 ועם השריקה לסיום החלו חגיגות הזכייה בגביע. כבשו: ג'קלין אנסטסיו 12, ניצן דונאי 6, נלי אמינוב 5, קרן טפליצקי ושירה ג'רבי 3 כל אחת, קים לוי 2, גבריאלה פסואה 1. תמרה פופוביץ' רשמה 11 הצלות מ-28 זריקות.

אחרי שלבשו את חולצות 'מחזיקת גביע המדינה', קיבלו את מדליית הזהב אותה העניק להן לא אחר מאשר יושב ראש הקבוצה ראול סרוגו, שהוסיף ברכה וחיבוק אישי לכל אחת משחקניותיו. את החיבוק הארוך ביותר קיבל מאמן הקבוצה גלעד מאור, שכבר היה במעמד וזכה שלוש פעמים בגביע כשחקן במדי הקבוצה, אך בפעם הראשונה כמאמן. הוא היה נרגש בסיום ואמר: "זכיתי בכל התארים שיש, חוץ מבזה. מה יותר מרגש? הזכייה הראשונה תמיד מאד מרגשת, כמו שהתרגשתי בזכייה באליפות עם הגברים, אז גם היום. הזכייה הזאת בשבילנו זה דבר אחד, אבל זה עדיין לא אומר כלום לגבי האליפות. ניצחנו קבוצה חזקה מאד שתתאושש ותבוא מפוקסת יותר לליגה. ברור שדאבל זו המטרה, אבל הגביע זה דבר נפרד ונצטרך להמשיך להילחם מול הקבוצות החזקות כמו ארזים והפועל ראשל"צ".

מאור ושחקניותיו חגגו במשך כל הלילה, אך הן תצטרכנה לחזור אל הקרקע מהר, כי כבר ביום שישי מחכה להן למשחק ליגה לא אחרת מאשר…  ארזים רמת גן שתבוא מאוד מאוכזבת אחרי שהפסידה בגמר גביע המדינה.

בשמונה וחצי לעיניי 2000 צופים ואווירה מחשמלת עלו למנה העיקרית, הסינדרלה מחולון ומוליכת הטבלה והבלתי מנוצחת עד כה- מכבי ראשון לציון. בניגוד למשחק הנשים, הפעם התפתח משחק צמוד ומותח כמו שגמר גביע צפוי להיות, אולי לא כמו שציפו אוהדי הכדוריד מכיוון שבליגה חולון נלחמת על חייה בתחתית. אך כשתואר מונח על הכף, גם הקבוצה הקטנה מחולון הפכה ליריבה ראויה וחזקה וכפתה משחק צמוד עד סופו, מה שהפך את הניצחון והזכייה למתוקים הרבה יותר.

ראשון לציון פתחה פער של שני שערים שנשמר ברוב חלקי המחצית הראשונה למעט ריצה של חולון שאיזנה ל- 11:11 באמצע החלק הראשון של המשחק, אך אחרי פסק זמן של סער פרנקל, היתרון חזר לראשון לציון. את המחצית סיימה הקבוצה כשהיא מוליכה 14:12. כמה דקות בתוך המחצית השנייה, ברחה ראשון ל-18:14 ומאמן חולון ניסים פלח, הזעיק פסק זמן. חולון לא נשברה והרבה בזכות יכולת שיא של שוערם הצעיר אור כנעני, הצליחה לחזור למשחק ולצמצם שוב עד כדי שער אחד. כמה דקות אחר כך, הצליחה האנדרדוג מחולון להמם את יושבי ההיכל כולו כשביצעה מהפך ועלתה ליתרון 22:21. אך היה זה גם היתרון האחרון של החולונים שנמחק מיד עם שני שערים רצופים מהצד השני. ירמי סידי, שגדל בחולון, נתן את משחק חייו דווקא מול האקסית, ועם תשעה שערים הוביל את ראשון לציון לניצחון 31:28 ולגביע ה-11 של הקבוצה. כבשו: ירמי סידי 9, ולדי קופמן 6, עמית סטלמן 5, בר מסורי, מרקו מאטיץ' 2, איוון קראצ'יץ', ראסטקו סטויקוביץ', עומר גרא ורם טורקניץ 1 כל אחד. דן טפר רשם 9 עצירות מ-25 זריקות, אלדר שיקלושי הוסיף 3 מ-13.

ראול סרוגו, היה מאושר להעניק את מדליות הזהב בפעם השנייה באותו ערב, הפעם לקבוצת הגברים והקפטן יואב נאמן צירף אליו אל רגע ההנפה את עומר גרא, אלעד שיקלושי וגם את ראש העיר רז קינסטליך שפחות מחודשיים אחרי שנבחר, כבר חוגג שני גביעי מדינה.

מאמן הקבוצה סער פרנקל, היה מאושר בסיום: "אנחנו עדיין במאזן בלי הפסדים העונה, אבל למרות כל ההצלחה סף הלחץ אצלנו עצום. אם לא היינו זוכים, זה היה יכול להיות אסון בחדר ההלבשה, ואני לא יודע אם הייתי ממשיך מחר. זאת האמת. זה המשחק הראשון שהיינו פחות ממושמעים טקטית, אבל אני שמח שברוב שלבי המשחק הצלחנו לשמור על ריכוז ובסוף לנצח. סידי? גם לפני ארבע שנים בזכייה עם הפועל ראשל"צ הוא כבש את שער הניצחון, בעונה שבה הבאתי אותו. הוא ה"גו טו גיי", אבל צריך גם לציין לטובה את בר מסורי שזה גביע ראשון שלו. בכלל יש לנו עומק, וזה אחד הדברים החשובים שעוזרים לנו".

המצטיין- ירמי סידי: "לגביע יש חוקים משלו, ידענו שיהיה קשה עם חולון ומגיע להם כל הכבוד. הגביע הזה מרגש מאוד אחרי כמה שנים שלא לקחנו גביע, אנחנו עובדים קשה ושברנו את הנאחס".

שתי הקבוצות, גם של הנשים וגם של הגברים, השיגו מטרה אחת ומיום שישי הקרוב יעברו להתמקד במטרה השנייה החשובה אפילו יותר- אליפות המדינה. ומחזיקת הגביע הטרייה תצטרך לחזור לעניינים כשמי שמחכה לה במחזור הקרוב היא לא אחרת מאשר מחזיקת הגביע היוצאת- הפועל ראשון לציון.

מועדון אחד שני גביעים. האימפריה חוגגת- צילום הדר ואן קולא איגוד הכדוריד
גביע היסטורי לנשים- צילום הדר ואן קולא איגוד הכדוריד
הגברים חוגגים עם הגביע- צילום הדר ואן קולא איגוד הכדוריד
גדל בחולון הביא גביע לראשון- צילום הדר ואן קולא איגוד הכדוריד
ג'קלין אנסטסיו
מצטיינת הנשים- ג'קלין אנסטסיו- צילום הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות