דף הבית / כללי / האות הראשונה בשמך (א-כ)

האות הראשונה בשמך (א-כ)

אחת מסגולותיה של השפה העברית , לשון הקודש, היא היכולת להשפיע בדיבור על המציאות באופן על טבעי. משכך בקבלה מייחדים מקום נכבד לאותיות, כאשר כל אחת מסמלת ומבטאת רעיון ייחודי, וחיבור שלהן, יוצר תיבות מילים ושמות. לשם האדם חשיבות רבה על איכות חייו, עתידו וגורלו ובמאמר זה יצחק אהרון סוקר בקצרה את מהותה ואיכויותיה של האות הראשונה (דומיננטית) בשם

א- אות פתוחה הנראית פורצת לכל הכיוונים ולכן מסמלת את שבירת המוסכמות והמסגרות. מבטאת אינטליגנציה שכלית גבוהה ביותר  עם השתוקקות לחופש ומרחבים. בולטת ואינה נחבאת אל הכלים, יש לה אומץ כוח ושליטה, מסמלת אהבת ידע ובעלת כוח רוחני עצום וחזק. לצד היותה גורמת לאיזון רוחני יש לדעת כי שם עם הרבה אותיות אלף עלול לגרום לחוסר איזון ולחוסר ביציבות נפשית.

ב- מבטאת מופנמות ורגישות רבה עם יכולת מודעות רבה למגבלות ולחסרונות. נותנת כוח ושאפתנות חומרית. מאפיינת בגרות ורציונאליות. אהבת הממון עקב פחד ממחסור, מייצגת אדם החש בנוח עם מסגרות וביתיות. אות המייצגת אדם מאופק עם משמעת עצמית. סובלנות רבה בכל הקשור ליחסים עם הזולת. סגולתה של האות תביא את הברכה לאדם שידע להעניק מתוכו ולא יחשוב במונחי "עלות מול תועלת".

 

ג- גמל לשון גומל חסדים ונתינה ללא גבולות. מייצגת את "ואהבת לרעך כמוך". אוהבת מרחבים וחופש ולפיכך מורה על נסיעות ותנועה רבה. מבטאת מחשבה פילוסופית וראיית עולם רחבה. אחד המאפיינים הבולטים הוא תחושת צדק וסלידה מכל מעשה עוולה. בזבזנות ואהבת חיי נוחות. לצד היותה מסמלת יכולת ארגונית טובה, קיימת בה שובבות ותמימות ילדותית. האות גימל יכולה לגמול לאדם הנמצא בחוסר. אם ילמד לשלוט על יצריו ופחדיו יזכה לגמול הולם של חסד.

ד- מבטאת מחד את הדלות ומאידך את הדליה (הנפה, התרוממות). מרמזת למצב של דלות גשמית או רוחנית, כי אדם שהגיע לדלות יודע להעריך את שהיה לו, אך אל דאגה יש בכוחה לרומם את האדם לשיאים חדשים. בכוחה לחנך את האדם להסתכלות נכונה של המציאות. משמע אם ידע להפנים את האמרה "איזהו עשיר האדם השמח בחלקו", חיש מהרה ייעלמו תחושת הדלות והחוסר ויתפנה מקום לחדירת שפע שעד כה היה בבחינת מכוסה וגלום.

ה-מושפעת ממזל טלה וחודש ניסן (ספר יצירה). מבטאת אגו חזק, עיקשות רבה ועמידה על עקרונות. מייצגת מנהיגות ובולטות רבה לצד מופנמות ורגישות עדינה. עלולה להוביל לכעסים ,לתחושת חוסר יציבות רגשית ולדחפים של היצר. במידה ויש יותר מאות אחת בשם (בד"כ בתחילה ובסוף) הדבר עלול להצביע על תנודות בכוח המזל- נושא שיש לבחון לעומק.

ו-  מבטאת את כוח החיבור שבבריאה. מקבלת השפעתה מזל שור ומיסוד האדמה. מעניקה לאדם שלווה ורוגע נפשי ולעיתים עיקשות רבה ורדיפה אחר חומריות. חשיבות רבה לתא המשפחתי ולזוגיות. אות המייצגת את האומנות האסתטיקה והטיפוח. עלולה לגרום לקשיים ביישום מטרות ושאיפות.

ז- מבטאת אינטליגנציה גבוהה, חשיבה מהירה ויכולת תפיסה נהדרת. מושפעת ממזל מאזניים ומיסוד האוויר. מסמלת את התקשורת, שטף הדיבור וקלות הלשון שלעיתים חורגת מן האמת. מיקום האות בשם מצביע על ביקורתיות ושיפוטיות יתרים. ואף על צביעות וחוסר נאמנות. אות רבגונית אשר מסמלת את התאוות והיצרים ואת הרוחניות והמיסטיקה.

ח-השפעה ממזל סרטן ומיסוד המים נותנת לבעליה רגישות, מופנמות והתכנסות פנימית, אדם שביתו הוא מבצרו, חוסר ביטחון, מצבי רוח משתנים, רגשנות יתר, עדינות- יכולת טיפול בזולת, מסירות ונאמנות על פי רוב וכן יכולת קליטה לרגשות עמוקים.

ט-השפעה ממזל אריה ומיסוד האש נותנת לבעליה כוח נתינה והאהבה, חמימות וטוב לב, צורך בקבלת תשומת לב, גאוותנות, יהירות ועקשנות, עזרה, הושעה והתחשבות, פזיזות בחשיבה. מסמלת את הצדק, החוק והמשפט.

י-האות יוד מייצגת מוח חריף היורד לפרטים ולכן עבודה עם הרבה פרטים קטנים תתאים לאדם הנושא בשמו את אות זו, אך תלוי במיקומה. השפעה גם ממזל בתולה ומיסוד האדמה נותנת לבעליה כישרון משחק בעולם של מציאות, אהבת חומר שלא תמיד בשליטה וראיית עולם צרה, לכן האות באה ללמד ראיה בגדול, ביקורתיות והעדפת הרוח על החומר.

כ- השפעה מכוכב נוגה ומיסוד האש נותנת לבעליה עוצמה, חיוניות ויכולת ביטוי טובה, יצירתיות ואופי חזק, חום ואומץ, עושר זמני חולף. אהבת החומר מאפיינת אדם רחב לב מעודד ותומך, אוהב שליטה ועקשנות רבה לו, אוהב רושם וגאוותן, אינו סובל ביקורת. אותיות כ"ף רבות בשם מביאות לרגישות בריאותית.

יצחק אהרון, איש קבלה ראש מרכז "חכמה" כותב ומרצה סודות הקבלה לקביעת תורים לייעוץ 03-9220784 www.kabalah.co.il

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות