דף הבית / כללי / האופוזיציה מבקשת: "ערר על החלטתה של ועדת הערר"

האופוזיציה מבקשת: "ערר על החלטתה של ועדת הערר"

רונן דמארי

 

האופוזיציה בראשון לציון דורשת מראש העיר, רז קינסטליך, כי יורה באופן דחוף להגיש ערר על החלטתה של ועדת הערר, לאשר בתנאים את תכנית ההרחבה של קניון הבאר בעיר. לטענתם, נציגי העירייה בדיון לא ייצגו את עמדת העירייה כמצופה מהם, דבר שהוביל לכאורה, להחלטת הועדה.

במכתב שהעבירו חברי המועצה מירב שמואל דולב ודורון אוזן לקינסטליך נאמר: "ביום 10.7.19 התקיים דיון במליאת ועדת התכנון והבניה בנושא קניון הבאר. הדיון היה דיון סוער מאוד במסגרתו הוצגו התנגדויות התושבים שעיקרן היה בעיות תחבורה, חניה, נגישות תחבורתית, מצב הקניון בשלב זה והצורך התכנוני הקיים בתוספת כמו גם חריגות הבנייה החמורות הקיימות בימים אלה בקניון. מספר חברי מועצה אשר השתתפו בדיון הקודם שנערך בוועדת המשנה, הגיעו פיזית למקום טרם ישיבת המליאה ונוכח הבנת המצב לאשורו החליטו לשנות את הצבעתם בין שני הדיונים שהתקיימו.

בסוף הדיון הסוער, החליטו חברי המועצה שלא לאשר את הבקשה של היזמים.

נדהמנו לקרוא את פרוטוקול ועדת הערר בדיון שהתקבל ביום 4.8.19, בפרוטוקול ניתן לראות שחור על גבי לבן כי עובדי העירייה לא ייצגו את עמדת חברי הוועדה.

בפרק עיקרי הדיון הפנימי כתוב במפורש:

'נציג הועדה המקומית: הועדה המקומית אכן המליצה על הפקדת התכנית בין היתר כדי לחזק את המסחר השכונתי שהיקפו בשכונה נמוך. יש הבדל בין שטחי מסחר שנדרשים להגעה ברכב לעומת ברגל. במרכז השכונתי הזה יש גם שטחים ציבוריים כגון דואר ובתי כנסת. כמו כן הועדה המקומית דרשה כי יוכנסו בתכנית תנאים למתן היתר כגון הסרת אנטנה סלולרית ומטרדי סנוור. המליאה החליטה לדחות את התכנית מכיוון שיש חריגות בנייה ורוצים לבחון זאת טרם אישור התכנית'".

במכתב תוהים חברי המועצה: "האומנם, זה היה רוח הדברים במליאת הועדה לתכנון ובנייה? האם עובד עירייה יכול להחליט על דעת עצמו כי יש צורך בחיזוק המסחר השכונתי וכי היקפו בשכונה נמוך? האם עובדי העירייה לא אמורים לייצג את החלטות חברי המועצה וחברי מליאת ועדת התכנון והבנייה? אין לנו ספק, כי לעמדת נציגי העירייה בדיון היה משקל רב, אך כאמור, הם לא ייצגו את הצבעתך ואת הצבעתנו בדיון. בטוחנו כי גם אתה רוצה את טובת התושבים וכי נוכח הצבעתך במליאה והצבעת הרוב המוחלט של חברי המועצה נגד התכנית תוודא כי העירייה תעשה את כל שביכולתה  למנוע את תכנית מימוש זו של היזמים כל חשבון טובת התושבים".

חברי המועצה דורשים מראש העיר כי יורה להגיש מיידית ערעור על החלטת ועדת הערר, כי ינחה את עובדי העירייה במנהל ההנדסה ובלשכה המשפטית לפעול מיידית לשינוי החלטת ועדת הערר, כפי שהוחלט על ידו ועל ידי רוב חברי מליאת ועדת התכנון והבניה וכי ידאג להכנת דו"ח תנועה מקצועי באמצעות יועץ חיצוני לצורך בחינה מקצועית ואובייקטיבית של המצב הקיים. בנוסף מבקשים השניים כי ראש העיר יבחן באופן מיידי כיצד עובדי העירייה לא ייצגו את עמדת העירייה וכי ידאג שמקרה שכזה לא יישנה.

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "הוועדה המקומית הבהירה את התנגדותה לתכנית בדיון בוועדה המחוזית. חשוב לציין כי "נציג הוועדה המקומית" המצוטט בכתבה הוא נציג הרשויות המקומיות, במקרה זה ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני. גורמי המקצוע בעירייה מטעם הוועדה המקומית עושים כל שביכולתם על מנת לייצג באופן נאמן את עמדת הוועדה המקומית בכל דיון, וכך נהגו גם הפעם".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. לא לבנות!! אנשים גרים באזור הזה וגם ככה אין כאן חניות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות