דף הבית / כללי / האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לחולי סרטן לקבל חיסון שפעת

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לחולי סרטן לקבל חיסון שפעת

על רקע מבצע החיסונים הארצי, מפרסמת האגודה למלחמה בסרטן המלצה לציבור חולי הסרטן לגשת ולהתחסן נגד שפעת. חיסון זה נחשב בטוח לחולי סרטן מכיוון שהוא מכיל נגיפי שפעת מומתים (נגיף מומת אינו יכול להדביק). הוכח מחקרית שחיסון נגד שפעת לחולי הסרטן מפחית אשפוזים ותמותה באוכלוסייה רגישה זו.

לדברי האונקולוג פרופ' אברהם קוטן, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן: "הסיכון להידבק בשפעת עולה בקרב אוכלוסיית חולי סרטן, בעיקר כשמדובר בחולים העוברים ניתוחים, כימותרפיה וטיפולים בקרינה, שכן אלו, מחלישים את המערכת החיסונית בגוף, וחושפים אותו להידבקות. על מנת להפחית את הסיכון לחלות בשפעת, מומלץ עבור החולים לקבל חיסון, בהתייעצות מראש עם הרופא המטפל".

על פי האגודה למלחמה בסרטן, רצוי לקבל את החיסון כאשר ספירות הדם גבוהות יותר, בדרך כלל מספר ימים לפני קבלת הטיפול. במידה והחיסון ניתן בימים אחרים, יעילותו עלולה להיפגע, אך חשוב להדגיש כי הדבר אינו מהווה סכנה כלשהיא לחולה. בעקבות החיסון, עלול להרגיש החולה כאב קל, נפיחות, אודם או חום ביום החיסון עצמו, אך תסמינים אלו צפויים לחלוף כעבור יממה. בכל מקרה, יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני קבלת החיסון.

את החיסון ניתן לקבל בכל קופות החולים ללא תשלום, על כל חולה סרטן לגשת לקופת החולים שלו ולקבל שם את החיסון הניתן לרוב ללא הזמנת תור או המתנה.

 

האגודה למלחמה בסרטן הינה מוסד ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים ללא תשלום.  פעילותה של האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור בלבד וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו. תרומות אלו מאפשרות לאגודה לממן פעולות שבכוחן להציל חיים וביניהם: תמיכה ומימון מחקרים בתחום הסרטן, שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים, אבחון מוקדם, הסברה וקידום בריאות, סיוע בהקמה, שיפוץ ושדרוג של מחלקות אונקולוגיות במרכזים רפואיים, סיוע ברכישת ציוד חדיש למכונים אונקולוגיים, מימון תקנים של אנשי מקצוע ועוד.

באגודה פעילים  כ-3,500 מתנדבים הפועלים בכ-70 סניפים ברחבי הארץ, ועוסקים במגוון פעילויות, למען החולים ונגד המחלה.

לקבלת עלון מידע בנושא אבחון מוקדם התקשרו למוקד הטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן, המאויש 24 שעות ביממה, בטלפון 1-800-599-995.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות