דף הבית / כללי / אשר חוללו המכבים

אשר חוללו המכבים

במשחק ביום שישי, קיבלנו משחק דרבי קלאסי עם כל התוספות המקובלות: מתח, אמוציות, פציעות, מלחמה וכן, גם בלגאן שיכול להיות כנראה רק במשחקים גדולים כאלו.

מכבי, הגיעה לקלאסיקו של הכדוריד הישראלי כשהיא עם מאזן מושלם של שישה ניצחונות, הדאבליסטית האדומה 'סחבה' איתה שני הפסדים, כשעידן מימון נאלץ לעלות אל הפרקט ללא הזרים נובק בוסקוביץ ופדז'ה דיאנוביץ' הפצועים. הוא לא ידע שזוהי רק ההתחלה של הבעיות שלו במשחק.

מכבי פתחה מצוין ועלתה ל-3:0 מהיר ששלח את מימון להזעיק פסק זמן ראשון אחרי חמש דקות במשחק. המומנטום נשאר בצד הצהוב ומכבי עלתה ל- 5:1, אך בהמשך התעוררו האדומים והצליחו לצמצם מעט. אז נחתה עליהם מכה נוספת כששי נתן נפצע ונאלץ לנטוש את הפרקט. למרות זאת, הצליחה הפועל לצמצם עד לשני שערים אך בסופו של דבר ירדה מכבי למחצית כשהיא ביתרון מבטיח של 14:10.

ערן צרפתי, פתח מצוין את המחצית השנייה עבור האדומים, אך במקביל ראה עידן מימון, איך הרוטציה שלו מתקצרת אל מול עיניו כשגם סאבו מאסטר נפצע ונאלץ לסיים את המשחק בדקות הראשונות של המחצית השנייה. למעשה, את שאר המשחק שיחקה הדאבליסטית עם הרכב ישראלי לגמרי ששילב את הוותיקים עם הצעירים שחלקם לקחו חלק במשחק דרבי, בפעם הראשונה.

הפועל צמצמה ל- 17:15 ומאמן מכבי- סער פרנקל, הזעיק פסק זמן. ההפרש נשאר נזיל כשערן צרפתי מככב במדי הפועל ומשאיר אותה צמוד למכבי, כולל שער אחד נפלא ממגרש שלם שצמצם את התוצאה עד כדי שער אחד בלבד. מכבי חזרה לעניינים והצליחה לברוח שוב ליתרון של ארבעה שערים, אך שון סלס וצרפתי השאירו את הפועל חזק במשחק. חמש דקות לסיום התוצאה הייתה 30:28 למכבי, כשבמקביל הורחק שחקן הפועל- עידו לביא, הרחקה שהורידה את הרוח מהמפרשים של הדאבליסטית. מכבי העבירה הילוך בדקות האחרונות בדרך לניצחון 33:28.

אך האירוע של המשחק, התרחש בדקה האחרונה של ההתמודדות. במהלך התקפה של הפועל, שלח סטויקוביץ ממכבי, מרפק אל פרצופו של דניאל שקלים מהפועל מה שגרם להרחקתו המיידית. סטויקוביץ לא ירד בשקט אל הספסל והטיח דברים בשופטים וגם במאמן הפועל- עידן מימון, שהתקרב אל השחקן והיה נראה שהם בדרך לעימות פיזי.

בסופו של דבר, הרוחות נרגעו ומימון וסטויקוביץ, שוחחו בצד וחתמו בחיבוק, כשהשחקן אף התנצל בפני שקלים על העבירה הגסה ואמר בין היתר: "לדרבי יש את האמוציות שלו. זה דרבי ראשון שלי בישראל. לא רציתי לעשות את זה, והתנצלתי בפני דניאל. לפעמים זה קורה גם לי. היינו צריכים להיות יותר 'קולים'".

עידן מימון מאמן הפועל ראשל"צ: "השחקנים נתנו הכל ואין לי טענות. להגיע במצב שהגענו, לשחק למעשה בלי שלושה זרים, עם שחקנים ישראלים שזה דרבי ראשון עבורם. הם עשו עבודה פנטסטית. לקבוצה הזו יש לה בסיס טוב של שחקני בית שנותנים הכל ולא מפחדים, מול קבוצה מאוד חזקה. עמדנו שווה עד לדקות האחרונות, ויש הרבה דברים טובים לקחת. הסגל שלנו קצר. זה לא מצב אידיאלי, אבל נעשה את המקסימום בכל הרכב. הצעירים שלנו מוכשרים מאוד. לקח לשון מחצית שלמה להבין מה שזה דרבי, והוא נכנס בחצי השני. בנינו את הסגל סביב זרים. נובאק ייעדר בשבועות הקרובים. סאבו שוב עם פציעה. נצטרך להחזיר את פדז'ה דיאנוביץ' לעניינים. צריך להיות חזק, ואני אתמודד".

מאמן מכבי ראשל"צ, סער פרנקל: "זה דרבי הכדוריד של ראשון. החברה שלנו שיחקו כמו גברים. לא שיחקנו טוב. יכולים לומר הפועל, צעירים, ילדים. הלו, מלמדים אותם שם לנצח. אני יודע מה זה, גם כשיש פצוע שניים-שלושה. אני שמח שניצחנו, כי זה לא היה פשוט מנטלית אחרי הניצחון בצרפת. בשנה שעברה לא היה לנו שחקנים כמו רסטקו או ירמי שייקחו את הכדור. מנהיגים שיכריעו. רסטקו לחץ יד והסביר את עצמו. אלו ספורטאים שנלחמים על המגרש".

כבשו למכבי: סטויקוביץ 10, סטלמן 7, מרקו מאטיץ' 5, ירמי סידי, יוני רוזנטל 4 כל אחד, איבן קראצ'יץ', ולדי קופמן ועומר גרא 1 כל אחד.

כבשו להפועל: שון סלס 7 שערים, ערן צרפתי 6, דניאל שקלים 5, מסטר 3, יובל גררה, רותם בר 2 כל אחד, עידו לביא, גיא כהן ואיתי סורקיס 1 כל אחד.

דרבי כהלכתו- צילום גבי אלאלוף הפועל ראשל"צ
הצטיין ועשה בלגאן, סטויקוביץ- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ
משחק מצוין- ערן צרפתי-, צילום גבי אלאלוף הפועל ראשל"צ
סאבו מאסטר לפני הפציעה- צילום גבי אלאלוף הפועל ראשל"צ
איוון קאראצ'יץ' מתעופף- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות