דף הבית / כללי / אוטובוס קו 277 –בשורה של ממש תושבי רחובות

אוטובוס קו 277 –בשורה של ממש תושבי רחובות

מאת: און ארד

 

בתחילת השנה האזרחית השיקה אגד קו אוטובוס 277 חדש, הנוסע מדרום רחובות דרך מרכזי הערים של רחובות ונס ציונה ישירות עד לצפון תל אביב. הדבר המיוחד בקו הזה הוא המסלול, כי הקו לא עובד באזורים העמוסים של ראשון לציון וחולון, אלה עולה בסמוך לתחנת הרכב "ראשונים" על הכביש המהיר 431 ומשם לדרך איילון צפון הישר לתל אביב.

 

מאז הקמתו, אני נוסע מידי פעם בקו הנוח הזה לתל אביב. אולם הבשורה הגדולה לתושבי האזור הגיע בשבוע שעבר עם פתיחת מיזם 'נתיב פלוס' בכביש איילון (בכיוון צפון), המיועד אך ורק לתחבורה ציבורית ורכבים עם 3 נוסעים ויותר.  ביום ה' האחרון נסעתי שוב בקו.  בעקבות השימוש בנתיב המיוחד נדהמתי להגיע בשעות הבוקר עמוסות יחסית מצומת אושיות ברחובות ועד לקצה הצפוני של רחוב אבן גבירול בתל אביב תוך שעה ושתי דקות נסיעה בלבד (זה 20 דקות פחות מלוח הזמנים הפורמלי של אגד!).

 

זמן נסיעה כזה הופך את האוטובוס לאלטרנטיבה יעילה ואטרקטיבית בהשוואה לשימוש ברכב פרטי: נוסעים בנוחות במקום להתעצבן על העומס בכבישים ונהגים האחרים, לא צריך לחפש חניה, וגם עלות הנסיעה נמוכה יחסית. רק תדמיינו, מה היה קורה עם תדירות הקו הייתה עולה מהמצב הנוכחי של כל 20 – 30 דקות לכל 10 דקות בשעות השגרה, ולכל 5 דקות בשעות העומס. זה לא דמיוני, זה צפוי לקראת ככל שמספר המשתמשים בקו יגדל. אז תשאירו את הפרייבט בבית ורוצו לנסוע בקו החדש.

 

בשבועות האחרונות פרסמה רכבת ישראל את תכניתה לחיבור תחנת משה דיין במערב ראשון לציון למודיעין ולירושלים בפרויקט ענק, מסובך ויקר מאוד. לאור מורכבותו, השלמת הפרויקט אפילו עד שנת 2030 נראית לי אופטימית (לסרטון וידאו חפשו בגוגל: "מסילת 431"). לעומת זאת, כפי שהשר סמוטריץ הוכיח עם פרויקט נתיב פלוס, אפשר לסמן תוך מספר שבועות נת"ץ על גבי כביש 431, ולהתחיל להפעיל מידית אוטובוסים ישירים על הקו. וזה הזמן למהלך כזה, כעת כל עוד כביש 431 עוד לא עמוס במיוחד, ולקיחת נתיב לתחבורה הציבורית לא צפוי ליצור את הפקקים הקשים שנוצרו בכביש החוף, בעקבות פתיחת 'נתיב פלוס' שם בימים האחרונים.

 

רוצים לקחת חלק בקבוצת תושבים שאכפת להם ורוצים להפוך את התחבורה הציבורית לטובה יותר, מוזמנים ומוזמנות להצטרף אלינו לקבוצת "נחלצים מהפקקים", להצטרפות אילן: 054-6661621

און ארד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות