דף הבית / כללי / אוזני המן לכולם: גם מי שנמנע מגלוטן, יכול ליהנות מאוזן המן טעימה ברוח החג

אוזני המן לכולם: גם מי שנמנע מגלוטן, יכול ליהנות מאוזן המן טעימה ברוח החג

 

מצרכים (לכ-20 יחידות):

2 כוסות קמח ללא גלוטן Mix C  של  Schär

1 חבילה של אבקת סוכר (100 גרם)

1 כף תמצית וניל

גרידת לימון מלימון שלם

1 ביצה ועוד 2 חלמונים

150 גרם חמאה קרה

1 כפית אבקת אפיה.

רבע כפית שטוחה מלח

למלית: 

1 קופסת ממרח תמרים/פרג/שוקולד/חלוה בטמפ' החדר

 

אופן ההכנה:

  1. להכנת הבצק: לקערת מג׳ימיקס (או מיקסר עם וו גיטרה) מכניסים קמח, אבקת הסוכר, גרידת הלימון, אבקת האפייה, מלח ואת החמאה הקרה שהיא חתוכה לקוביות גסות. מערבבים ב-3 לחיצות פולסים במג׳ימיקס (או בערבוב של כדקה על מהירות בינונית במיקסר), לקבלת בצק פירורי. יש לשים לב שלא לעבד את הבצק יותר מדי.
  2. אל הבצק מוסיפים את הביצה והחלמונים ואת תמצית הוניל ומערבבים שוב אך גם הפעם, מעט מאד, רק עד להטמעת הביצים בבצק. בעזרת כף קיפול מסיליקון מוציאים את כל הבצק מהקערה ומגבשים אותו לכדי כדור אחיד. מניחים לקירור של שעתיים לפחות במקרר כשהוא עטוף ניילון נצמד. מדליקים תנור בטמפרטורה של 180 מעלות.
  3. על נייר אפיה מפזרים קמח ללא גלוטן ליצירת משטח עבודה מקומח (כ- 2 כפות). מניחים את הבצק המקורר על המשטח, מפזרים עוד קצת (כף) קמח ללא גלוטן ומניחים עליו נייר אפיה נוסף. בעזרת מערוך משטחים את הבצק עד לקבלת בצק דק בעובי של כ-15 מ״מ (לא דק מדי). לאחר רידוד הבצק מפזרים עוד כף קמח על המשטח.
  4. בעזרת רינג בקוטר 8 ס״מ יוצרים עיגולים בבצק המקומח. בכל מרכז עיגול מניחים כפית גדושה במלית הנבחרת. על הידיים להיות מקומחות ולא רטובות. סוגרים ומהדקים היטב את אוזני ההמן בצורת משולש (שימו לב שאין חורים בקצוות שמהם המלית יכולה לנזול במהלך האפייה).
  5. את אוזני ההמן מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה. יש להשאיר מרווח של כ-2 ס״מ בין אוזן המן אחת לשנייה. אופים בתנור במשך רבע שעה בחום של 180 מעלות או עד קבלת צבע זהוב בהיר ואחיד. עם תום האפייה, מוציאים את התבנית לצינון בטמפרטורת החדר למשך כחצי שעה לפחות.
אוזני המן ללא גלוטן
צילום: דביר בר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

רז קינסטליך

יום הולדת לראש העיר רז קינסטליך

תפריט נגישות