דף הבית / אוכל / אוזני המן מנוקדות

אוזני המן מנוקדות

הבלוגרית רות אופק יצרה אוזני המן שמתאימות כמעט לכולם: המתכון פרווה ואינו כולל מוצרי חלב. הוא בלי ביצים כך שהוא גם טבעוני. והביצים/השמנת המתוקה שמשמשים באופן מסורתי בהכנת הבצק הפריך יוחלפו בשמנת צמחית. והכי חשוב, אזני ההמן לא רק טעימות אלא גם יפות מראה בזכות פולי הקקאו שמקשטים אותן.

מצרכים

לבצק פריך:

2.5 כוסות (350 גר') קמח

200 גר' מחמאה בלו בנד בטמפרטורת החדר

1/4 כוס (50 גר') אבקת סוכר

1/2 כוס שמנת צמחית

למלית אגוזים ופולי קקאו:

100 גרם אגוזי פקאן קצוצים

50 גרם שקדים קצוצים

20 גרם (כ- 3 כפות) פולי קקאו גרוסים

2-3 כפות סילאן או מייפל או דבש

לקישוט: פולי קקאו גרוסים

 

אופן ההכנה:

בקערת המיקסר מתחילים לערבל את הקמח, אבקת הסוכר והבלו בנד, לאט עם וו גיטרה במשך כדקה. הבצק ייראה מאוד פירורי. בשלב הזה מתחילים להוסיף את השמנת הצמחית, עד שהבצק מתגבש סביב וו הגטרה ומתאחד.

את הבצק שקיבלנו משטחים לדיסקית ועוטפים בניילון נצמד. מקררים במשך כחצי שעה – שעה כי כרגע הוא דביק מדי לרידוד.

הכנת המלית

מערבבים בקערה את כל החומרים יחד.

הרכבה:

מרדדים את הבצק על משטח מקומח מעט, מפזרים מעליו את פולי הקקאו ופשוט מרדים אותם אל הבצק (מעבירים את המערוך על הבצק ומועכים לתוכו בעדינות את פולי הקקאו), קורצים עיגולים על גבי הבצק  וכדי שהנקודות ייראו הופכים את הבצק כך שהחלק עם פולי הקקאו יפנה כלפי מטה. על כל פרח מניחים כחצי כפית עד כפית מהמלית. השלב הבא הוא הקיפול וכדי להקל על הדבקת הבצק מומלץ להרטיב מעט את השוליים בעזרת אצבע טבולה במים. מקפלים כל עיגול ל- 3 לקבלת הצורה האופיינית לאוזן המן.

מעבירים לתבנית ומקפיאים לרבע שעה. הקור יגרום לבצק להתגבש ולאזני ההמם לשמור עם צורתן באפיה. לאחר הקרור אופים את אזני ההמן בחום של 170 מעלות במשך כ- 12 דקות עד שהן שחומות ויפות. הן לא יהיו זהובות כיוון שהבצק אינו מכיל ביצים, אבל הן בהחלט ישחימו.

צילום- רות אופק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pexels

הביס המתוק של היום

תפריט נגישות