דף הבית / אוכל / עוגת שוקולד לבן

עוגת שוקולד לבן

טיפים: העוגה לגמרי עושה את העבודה גם בלי הקרם, ואז אפשר פשוט לפדר עליה מעט אבקת סוכר. אם אתם בכל זאת מכינים אותה עם הקרם, חשוב מאוד שהוא יהיה מספיק קר ויציב, וכמובן שהעוגה תהיה בטמפ' החדר.

לעוגה:
תבנית קוגלהוף בקוטר 24 ס"מ.
230 גרם סוכר (כוס+ 2 כפות)
4 ביצים בגודל L, מופרדות
280 גרם קמח (2 כוסות)
6 גרם א. אפייה ( 2 כפיות)
180 מ"ל שמן קנולה (3/4 כוס)
1/4 כפית מלח
200 מ"ל שמנת חמוצה
כפית תמצית וניל
200 גרם שוקולד לבן מגורר גס/ קצוץ
לתבנית:
מעט חמאה
מעט קמח
לקרם שוקולד לבן ואספרסו (אופציונלי):
130 גרם שוקולד לבן
10 גרם חמאה
30 מ"ל אספרסו
לקישוט:
מעט ברס (אגוזי לוז גרוסים ומסוכרים)
אופן הכנה:
מחממים תנור לחום של 175°.
מכינים את התבנית: משמנים אותה היטב בעזרת החמאה, ומפזרים בתוכה בערך 2 כפות של קמח. מנערים את הקמח בתוך התבנית על מנת שידבק לחמאה ויצפה אותה, ומוציאים את כל הקמח שנשאר (צריך ממש לדפוק על התבנית כשהיא הפוכה, כדי להיפטר משאריות הקמח).
להכנת הציפוי: ממיסים בעדינות את השוקולד הלבן והחמאה. אם ממיסים במיקרוגל עושים זאת בפולסים של לא יותר מחמש עשרה שניות. כשהתערובת אחידה, מערבבים פנימה את האספרסו ומצננים בערך 3 שעות (עד שהקרם יציב והעוגה כבר לא חמה כלל)
להכנת העוגה: מערבבים בקערה את החלמונים, תמצית הוניל, השמן והשמנת החמוצה. בקערה נוספת מערבבים את הקמח, המלח ואבקת האפייה.
בקערת מיקסר נקייה, מקציפים במהירות גבוהה את החלבונים והסוכר עד שמתקבל מרנג חזק ויציב. מורידים את מהירות המיקסר למהירות המינימלית ומוסיפים לסירוגין את תערובת הנוזלים והתערובת עם הקמח. מסיימים עם תערובת הקמח, וכשמוסיפים למיקסר את שארית התערובת, מוסיפים גם את השוקולד הלבן הקצוץ. ברגע שהשוקולד נטמע בתערובת באופן אחיד, מוזגים את תערובת העוגה לתבנית ואופים עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא לח ועם פירורים. כשהעוגה יוצאת מהתנור מחכים כעשר דקות והופכים אותה על צלחת, על מנת לשחרר אותה מהתבנית כשהיא עדיין חמה.

עוגת שוקולוד לבן. צילום: דור משה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pexels

הביס המתוק של היום

תפריט נגישות