n
דף הבית / אוכל / ההמבורגר של בלק

ההמבורגר של בלק

המבורגר
צילום: יורם אשהיים

איך אפשר סעודת מנגל של יום העצמאות בלי המבורגר עסיסי בתוך לחמנייה, עם חסה, פרוסות בצל סגול ומלפפון חמוץ וכמובן צ'יפס.

 

צחי בוקששתר: "צריך לדעת את הכללים להכנת המבורגר גדול וטעים, ולקנות בשר טרי וטוב. ההכנה לא מסובכת, אבל מי שרוצה תוצאה מעולה חייב להקפיד לבחור בשר טרי בלבד. החכמה היא לחלק את הבשר בין בשר רזה וארומטי, כמו שייטל או אפילו סינטה, לבין בשר שמן שיעניק להמבורגר את אחוז השומן הנחוץ. חלוקה של 50% – 50% בין בשר שמן לרזה תעניק לנו קציצה רזה יחסית, כמעט רזה מדי. מעבר לזה, כל אחד עומד בין התאוות שלו והדיאטנית".

 

מצרכים:

1.200 ק"ג בשר בקר טרי

פלפל שחור גרוס

2-3 בצלים גדולים

½ כוס שמן לטיגון

½ כפית מלח

¼ כוס מי סודה

 

אופציונלי:

2 כפות קוניאק

3 כפות רוטב ברביקיו

שום כתוש

 

אופן ההכנה:

את הבצל קוצצים גס ומטגנים בשמן, בסיר. מניחים לשעה על מסננת כדי ששמן הטיגון יטפטף לגמרי. מצננים במקרר. חותכים את הבשר לפיסות גדולות וטוחנים במטחנת בשר,  עם "החורים הגדולים"  פעם אחת ולא יותר. טוחנים את הבצל והפלפל השחור יחד עם הבשר. מוסיפים מלח ומי סודה, מערבבים, כלומר ממש לשים כמו בצק אבל לא יותר מדי – ומניחים במקרר, בכלי מכוסה, לפחות שעתיים. אם רוצים להוסיף עוד מרכיבים, כמו רוטב הברביקיו, מוסיפים יחד עם הסודה, לפני הצינון.

יוצרים קציצות עגולות בגודל קבוע, ומשטחים ביד. שפים משתמשים בטבעת מתכת, כמו זו שמכינים איתה פנקייק וביצי עין. מסדרים על נייר אפיה ומניחים לנוח שוב, במקרר. צולים את ההמבורגר עד לדרגת ההכנה הרצויה, וזהו. מגישים על לחמנייה, עם חסה, פרוסות בצל סגול ומלפפון חמוץ. ונא לא לשכוח צ'יפס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pexels

הביס המתוק של היום

תפריט נגישות