n
דף הבית / צרכנות / קפה חד זני – מה זה פולי קפה חד זניים (סינגל אוריג'ין)?

קפה חד זני – מה זה פולי קפה חד זניים (סינגל אוריג'ין)?

כשאומרים חד זני, מתכוונים בעצם לכך שהקפה ממקור יחיד וממקום בודד אחד. ישנם הרבה מאוד סוגים שונים של קפה חד זני ויש למילה הזאת הרבה משמעויות

פולי קפה
קרדיט תמונה: pexels

ישנן יתרונות רבים של קפה חד זני. ביניהם תוצרת באיכות גבוהה ועקביות באיכות התוצרת וזמני גידול ואספקה. קפה חד זני נמכר במחירים הוגנים יותר, עם פרופילים שהם יותר אקזוטיים טרם הרכבת תערובות בכמה סוגים שונים של קפה.

 

באמת, אנחנו ממליצים לכם מאוד לנסות פולי קפה חד זניים, המוניטין שלהם נפלא, אבל הרבה אנשים צריכים להבין מה המשמעות של "קפה חד זני", וכיצד הוא שונה מתערובות קפה רגילות מוכרות שאנו שותים.

 

כשאומרים חד זני, מתכוונים בעצם לכך שהקפה ממקור יחיד וממקום בודד אחד. ישנם הרבה מאוד סוגים שונים של קפה חד זני ויש למילה הזאת הרבה משמעויות – אז הנה פירוט מעמיק למה יכול להיקרא "קפה חד זני":

 

סוגים של קפה חד זני

 

קפה חד זני המגיע ממדינה אחת:

אלו פולי קפה חד זניים מגיעה ממדינה או אזור בודד. ישנה קטגוריה של קפה ממוצא יחיד המגיע ממדינה מסוימת, או מאזור ספציפי של אותה מדינה. מבחינה היסטורית, ידוע שקפה קולומביאני יוצא דופן ובעל פולים באיכות גבוהה יותר בהשוואה לפולים המגיעים בתערובות הקולומביאנית-ברזילאית.

 

עד היום, חובבי קפה רבים טוענים שקפה קולומביאני עדיין יכול להיחשב כתערובת, מכיוון, למשל, יש הבדל ניכר בין קפה שמגיע מ-Huila לקפה שמגיע מ-Caqueta.

 

קפה חד זני המגיע מחוות גידול אחת:

אלו פולי קפה המגיעים מחווה/נחלה בודדת. סוג זה של קפה מתקבל מחווה אחת ובדרך כלל הוא יקר יותר בגלל איכותו הגבוהה. פרופיל הטעמים שלו די ייחודי.

 

קפה חד זני המגיע מקואופרטיב:

ישנם מקרים בהם לא ניתן לייצר קפה בחווה בודדת, בעיקר בגלל שיש מקומות שבהם החקלאים יכולים לאסוף רק כמה שקי קפה בודדים. אז מהתפוקה של חקלאים רבים שעובדים קשה ביחד, הקואופרטיב המקומי עושה את עבודתו בשילוב ביניהם, אבל זה מתאפשר רק אם הם עומדים בדרישות איכות מחמירות. הקטיף, יחד עם שיטות העיבוד של חקלאים מוסדרים בקפדנות בין חווה לחווה.

 

קפה חד זני המגיע ממגרש גידול ספציפי:

פולי קפה מומלצים מאוד, אשר גדלים במגרש בודד הממוקם בחווה ספציפית. הקציר והעיבוד של הקפה הזה הם בקנה מידה כה קטן, וכתוצאה מכך עלויות גבוהות במיוחד. גם מחיר המכירה עולה בהתאם. לכן קפה שמקורו במגרש גידול בודד הם באיכות יוצאת מן הכלל כדי להצדיק את המחיר של קפה זה.

 

 

 

מה הופך קפה חד זני לאיכותי יותר?

 

האם זה בגלל שזה חווה יחידה, או אולי מגרש גידול ספציפי? האם זה באמת שמקור יחיד לא טוב כמו שהיה קודם?

 

המקור הוא למעשה מאוד משמעותי מכיוון שהכל תלוי באיכות וסוג הקרקע, האקלים, אפשרויות הייצור ושיטות העיבוד משפיעים באופן דרמטי על איכות תוצרת הקפה. יצרנים גדולים למעשה נסוגים מקפה חד זני ממדינה בודדת ואפילו מאזור או חוות גידול ספציפיים. כל זה מביא ואותנו לשאלה האם קפה ספציפי יותר הוא אכן טוב יותר?

 

 

מדוע עדיף קפה ממגרשים קטנים יותר

 

ישנן 4 סיבות עיקריות לכך שמגמת ייצור הקפה נעה בדרך למגרשים ומקורות קטנים יותר וספציפיים יותר. אלו הם הסיבות העיקריות:

 

מעקב קל יותר אחר התוצר והמחיר. חובבי קפה להוטים לדעת מאיפה מגיע כוס הקפה האהובה עליהם. לדעת יותר פרטים זה גם דבר טוב יותר ללקוח שמתחבר למקור המשקה שלו. זה אפילו מעלה באיזשהו מקום את המודעות על קיום סוג פולים ממדינה מסויימת או מחוות גידול מסויימת. האם הקפה והחווה מוכרים ומסומכים? כך הלקוח יידע אם הקפה שהוא שותה מיוצר בחוות גידול מוכרת או בגידול פרטי בחוות גידול קטנה. מכיוון שמקור הקפה שלכם הוא ספציפי יותר כשאתם שותים קפה חד זני, קל יותר לעקוב אחר הקפה הזה. במיוחד לגבי המקום שבו הוא גדל, התנאים התורמים לייצור שלו, וכיצד המחיר מושפע מתנאי הגידול והסביבה. לאחר שהמידע הופץ ביעילות, המגדלים והקונים כאחד יכולים להסכים על מחירים ולהיות מתואמים יותר ביניהם.

 

הייחודיות נשמרת. שיטות הייצור והעיבוד של קפה משפיעות מאוד על טעמו, ויכול להיות שהשיטה טובה יותר או רעה יותר. יש לסוגי קפה שונים פרופילים שונים. לכל קפה יש מאפיינים ברורים משלו, כאשר אחד, למשל, יכול להיות בטעמי הדרים, בעוד אחר יכול להיות עם טעם מתקתק. מיזוגי קפה אלה והפיכתם לתערובות תתשתש את פרופיל הטעמים שלהם. לכן, הגיוני יותר למכור אותם בנפרד כדי שניתן יהיה להדגיש ולשמר את הטעמים שלהם או להרכיב תערובות ספציפיות יותר לפי פרופילי טעם מתאימים.

 

איכות מובטחת. לקפה באיכות נמוכה אין צורך להבחין בפרופילים שלהם. קפה שמקורו יחיד או אחוזות בודדות לחלקות מיקרו וננו נוטים להיות באיכות טובה. אם יצרן עובד על מגרש קטן יותר, יהיה לו קל יותר לוודא קפה איכותי ולהתמקד בשיפורו.

 

יחסי יצרן-קונה טובים יותר. מגרשי חוות קפה קטנים מאפשרים לקלייה או לקונה להפעיל שליטה נוספת על האלמנטים המשפיעים על התוצרת. במידה והיבואן יבקר או ייצור קשר עם היצרן, שני הצדדים יוכלו לתקשר טוב יותר ולהבין בצורה משמעותית מהיכן בדיוק הגיע הקפה, ואופן ייצורו.

 

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות