n
דף הבית / צרכנות / קליקינג – טרנדים בשיווק בדיגיטל לשנת 2022

קליקינג – טרנדים בשיווק בדיגיטל לשנת 2022

ככל שאנחנו מתקרבים לשנה חדשה, יש עניין עצום במגמות השיווק הדיגיטלי ובחדשנות בשיווק ובצדק. זיהוי טכנולוגיות ופלטפורמות חדשות יכולות לעזור למשווקים לזהות הזדמנויות חדשות לשיווק

שיווק דיגיטלי
צילום: PIXABAY

מבחינת מדידות ומספרים, אנחנו בקליקינג מסכימים עם דרך ה- 70:20:10

ב-70% מהקמפיינים בשיווק אנו מתמקדים בפרסום שאנו יודעים שעובד ויציב בבסיס העסק שלנו. 20% זה המקום בו אנו מנסים לפרוץ את הגבולות עם שיווק שלפי קמפיינים אחרים שעשינו אנו מניחים כי יעבוד. ה -10% האחרונים הם שיווק ניסיוני אמיתי שבו אנו מנסים להבין איך לעשות דברים חדשניים שיש סיכוי שלא נצליח בהם. אבל עם כל הצלחה אנו בונים יתרון תחרותי ללקוחות שלנו.

המגמות בכל טקטיקות השיווק הדיגיטלי דומות בכל שנה ומתמקדות בחיפוש, שיווק חברתי וטכניקות חדשות לעיצוב אתרים ושיווק תוכן עם דגש על חווית משתמש, מיקרו-קופי נהדר ועיצוב חדשני כדי לנסות ולהמיר גולשים למתעניינים ולצבוע קהלים רלוונטיים לעסק.

 

נקודות להתייחסות בשנת 2022 שאנו סוברים שישפרו את השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם:

  1. במהלך שנת 2020, עדכוני הליבה של החיפוש בגוגל השפיעו משמעותית על החשיפה האורגנית עבור עסקים במגזרים מסוימים. גוגל בדרך כלל משחררת שינוי אחד או יותר בשבוע שנועדים לשפר את תוצאות החיפוש שלנו. הייעוץ ומחקרי המקרה האחרונים מתייחסים לרוב לחשיבות הרב-שנתית של איכות התוכן המשפיעים על המומחיות, הסמכות והאמון. רוצים להיות רלוונטיים בחיפוש? עקבו תמיד ההנחיות וההמלצות של גוגל ועשו שינויים באתר שלכם ובתוכן בהתאם. דוגמא טובה למשל היא השינוי שנעשה בספטמבר 2020 בקטעי מידע מובנים בתוצאות החיפוש  (SERP), שהיא עדות למגמה עתידית. אם יש לכם לדוגמא אתר וורדפרס, תוכלו תמיד לעשות שימוש בתוספים שונים כמו Yoast לשיפור SEO ונראות ה- Meta data על ידי מנועי החיפוש וכך להיות רלוונטיים יותר.

 

  1. כאשר יותר משני שליש מההוצאות על מודעות דיגיטליות עוברות כעת לפייסבוק וגוגל, אופטימיזציה של מודעות הופכות להיות מתוחכמות וחשובות יותר, למרות הקושי לחזות במדויק את ההשפעה של שינוי הוצאות השיווק. השימוש בייחוס ובאופטימיזציה של קריאייטיב בפייסבוק למשל הופך להיות חשוב יותר להבנת המסע המורכב של הלקוח במכשירים ניידים ושולחניים ובמיקומי מודעות שונים. מודעת פייסבוק יכולה להופיע במגוון מיקומים: בפיד החדשות, בסטורי באינסטגרם או במאמרים מיידיים. מחקרי מקרה של פייסבוק מראים כיצד חברות מתקדמות יותר עובדות על אופטימיזציה של מודעות תוך שימוש בהתאמה האישית החדשה של מיקום המודעות של פייסבוק כדי להגיע ליעדיהם.

 

  1. במהלך המגיפה, השימוש ברשתות החברתיות גדל באופן טבעי ולכן שינה את החשיבות היחסית של הרשתות החברתיות כשיטה ליצירת מודעות. ראוי כאן לציין את TikTok כפלטפורמת וידיאו חברתית שהמשיכה לגדול בפופולריות ברחבי העולם, הקידום הממומן שלה עדיין לא תופס בישראל, אבל אנו ממליצים לשים לב לפלטפורמה המדהימה הזו.

 

  1. אנו ממליצים לשים לב להעברת הודעות ישירות וקבוצתיות בכל אחת מהרשתות החברתיות התומכת בכך דרך אפליקציות ייעודיות רבות כמו WhatsApp, Messenger ו- Snapchat. אם פועלים שיווקית נכון (מסר נכון, מיקרו-קופי מזמין, עיצוב טוב, הפצה לעסקים הנכונים) אפשר להגיע להזדמנויות מצוינות ולקהלים שיגיבו למסרים האלה. פייסבוק למשל אפשרה השנה מודעה בה ניתן ליצור אינטראקציה אוטומטית ממומנת עם הלקוח, לשאול שאלות רלוונטיות ל"חימום" הלקוח עד להשארת ליד בסוף השיחה. שווה לנסות.

 

  1. שינויים במגמות עיצוב אתרים מתבססים על אתרים של מעצבי אתרים או סוכנויות פורצות גבולות באמצעות טכנולוגיות עיצוב חדשות. מסקירה שעשינו לקראת 2022 אנו רואים מגמה של שינוי באתרים הפופולאריים במונחים של: פלטות צבע אחידות, איורים מופשטים , גופנים פשוטים ומודגשים, תמונות אותנטיות ודפי נחיתה מינימליסטיים.

 

  1. מומלץ מאד ב- 2022 לפתח גישה לניהול שיווק תוכן כדי ליישר טוב יותר את אסטרטגיית התוכן עם הלקוחות מכיוון שאנו רואים לפעמים שחסר מיקוד לקוחות במסגרת שיווק בתוכן. הכוונה היא לשמור על אינטראקציה מתמדת עם הלקוחות על מנת ליצור לידים דרך תוכן מהמשפך העליון ואז לטפח את הלקוח דרך תוכן מהמשפך האמצעי והתחתון. זה יכול להיות כתבה המאשרת את הבחירה של הלקוח במוצר או בעסק, זה יכול להיות review של אנשים שעשו שימוש במוצר או בעסק או כל מייל שיווקי שמכיל ערך ללקוח.

 

  1. הגידול בשיווק המשפיענים צפוי להמשך ב- 2022, אך עם שימוש ממוקד יותר במשפיעים בשיווק אורגני המציע פוטנציאל של מעורבות קהל מוגברת שנמדד כאחת הסיבות העיקריות לרכישה. בכלל המשפיענים השנה נכלול: משפיעים חברתיים, יוצרי תוכן, דוברי אירועים, אנליסטים בתעשייה, עובדי מותג ומפרסמים גדולים.

 

  1. אנו עדיין חושבים ששיווק בדוא"ל (בד בבד עם כלי אוטומציה ראויים) תוך יישום ניתוח נתונים ,לימוד מכונה לשיפור מיקוד הדוא"ל של הלקוח והתאמה אישית של אתרים הם עדיין 'הלחם והחמאה' של שיווק בדוא"ל עבור משווקים רבים. בתוך כך מומלץ מאד לעשות שיעורי בית בנושא: זמני השליחה הטובים ביותר ללקוח לפתוח מייל, העיתוי וההצעה הטובים ביותר לתקשורת מעקב המבוססת על ניתוח מרווח תגובה ממוצע ושילוב המוצרים או הקטגוריות הטובים ביותר מפילוח מותאם ללקוח.

 

  1. מעבר לקניות ללא מגע יאפשר לחנויות מסחר אלקטרוני לשגשג עוד יותר בשנת 2022. כאשר פלטפורמות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק כבר מתחילות לשלב רכישות בתוך האפליקציה, הצעדים הנדרשים באופן מסורתי להמרת משתמש ללקוח יופחתו והפער בין 'גלישה' ל'קניה' יטושטש משמעותית.

 

כדי לנצל את השינויים הללו, תצטרכו לסקור את הקהל שלכם כדי לקבוע את הצרכים האמיתיים שלו בתוך הקמפיין, לחקור ולבדוק מספר פלטפורמות וידאו כדי למצוא אחת שתומכת בהיצע החדש שלכם, לאסוף פרטי קשר מלקוחות כדי לשמור איתם על אינטראקציה מתמדת, לקשר פוסטים חברתיים שלכם למוצרים באינסטגרם ובפייסבוק.

 

מה עליכם לעשות כדי להצליח בזה?

הגדיר מודעות למיקוד מחדש (רוב הלידים לא יגיעו מהביקור הראשון של הלקוח באתר שלכם, אבל יישום אסטרטגיית מיקוד מחדש תבטיח שתלכדו אותם בהמשך).

התמקדו בחוויית המשתמש. אם האתר שלכם איטי, לא רספונסיבי, בעל תהליך קניה מסובך או ללא מדיניות  משלוח והחזרה, זה הזמן לתקן את זה. כל אי נוחות יכולה להפחית משמעותית את יחס ההמרה שלכם.

המרחב הזה יתפתח תמיד, אך אם תפנימו מה שקראתם בכתבה זו ותשפרו את מה שצריך, תהיו מוכנים יותר לשינויים חסרי התקדים שצפויים להתרחש בשנת 2022.

 

לאתר: https://clicking.co.il/

 

מאת: אלון ירדני מחברת השיווק בדיגיטל קליקינג

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות