n
דף הבית / צרכנות / מה צריך לדעת על משכנתא מחיר למשתכן

מה צריך לדעת על משכנתא מחיר למשתכן

אם קיבלתם מייל שזכיתם במרכז של מחיר למשתכן, אתם בוודאי תוהים כיצד ממשיכים מכאן. לרוב, תוך פרק זמן קצר מרגע קבלת המייל אתם כבר תוזמנו לכנס רוכשים על מנת לראות דירות, כאשר בסוף התהליך לרוב כבר תוזמנו לחתום על חוזה לקניית הדירה.

ליעד מרום משכנתא canva
צילום:canva

מכיוון שמדובר בתהליך שמתרחש כל כך מהר, לא מעט אנשים כלל לא שמים לב שהם אפילו לא קיבלו אישור עקרוני למשכנתא מהבנק עבור רכישת הדירה ולרוב האנשים, ללא משכנתא אין באמת אפשרות לרכוש דירה. לכן, אשר אתם מקבלים את המייל הנכסף שאומר לכם שזכיתם במכרז למחיר למשתכן, זה בדיוק הזמן שלכם להתחיל לברר על משכנתא שמתאימה לצרכים שלכם.

משכנתא מחיר למשתכן

מי שזכאי לקבל דירה במסגרת מחיר למשתכן, זכאי לקבל משכנתא בשיעור גבוה יותר ממשכנתאות לדירות אחרות וזאת בכדי לסייע לו מעצם היותו זוכה במימון לרכישת דירה ראשונה. כלומר, הגובה המרבי של המשכנתא בתוכנית מחיר למשתכן תקבע בהתאם לשווי הדירה בשוק ולא התאם למחיר הרכישה שלה בפועל. בפועל, ניתן לומר שהבנק מעניק משכנתא של 90 אחוזים מערך הדירה לזוכים במחיר למשתכן, דבר שמקל על לא מעט רוכשים ברכישת דירה ראשונה. במקרה של משכנתא מחיר למשתכן, ההון העצמי הנדרש ממכם עבור רכישת הדירה יעמוד על כ10 אחוזים בערך. ההטבה במשכנתא במחיר למשתכן היא לא רק באחוז המימון, אלא גם בריבית על המשכנתא. מדובר ללא ספק בתוכנית מוצלחת מאוד עבור רוכשי דירה ראשונה שאין בידם את ההון העצמי הנדרשת לצורך רכישת דירה ראשונה, בלי הטבת מחיר למשתכן. אין ספק שהדבר מסייע ללא מעט זוגות צעירים.

כיצד תפעלו למען קבלת משכנתא בדירת מחיר למשתכן

חשוב מאוד לדעת שעל אף שמדובר בתוכנית שמציעה הטבה רצינית לרוכשי דירה ראשונה, הרי שיש לה גם חסרונות. הדירה שתוכלו לבחור בפרויקט מחיר למשתכן תהיה בהתאם לדירות שיישארו. כלומר, אם זכיתם במקום 90 במחיר למשתכן של פרויקט המציע 100 דירות מגורים, מה שיישאר לכם לבחור בסופו של דבר יהיו הדירות היקרות יותר שכן, האנשים שזכו לפניכם בוודאי ילכו על הדירות הזולות יותר. לעיתים קרובות הדירות שיישארו בפרויקט לא יהיו בהתאם לתכנון שלכם. כך לדוגמא: אם תכננתם לרכוש דירה בת 3 חדרים ונשארו בפרויקט רק דירות 4 חדרים, בוודאי תתפתחו ללכת עליהן למרות שהתקציב שלכם העומד על הפרק לצורך רכישת הדירה הוא עבור רכישת דירה 3 חדרים. לא פעם בדירות מחיר למשתכן יש אי וודאות לגבי סוג הדירה הסופי שתקבלו ומחיר הדירה הסופי ועל כן, עוד טרם נרשמים לפרויקט חשוב מאוד לעשות חישוב באופן כללי לגבי היכולת שלכם לעמוד ברכישת רוב הדירות בפרויקט ולא רק בדירות ספציפיות בפרויקט.

מדוע חשוב לבחור יעוץ משכנתא עבור משכנתא במחיר למשתכן?

אישור עקרוני למשכנתא מהבנק הוא לא דבר שמקבלים בקלות. הבנק בודק את כלל הפרמטרים הנוגעים אליכם בכדי לדרג את רמת הבטיחות שלו לקבל את ההלוואה שהוא מציע לכם חזרה. מכיוון שלא פעם קהל היעד של מחיר למשתכן הוא זוגות צעירים, הבנק לא ממהר להציע להם משכנתא. גם אם תקבלו אישור עקרוני למשכנתא לא תוכלו להיות בטוחים שהאישור שקיבלתם לסכום מסוים אכן יהיה הסכום הסופי שתקבלו, מה שהופך את כל תהליך רכישת הדירה למורכב יותר ומלא בחששות. בדיוק בשל כך חשוב מאוד לבחור יועץ משכנתאות אשר מכיר את עולם המשכנתאות בצורה הטובה ביותר. היועץ ילווה אתכם בבחירת המשכנתא המתאימה לכם ביותר, בהתאם לכל הפרמטרים העומדים על הפרק. חשוב כמובן לבחור יועץ משכנתאות מקצועי ומומלץ אשר יקל עליכם את התהליך כולו ויסייע לכם לצלוח את ההליך.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

זגה פינות אוכל שולחןפינת אוכל מיקס אנד מץ'- צילום_ סטודיו זגה

שולחן לפסח בהתאמה אישית, רק ברשת ZAGA

תפריט נגישות